Iran Varzeshi

شما بگوييد اگر اول فصل آمده بودم االن كجا بوديم

آرام آرام بــه بازي بزرگ اســتقالل و پرســپوليس نزديك ميشــويم. ديــداري كه بيش از همه براي وينفريد شــفر اهميــت دارد. مربي آلماني كــه بازي رفت را به برانكــو باخت، حاال اميدوار اســت به واســطه هماهنگي ايجاد شده در اســتقالل بتواند انتقام آن شكست را بگ

-

پيش از شــهرآورد قطعا بايد از حريفتان شناخت كافي به دســت آورده باشيد تا نتيجه مطلوبي بگيريد. شما اين كار را كرديد؟

در چند روز اخير بازيهاي پرســپوليس مقابل حريفانش را ديدم. بازي پرســپوليس مقابل الســد را ديدم. آنها خوب بازي كردند و بهتر از ســال قبل يك پرسينگ مدرن انجام دادند. بازي با استقالل خوزستان را هــم نگاه كردم، بازي خــوب و جالبي بود كه نكات خوبــي از آن در رابطه با هر دو تيم به دســت آوردم. خيلــي از موقعيتها داخل و خــارج از محوطه جريمه به وجود آمد. اهميت اين بازي بزرگ را در ايران ميدانيد؟

اين بازي براي مردم ايران و خارج از ايران مهم است اما البته اين مسابقه براي من يك بازي عادي مثل ديدار مقابل فوالد و سايپا محسوب ميشود. بعد از اين مسابقه تا پايان سال دو بازي سخت و مهم مقابل العين داريم. طبيعي اســت كه ميخواهيم بازي خوبي انجام دهيم و همه منتظر اين مسابقه هستيم. خيليها منتظر رقابت شــما در فينال جام حذفي هم بودند اما اين اتفاق نيفتاد.

همينطور اســت. بــراي خودم هــم رويارويي با پرســپوليس در فينال جام حذفي يــك رويا بود اما پرسپوليس كنار رفت و اين اتفاق نيفتاد. در اين صورت اين بازي ميتوانســت يك بازي خاص و ويژه حتي در آســيا شود كه دو تيم در فينال حذفي با يكديگر ديدار كنند. فكر ميكنيد اســتقبال خوبي از اين بازي شود؟

اميدوارم در بازي شــهرآورد ورزشــگاه پر شود و هواداران خوشــحال باشــند. نميخواهــم خيلي از شــهرآورد حرف بزنم؛ براي مــا مهمتر از همه وضعيت پادواني است. برانكو در آستانه بازي از خلق يك شگفتي يا سورپرايز حرف زده...

شايد برانكو منظورش از سورپرايز اين است كه با اينفانتينو شب به يك شام دوستانه برود. آقاي برانكو سرمربي پرسپوليس است و من سرمربي استقالل، اين همه چيزي اســت كه من ميتوانم به شما بگويم، من نميدانم صحبت از سورپرايز يعني چه.

شما در هفتههاي اخير نتايج خوبي با استقالل به دست آورديد. بخصوص مقابل الهالل عربستان اما همواره از محروميت بابت برگزاري بازي با اين تيم سعودي در كشور ثالث گله كردهايد.

بــه خاطر بــازي بــا الهــالل خبرنــگارا­ن و روزنامهنــ­گاران آلماني از من پرســيدند كــه چرا در كشــور ديگري اين بازي برگزار شــد و من گفتم اين واقعا منصفانه نيســت كه به جاي اينكه در ورزشــگاه آزادي و در حضــور نزديك به ۰۸ هــزار هوادار بازي كنيم بايد با الهالل در ورزشگاهي بيرون از خانه بازي كنيم. خيليها خوشــحال ميشــوند كه استقالل در كشــور ديگري بازي كند. زماني كه ما در قطر يا عمان بازي ميكنيم، ســفراي فوتبال ايران در آن كشــورها هســتيم و همه خوشحال ميشوند كه ما بتوانيم بازي خوبي ارائه كنيم. زماني كه شــما رســانههاي عربي و اروپايي را ببينيد، متوجه ميشويد كه چيزهاي خوبي درباره فوتبال ايران مينويسند و اين خيلي خوب است. استقالل سفير بسيار خوبي براي فوتبال ايران بود.

فكــر ميكنيد اگر قدري زودتر ســرمربي اســتقالل بوديد اكنون چه جايگاهي به دست ميآمد؟ نظر شــما چيست؟ زماني كه من آمدم پانزدهم

بوديم و االن با همان بازيكنان در رده ســوم هســتيم. فقط تيام به ما اضافه شــده كه يك بــازي انجام داده است. چرا بايد اين حرف را من بزنم. اگر شما اين مساله را نميدانيد من نميدانم كارتان چيست.

ميدانيد كــه در اين بازي پــاي قهرماني پرســپوليس هم در ميان است و به نوعي نتيجه شهرآورد به قهرماني زودهنگام آنها گره خورده است؟

بلــه از اين موضوع آگاهيم. اگر قهرمان شــدند تبريك ميگويــم. اميدوارم همه هــواداران حاضر در ورزشــگاه اين بازي را دوست داشته باشند و خوشحال به خانه بروند.

در اين بازي پادواني را هم در اختيار نداريد. او براي شــما زحمات زيادي كشيده اما شرايط خوبي ندارد.

براي من و تيم استقالل كه پادواني مصدوم شد اتفاق بســيار بدي رخ داد. بايد بگويم ســالمت بازيكن خيلي مهمتر از تيم است. اميدوارم پادواني هرچه زودتر سالمتياش را به دست بياورد چرا كه پسر بسيار خوبي اســت و اميدوارم باشگاه هر كاري از دستش بر ميآيد براي اين بازيكن انجام دهد تا هرچه زودتر به زندگي و فوتبال برگردد. نميدانم پادواني كي ميتواند به فوتبال اضافه شود، اميدوارم اگر زود به فوتبال برگشت بهعنوان مربي هم به من كمك كند و هم روي نيمكت بنشيند. ميتوانيد در آســتانه اين بازي پيامي براي هواداران داشته باشيد؟

ميخواهــم بــه هــواداران بگويــم كــه از حمايتهايشا­ن تشــكر ميكنم. همه انرژي و حمايتي كــه از هــواداران ميگيريم را تــالش ميكنيم به آنها باز گردانيم. هواداران بســيار خوبي داريم. آنها هميشه حامي تيم هســتند. هواداران و تيم بــا هم يك گروه متحد هستند. نه فقط در ايران در كشورهاي مختلف از هواداران استقالل پيامهاي خوبي گرفتم. آنها خوشحال بودند و پيغامهاي خوبي ميدادند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran