Iran Varzeshi

تناقضهاي آشكار در تصميمات كميته فني

-

ايران ورزشی- پس از جلسه شوراي فني فدراسيون تكواندو كه 26 بهمنماه به منظور بررســي عملكرد و نقاط قوت و ضعف كادر فني و مليپوشان تكواندو تشكيل شد، مسووليت انتخاب سرمربي تيم ملي از شورا به كميته فني اين فدراسيون واگذار شد تا اين كميته تكليف نيمكت تيم ملي را مشخص كند. به همين دليل كميته فني روز دوشنبه براي بررســي نظرات اعضاي شورا و تصميمگيري در خصوص سرمربي تيمملي تشكيل جلسه داد.

سيروس رضايي دبير و ســخنگوي كميته فني فدراسيون تكواندو در پايان اين جلســه گفت: «كميته فني در بررســي عملكرد، نقاط ضعف و قوت مربيان تيمهاي ملي و با لحاظ كردن نظر شوراي فني فدراسيون در خصوص هدايت تيم ملي پس از ارائه برنامه گزينههاي سرمربيگري تصميمگيري خواهد كرد.»

رضايي ادامه داد: «با توجه به اينكه در اين مقطع زماني انتخاب سرمربي تيمملي تا بازيهاي المپيك 2020 توكيو از سوي اعضاي كميته يك ضرورت تشخيص داده شــده و همچنين با توجه به اهميت فوقالعاده اين تصميم، اعضا ضمن ارج نهادن به عملكرد مربيان و اعتقاد به اين اصل مهم كه تمامي اين عزيزان ســرمايهها و ذخاير تكواندوی كشور هستند چهار كانديداي سرمربيگري را تعيين كردند.»

او همچنين نخستين خروجي اين جلسه را چهار نامي اعالم ميكند كه شانس هدايــت تيم ملي را دارند: «اعضاي كميته در بررســي اوليه فربيرز عســكري، بيژن مقانلو، ســيدنعمت خليفه و مهدي بيباك را با توجه به تجربيات ارزشمند و سوابق درخشــاني كه در رويدادهاي جهاني، قارهاي و به ويژه المپيك دارا هستند، بهعنوان كانديداي ســرمربيگر­ي تيمملي بزرگســاال­ن معرفي كردند و انتخاب نهايي به بعد از جلسه روز شنبه 12 اسفندماه و استماع برنامههاي مربيان موكول شده است.»

نامهاي آزموده شده در ميان چهار نامي كه از سوي كميته فني اعالم شده، نام فريبرز عسكري ديده ميشود. مربي كه با عملكردش در المپيك لندن، نشان داد كه خيلي توان مديريتي حداقل در مســائل رواني را ندارد. بســياري از كارشناسان تكواندو كه حاال در شورا و كميته فني حضور دارند هم آن روزها همين نظر را داشتند.

ديگر نامزد نشستن روي نيمكت تيم ملي بيژن مقانلو است. مربي كه پس از ناكامي محض تيم مردان ايران در المپيك ريو توســط همين كميته فني از كار بركنار شد. چيزي حدود يك سال پيش مقانلو به دليل نتايج ضعيف و عدم توانايي هدايت تيم ملي از كار بركنار شــده و حــاال ميبينيم كه يك بار ديگر توسط همين كميته و شورا نامزد هدايت تيم ملي شده است!

جالب اينجاســت كه نام مهدي بيباك هم در ميان گزينهها ديده ميشود. كســي كه تا همين چند هفته پيش سرمربي تيم ملي بوده و پس از حضور تيم ايــران در گرندپريهاي مختلف، صحبت از تغيير در كادر فني به ميان آمد كه در نهايت هم پاي كميته و شــوراي فني به ماجرا كشــيده شد. با اين حال اگر بيباك سرمربي خوبي اســت، چرا براي انتخاب جانشينش تشكيل جلسه داده ميشود و اگر بد است چرا يك بار ديگر نامش را در ميان گزينهها ميبينيم؟

اينطور كه به نظر ميرســد، اعالم اين فهرست چهار نفره بيش از هر چيز براي سنجيدن فضا و بازخوردهاي احتمالي است و سه مربي تنها حضور صوري در اين فهرســت دارند و ســرمربي تيم ملي همين حاال انتخاب شده اما اعالم نامــش به آينــده نزديك و پس از گرفتن بازخورد از اهالي تكواندو و رســانهها موكول شده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran