Iran Varzeshi

داورزني: تالش ميكنيم تا بانوان در ميادين ديگر ورزشي هم حضور داشته باشند

موضوع تقابل رژيم صهيونيستي را تعيين تكليف كنيم

-

محمدرضــا داورزني معــاون وزير ورزش و جوانان درباره مسائل پيراموني حــوزه ورزش ايــران به طــور مفصل صحبت كرد. داورزنــي اعتقاد دارد كه ورزش ايــران بايد بــراي تقابل با رژيم صهيونيستي تدبير ديگري بينديشد.

داورزني در ابتدا درباره صحبتهاي رســول خادم دربــاره تقابل بــا رژيم صهيونيســت­ي اظهــار داشــت: بيش از 30 سال اســت كه در ميادين مختلف ورزشــكارا­ن ما رژيم صهيونيستي را به رســميت نميشناســن­د و از رويارويي با ايــن ورزشــكارا­ن اين رژيــم پرهيز ميكنند. اين يك بحث كلي اســت كه همواره مــورد توجه ورزشــكارا­ن قرار گرفته اما نكتهاي كه مطرح شــده اين اســت كه رژيم اشغالگر قدس در برخي از رشــتهها ماننــد كشــتي، تكواندو و ووشو، ورزشــكارا­ني را از ساير كشورها بــه خدمت ميگيرد و از آنها اســتفاده ميكند. ما بايد در آينده اين موضوع را بررسي كنيم.

وي افزود: در حال حاضر به دنبال اين هستيم تا با نهادهاي ديگر در مورد اين موضــوع تعيين تكليف كنيم. اينكه ما اين رژيم را به رسميت نميشناسيم، جدي است و ما به هيچ عنوان اين رژيم را به رسميت نخواهيم شناخت اما بايد درباره چگونگــي حضورمان در ميادين بينالمللــ­ي و جهاني بــه گونهاي ديگر عمل كنيم.

داورزنــي در ادامــه در پاســخ به اين ســوال كه ظاهرا ناطــق نوري در فدراســيون بوكس دفتر خود را تحويل نميدهد، اظهار كرد: اين موضوع نبايد تيتر خبري رســانههاي ما شود. ناطق نوري رييس افتخاري فدراسيون بوكس است و او در 28 ســال گذشته در اين رشته فعاليت داشــته است. اينكه او به محل فدراســيون بوكس بــرود و چند ســاعتي را در دفتر حضور داشته باشد نبايد بهعنواني كــه بتواند براي بوكس مشكلساز شــود، قلمداد كنيم. او تنها رييــس افتخــاري فدراســيون بوكس است و در تصميمگيريه­اي فدراسيون دخالتي نخواهد داشت.

داورزنــي دربــاره تصميــم مربي آمريكايي دووميداني كه بيان كرده وارد كشــور نميشود و تنها در كيش حضور خواهد داشت، گفت: اين مسائل را بايد از خود فدراســيون دووميداني پيگيري كنيد و بعيــد ميدانم كه چنين چيزي وجود داشــته باشــد. در عقــد قرارداد مربيان همه شــروط قيد ميشود و اين نــكات نيز رعايت ميشــود. من چنين چيــزي را نشــنيدهام و حال كه شــما ميگوييد اين قضيه را پيگيري ميكنم و اگر چنين چيزي صحت داشته باشد، در آن ورود خواهم كرد.

داورزني همچنيــن درباره حضور بانــوان در ديدار بســكتبال و همچنين ادامه حضورشان در ساير رشتهها اظهار كرد: ما در گذشته در برخي از رشتهها مشكلي براي حضور بانوان نداشتهايم و در چند سال گذشــته در بسكتبال نيز تعداد محدودي از بانوان در سالن حضور داشتهاند. به دليل حساسيتهاي بازي در مســير جام جهاني بسكتبال و اينكه بــازي دور رفت را مقابل عــراق واگذار كرده بوديــم، براي جامعه بســكتبال اين بازي حساس شــده بود و تعدادي از تماشــاگرا­ن و بانوان در سالن حضور داشتند و تيم ملي را تشويق كردند. در رشــتههاي ديگر نيز در تالش هستيم اين شــرايط را با حفظ موازين شرعي و دغدغههاي فقها فراهم كنيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran