Iran Varzeshi

شايد ذوق پرسپوليسيه­ا، باعث شادي استقالل شود

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

میالد میداودي یکي از بازیکناني است كه در شهرآورد گل زده و از آن خاطرات خوبي دارد. میداودي كه سالها در استقالل بازي ميكرد، حاال در نفت مسجدسلیمان هم براي موفقیت تیم محبوبش، دعا ميكند. مهاجم باتجربه خوزستاني كه فکر ميكند این شهرآورد متفاوت با قبل خواهد بود و استقالل شانس خوبي براي پیروزي دارد، در مورد این بازي، پیشبینيهای­ش و ... حرفهاي جالبي دارد.

این هفته شــهرآورد پایتخت را پیش رو داریم. بازي كه حساسیتهاي زیــادي دارد و شــما آن را به خوبي ميشناســید. با توجه به اینکه سالها در اســتقالل بازي كردي، شرایط این تیم را چطور ميبیني؟

شرايط اســتقالل خيلي خوب شده و از وقتي كه شــفر آمده، دگرگوني خوبي در تيم به وجود آمده. با كارهايي كه شــفر انجام داده و البته بازيكنان خيلي خوبي كه دارد، حق اســتقالل بيشتر از اين بود. شايد اگر يكسري اتفاقات نميافتد االن استقالل امتيازات بيشتري داشت. به هر حال من فكر ميكنم اســتقال دارد برميگردد به همان اســتقاللي كه همه ميخواهنــد. در بازي با فوالد خوزســتان خيلي خــوب بودند كه اميدواريم همين بازي را جلوي پرسپوليس انجام دهند و برنده شهرآورد شوند.

یعني فکــر ميكني اســتقالل ميتواند برنده شهرآورد باشد؟

خب شــما وقتي از يك اســتقاللي در مورد نتيجه شــهرآورد ميپرســيد شك نكنيد از برنده شدن تيم محبوبش ميگويد. البته پرسپوليس تيم بزرگي است و شرايط خيلي خوبي دارد. آنها در بازي با اســتقالل خوزســتان در نبــود اكثر بازيكنانشـ­ـان توانستند پيروز شوند. برانكو هم مربي خيلي خوبي است اما به هر حال شرايط شهرآورد فرق ميكند و من شــانس استقالل را براي كسب پيروزي بيشتر ميدانم.

فکر ميكني بازیکنان تاثیرگذار 2 تیم، كدام هستند؟

در اســتقالل، داريوش شــجاعيان خيلي تاثيرگذار اســت. البته مامه تيام هم نشان داد باكيفيت و خيلي خوب است چون در 2 بــازي گذشــته 3 گل زد. البته از نظر بدني شايد ايدهآل نباشد اما تاثيرگذار است. در پرســپوليس هم اگرچه محسن مسلمان در چنــد بازي اخير نبوده اما اگر بازي كند، ميتواند خيلي تاثيرگذار باشــد. در كنار او، نبايد از نقش علي عليپور غافل شد.

چه نظري در مورد دروازهبانه­اي 2 تیم داري. در استقالل مشخص شده كه رحمتي درون دروازه ميایســتد اما دروازهبان نهایي پرسپولیس هنوز مشخص نشده...

به هر حال يكسري اتفاقات در بازي اســتقالل مقابل فوالد افتاد كه حســيني شهرآورد را از دست داد اما اگر حسيني هم كارت نميگرفت مشــخص نبود كه او حتما درون دروازه اســتقالل در شــهرآورد قرار ميگيرد يا نه. به هر حال رحمتي دروازهبان باتجربهاي اســت و ميتواند خيلي خوب و موثر باشــد. رحمتي يكســري خصوصيات دارد كه كمتر دروازهباني از آن بهره ميبرد. اميدوارم اين بازي، يكي از بهترين بازيهاي رحمتي باشــد. بيرانوند هــم فكر ميكنم شانس بيشتري نســبت به رادوشوويچ دارد كه او هم جزو بهترينهاي ليگ است.

نقاط ضعف استقالل و پرسپولیس را در چه قسمتهایي ميبیني؟

پرســپوليس تيمــي اســت كه اگر حريفــش دفاعي بازي كنــد، جلو ميآيد و اين فرصت را به تيم مقابل ميدهد كه گل بزنند. همين مســاله در مورد استقالل هم وجود دارد اما اســتحكام تيمي پرسپوليس بيشــتر است. هرچند كه اســتقالل دارد به شــرايط خوبش برميگردد و در مدت اخير خيلي خوب بازي كرده. براي این بازي كري هم ميخواني؟

كري كه نميخوانــم اما براي كري خواندن بهتر اســت همه آمارها را ببينند و احتياجي به كري نيست.

آمار نشــان ميدهد پرسپولیس تیم بهتري اســت كه صدر جدول قرار گرفته...

پرســپوليس در اين ‪3 2،‬ سال اخير خيلي خــوب بوده و هميشــه، يكي از اين 2 تيم چند ســال خوب داشــته و ديگري خــوب نبوده. نميدانم چــه اتفاقي ميافتد كه شــرايط اينطور ميشود اما معموال يكي از تيمها ‪4 3،‬ ســال خوب بــوده و ديگري شــرايط خوبي نداشته. به هر حال اميدوارم هر 2 تيم و البته تراكتورســ­ازي و ذوبآهن اصفهان، اين فصل در آســيا عملكرد خوبي داشته باشند. ما بعد از سپاهان و ذوبآهن، تيمي نداشــتيم كه به فينال آسيا برود كه اميدوارم اين بار اســتقالل يا پرسپوليس به اين عنوان برسند.

دلت براي شهرآورد تنگ نشده؟

خيلي اما ديگر شــرايط جوري است كه به شهرآورد فكر نميكنم. من بازيهايم را در شهرآورد انجام دادم و اتفاقا آن سالها شرايط خيلي خوبي داشتم.

بــا توجه بــه اینکــه پدرتان پرسپولیسي اســت، به نظر ميرسد نميتوانید شــهرآورد را با هم ببینید. درست است؟

نــه، ما با هــم نميبينيم چــون پدرم تعصب خيلي زيادي روي پرســپوليس دارد و وقتــي بازيهاي تيمش را ميبيند عصبي ميشــود. به خاطر همين نميتوانيم با هم شهرآورد را تماشا كنيم.

فکر ميكني شهرآورد این فصل چند چند شــود و آیا گل كم دارد یا زیاد؟

فكر نميكنم گل زياد داشــته باشد چون به آخر فصل نزديك شــديم و تيمها معموال در اين مقطــع از آن حالت مطلوب خارج ميشوند.

با توجه به اینکه پرسپولیس اگر در این بازي ببرد، قهرمان ميشود، ظاهرا انگیزه بیشتري براي برد دارد...

بله امــا از آن طرف هم اســتقالل دوســت ندارد در اين بازي، شــاهد شادي تيم حريفش براي قهرماني باشــد. به خاطر همين هم به نظرم انگيزه استقالليها كم از انگيزه پرسپوليس ندارد و شايد پرسپوليس به خاطر ذوق قهرماني، هجومي بازي كند و بيگدار به آب بزند كه اين مساله شايد باعث خوشحالي استقالليها شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran