Iran Varzeshi

دو ستاره رئال به جای کین

-

رئال مادريد به دنبال هري كين اســت و به ايــن ترتيب شــايد حاضر شود دو بازيكنش را به تاتنهام واگــذار كند. اين مهاجم انگليســي در اين فصل فوقالعــاد­ه كار كرده و 34 گل زده كــه 23 گل در ليگ برتر بوده است.

به ايــن ترتيب صحبت از انتقــال او به مادريــد به ميان آمده است. سفيدپوشان فصلي را ســپري ميكننــد كه طبق معيارهايشا­ن ضعيف بوده است. بــه اين ترتيب انتظــار ميرود در تابســتان خانهتكاني بزرگي در رئــال انجام شــود و حتي مشخص نيســت كه زينالدين زيدان مربي اين تيم بماند.

در هر حال، تاتنهام اعالم كرده كه اين بازيكن فروشــي نيســت اما شــايعات حاكي از آن است كه رئال قصد دارد دو ستارهاش را به تاتنهام پيشنهاد بدهد تا آنهــا راضي به فروش كين شوند. اين دو ستاره كريم بنزما و ماتئو كواچيچ هستند.

بنزمــا سالهاســت كــه بازيكن ثابت تركيب رئال بوده اســت. او در اين فصل عملكرد ضعيفــي داشــته و در تمامي رقابتها تنها 7 گل زده اســت. از كواچيچ هم بهعنوان يكي از بازيكنــان آيندهدار در رئال ياد ميشــد و ميگفتند جانشين لوكا مودريچ خواهد شــد اما او اخيرا چندان به ميدان نرفته و باشگاه حاضر است اين بازيكن 32ساله را بفروشد.

مارسي با وجود شكست يك بر صفر مقابل براگا در پرتغال، به دور بعدي ليگ اروپــا راه يافت و با اعتماد به نفس بااليي پا به اين ميدان ميگــذارد. آنها در خانه خوب كار كردهاند و در ســال 2018 در خانه شكســت نخوردهاند. مارســي هفته پيش بوردو را برد و به اين ترتيب بهخوبي آماده اين مســابقه شده است اما پيروزي مقابــل پياسجي در خانــه حريف كار آساني نيست.

پياسجي پس از ســفر نااميدكنند­ه به سانتياگو برنابئو، هفته گذشته در ليگ عملكرد درخشاني داشت و استراسبورگ را 5 بــر 2 برد. مــردان اوناي امري حتي مقابل تيم قدرتمند مارســي هم احتماال بهآساني پيروز خواهند شد.

پياسجي و مارســي بــازي با پرس را دوســت دارند و به اين ترتيب احتماال هر دو تيم گل خواهند زد. پياسجي در حمله يك ســر و گردن باالتر از تيمهاي ديگر اســت. امري تــوان تهاجمي بااليي در اختيار دارد و به همين دليل است كه پياسجي در تنها 26 مســابقه توانسته 83 گل بزند. آنها بهصورت ميانگين در هر بازي لگ3/12 به ثمر رســاندهان­د. چنين

الكساندر زورف گفته چند ستاره بزرگ تنيس در يك گروه در واتساپ جمع شــدهاند و راجر فدرر هم در ميان آنها بامزهترين جوكها را در گروه ميگذارد.

فدرر 13 ماه فوقالعاده را پشت سر گذاشته و در پنج گرند اســلم اخير، ســه قهرماني كسب كرده و به رتبه اول تنيس دنيا نيز بازگشته است. او در 63سالگي پيرترين فردي اســت كه در تور ATP رتبه يك را در اختيار داشته و از ركورد آندره آغاسي عبور كرده است. آمــاري خيرهكننده اســت. اين در حالي است كه مارســي در دفاع اوضاع چندان خوبي در اين فصل نداشته است.

اما مــردان امري هم در دفاع ضعيف هســتند، بهويژه روي ضدحمالت. هفته گذشته، استراســبو­رگ نه يك بار، كه دو بــار دروازه حريف را باز كرد و ضعف خط دفاعي پياسجي را به رخ كشيد. مارسي در گلزنــي خوب عمــل ميكند و به اين

فدرر كه در دوران ورزشــياش 20 گرند اسلم را فتح كرده بسياري بهترين تنيسور تاريخ ميدانند. او به دليل قهرمانيها و همچنين فروتنياش بسيار محبوب شده است.

زورف كه رتبه 4 دنيا را دارد، گفته به همراه چند تنيسور ديگر يك گروه واتساپي دارند: «راجر بين ما بامزهترين است. او دوست دارد جوك و فيلمهاي بامزه بفرســتد. باورتان نميشود كه او اين كارها را ميكند. ترتيب بعيد نيســت به پاري ســنژرمن گل بزند. مارســي در اين فصل در تمامي بازيهاي خارج از خانه، به اســتثناي يك ديدار گل زده اســت. آنهــا ميدانند كه شــايد مقابل خط حمله پياسجي توان مقاومت نداشته باشــند اما ميتوانند در يك ســوم دفاعي اين تيم كارهاي مهمي انجــام دهند. به ايــن ترتيب احتماال اين بازي پرگل خواهد شد. رافائل نادال هم به جاي آنكه چيزي بفرســتد، معموال فقط ريپــالي ميكند. راجر و رافائــل بازيهاي مهم بســياري مقابل هم برگزار كردهاند اما دوستان خوبي هم هستند.»

صالح تهلــك، مدير مســابقات قهرماني تنيس دبي اخيرا گفته بود كه فدرر در اين مســابقات حضور نخواهد يافــت و گريگور ديميتــروف در اين بازيها حضور مييابد.

ســایتهای پیونگ چانــگ 2018 و یواسایتودی- مســابقات المپیك زمســتانی با هیجان ادامه دارد و نتایج غیرقابل پیشبینی هم در آن رقم خورده، مثل پیروزی تیم آلمان برابــر كانادا در نیمه نهایی هاكی روی یخ. اینجا تصاویری زیبا از مســابقات را میبینیــد. در چند مورد، تکنیك به كار رفته در عکاسی، ثبت چند عکس پشــت سر هم روی یك فریم بوده كه در نتیجه تصاویر متعددی از یك ورزشــکار در یك قاب دیده میشود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran