Iran Varzeshi

آزمون: بدنم مناسب بازي در انگليس نيست

-

ســردار آزمون، مهاجم تیم ملي فوتبال ایــران در فاصله چند ماه باقي مانده به جام جهاني 81۰۲ روســیه در كانــون توجهات رســانههاي مختلف قرار گرفتــه و همــه از او انتظارات باالیــي دارند. او كــه در حال حاضر همــراه كاروان روبینكازان در اروپا به سر ميبرد، مصاحبهاي جدید با سایت فرانسوي ‪Onze mundial‬ انجام داده است.

این تابســتان تو در جام جهاني بازي خواهــي كرد. نظرت راجع به این اتفاق چیست؟

من بــي صبرانه منتظــرم و هيجان بســياري هم براي آن دارم. در جام جهاني 2018 روســيه بايد با تيمهاي بزرگي بازي كنيــم. با تيمهــاي قدرتمنــدي همچون اســپانيا، پرتغال و مراكش همگروه شدهايم و مــن اعتماد به نفــس دارم و معتقدم كه ميتوانيم به افتخار بزرگي دست پيدا كنيم. بازي در جام جهاني يك روياي بزرگ است. آن هم براي من كه در روسيه بازي ميكنم و كشور دوم من محســوب ميشود. عالوه بر اين، بازي با اســپانيا در ورزشگاه كازان، ورزشــگاه تيم من در روسيه برگزار ميشود كه همه اينها براي من جالب توجه و به ياد ماندني خواهد بود.

در رسانههاي فرانســوي از شما بهعنوان تنها ســتاره تیم ملي فوتبال ایران یاد ميشود كه قادر به درخشش در جام جهاني اســت. ایــن تعریف و تمجیدها را دوست داري؟

من چنين اظهارنظرها­يي را دوســت دارم و باعــث افزايش اعتمــاد به نفس من ميشــود و به من ميفهماند كه چه وظايف ســنگيني بر دوش دارم. از اينكه ستاره تيم ملي فوتبال ايران باشم و انتظارات از من باال باشد ترســي ندارم. دوست دارم كه بهترين بازيكن باشم ولي نه به خاطر حس شخصي خودم بلكه به خاطر كمك به كشورم. خیليها این عقیــده را دارند كه تیم ملي فوتبال ایران شــانس زیادي

براي صعود از گروه خود در جام جهاني ندارد. تو چطور فکر ميكني؟

با روستوف آيا ميدانيد چه نتيجهاي برابر بايرن مونيخ كسب كرديم؟ بايرن را در روسيه برديم. اين نشــان ميدهد كه همه چيز در فوتبال امكانپذير است. در بازي با بايرن مونيخ فقط مانوئــل نوير غايب بود و آنها تمــام بازيكنان اصلي خود را در اختيار داشتند و ما توانستيم در اين مسابقه پيروز از ميدان خارج شــويم. دليل پيروزي ما در آن بازي اين بود كه به برد باور داشتيم و آن را با قلب و مغزمان ميخواســتي­م. تيم ملي فوتبــال ايران از هيچ چيــز در جام جهاني نميترســد. چرا نتوانيم از گروهمان صعود كنيم؟

تو ركورد خوبي در تیم ملي فوتبال ایران ثبــت كرده و در ۰3 بازي ۲۲ گل به ثمر رســاندهاي، آن هم در حالي كه 3۲ سال ســن داري. آیا ميداني كه خیلي سریع ركورد گلزنيات را افزایش ميدهي؟

اگر صادقانه بخواهــم صحبت كنم، عملكرد من خوب بــوده ولي خيلي به اين چيزهــا فكر نميكنم. به نظر من اين كمك خدا بوده اســت و من مطمئنم كه بهترين روزهاي فوتبالي من هنوز نيامده است و در آينده خواهد بود. چرا بازیکنان تیــم ملي فوتبال

ایران چندان بــا رفتن به فوتبال اروپا موافق نیستند؟

بازيكنان ما ليگ داخلي كشورشان را دوســت دارند و خيلي از آنها دوست ندارند لژيونر شــوند و خيلي احساســي هستند و وابســته به ليگ. من خيليها را ميشناسم كه در حال حاضر در سطح باالي ليگهاي اروپايي حضــور دارند ولي ترجيح ميدهند در ليــگ ايران بازي كننــد. بايد به تصميم آنها احترام گذاشت.

تو تقریبا 5 ســال اســت كه در روسیه حضور داري. چه زماني به یك لیگ بزرگ ميروي؟

من پيشنهادهاي زيادي داشتم ولي از نظــر مــن در حال حاضر رفتــن به تيم بزرگتر يك نوع ريســك محسوب ميشود. ممكن اســت وقت ببرد تا به شرايط جديد عادت كنم. من بدنم را به خوبي ميشناسم و ميدانم كه آمادگي تمرينهای پر فشاري كه مثال در انگليس انجام ميشــود را ندارد. االن شــرايط كمي فرق كرده است. در حال حاضر زياد تمرين ميكنم و ســعي ميكنم بدنم را عضالني كنم تا بتوانم در اين ليگها بازي كنم. من از انگليس، فرانســه، آلمان و تركيه پيشــنهاد دارم و خودم بنا به تصميم خودم اين پيشنهادها را رد كردم. با این حــال ميتوانیم بگوییم كه امسال ســال آخر حضور تو در روسیه

خب اين بــه جام جهاني بســتگي دارد. كارلوس كيروش مثل پدر من اســت. او خيلي بهتر ميدانــد كه چه چيزي براي آينده من مناســب اســت. من با كارلوس كيروش مشورت خواهم كرد و سپس به تيم بزرگتري خواهم رفت. هر وقت مربي بگويد تصميمگيري خواهم كرد. ليگ روســيه هم ليگ بسيار خوبي است ولي كمتر رسانهاي ميشود. تيمهاي روسيهاي در سطح بااليي قــرار دارند هر چنــد در رقابتهاي قارهاي موفق به كسب قهرماني نشدهاند. از مقایســه شــدن با مسي چه احساسي داري؟

نميدانم چرا من را با ليونل مســي مقايسه ميكنند. بازي من اصال به او شبيه نيســت. شــايد فقط به خاطر اين است كه كفشهاي ما شــبيه هم است. من هميشه تالش كردهام كه شبيه زالتان ابراهيمووي­چ باشــم. او الگوي من است و به همين دليل بعد از بازي برابر منچســتريو­نايتد در ليگ قهرمانان اروپا پيراهن او را گرفتم. آیا لیگ فرانسه را دنبال ميكني؟

نــه. ليگ فرانســه را خيلــي دنبال نميكنــم. فقــط ايــن را ميدانــم كــه پاريسنژرمن تيم قدرتمند و بزرگي است و در سطح بسيار بااليي قرار دارد.

شنیدهایم پاريســنژر­من براي جذب تو اقــدام كرده اســت، تایید ميكني؟

خيــر. مــن هيــچ ارتباطــي بــا پاريسنژرمن نداشتم و ترجيح ميدهم در اين رابطه صحبت نكنم. در كودكي طرفدار چه تیمي بودي؟ من از كودكــي طرفدار رئال مادريد بودم. نظرت در مورد زیدان چیست؟

زيدان يك جنتلمن واقعي اســت. او آنقدر خوب است كه من به خودم اين اجازه را نميدهــم دربارهاش صحبت كنم. او يكي از بزرگترين مربيان فوتبال دنيا محســوب ميشــود. هر چقدر او برنده شود يا شكست بخورد هم مهم نيست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran