Iran Varzeshi

استقالل و شفر، آماده بازيهاي بزرگ

- آرمن ساروخانيان ‪Armen Saroukhani­an‬

بعد از شكســت استقالل مقابل ذوبآهن همهمهاي به راه افتاده بود كه شفر شايد مرد بازيهاي بزرگ نباشــد و همه شعفي كه هواداران اين تيم بابت عملكرد اين مربي آلماني دارند تنها به خاطر پيروزي در بازيهاي آســان ليگ بوده. با همين نگاه برنامه سخت استقالل آزموني براي شفر بود تا كيفيت واقعياش را نشان دهد و ثابت كند مرد بازيهاي بزرگ هم هست يا نه؟

گذشــت زمان و نتايج استقالل نشان داد كه باشگاه در انتخاب مربي اشتباه نكرده. اســتقالل بعد از شكست در فوالدشهر توانسته سپيدرود، الهالل، فوالد و پرسپوليس را ببرد و در خانه الريان و العين به تساوي برسد.

استقالل شب گذشــته ســختترين بازي مرحله گروهياش در ليگ قهرمانان را با نمايشــي درخشان پشت سر گذاشــت و اگر دو پنالتي عجيب داور اهل مالزي نبود، ميتوانست از امارات با سه امتياز برگردد. استقالل كه فصل گذشته در همين ورزشگاه 6 بر يك مغلوب العين شــده بود، براي اين بازي فشار روحي مضاعفي داشت. بازيكنان در چنين شــرايطي نگرانند كه مبادا اتفاقات تلخ قبلي تكرار شود و ناخودآگاه با دلهره به زمين ميروند. عقبنشــيني اســتقالل در ده دقيقه شروع بازي هم بيشتر به همين دليل بود، ولي با گذشت زمان استقالل توانست جلو بيايد و بازي را به تعادل بكشاند.

شــفر تيمش را براي اين بازي به خوبي آماده كرده بود و نقاط قوت العين كه عمر عبدالرحمان و كايو بودند خنثي شدند. وريا كه اين روزها آماده است، گوش چپ برزيلي را بــه خوبي از كار انداخت و تنها حركــت خطرناك اين بازيكن روي يك ضدحمله در نيمه دوم بود. از طرف ديگر تجمع هافبكهاي مياني اســتقالل به عبدالرحمان فضاي كافي براي بازيســازي نميداد و بر خالف بــازي قبلي دو تيم او به جز دقايق اول بازي فرصت شوتزني پيدا نكرد و نتوانست از پاسهاي طاليياش براي مهاجمان بفرستد.

فضايي كه شــفر براي دفاع انتخاب كرده بود فاصله بين خط مركز و پشت محوطه جريمه بود و استقالل نه آنقدر باز بازي ميكرد كه هافبكها و مهاجمان حريف فضاي مانور داشــته باشند، نه آنقدر عقب نشســته بود كه حريف بتواند دروازه حسيني را به توپ ببندد. اســتقالل براي ضربه زدن به العين هم برنامه داشت و بعد از كنترل حريف به فكر گلزني و گرفتن سه امتياز بود.

تيام مثل شــهرآورد هدف حمالت بود و بعد از اينكه اســتقالل از پاس عمقي به نتيجه نرســيد، توانست روي سانترهاي كوتاه فرشــيد اسماعيلي و جايگيري و ضربات عالي مهاجم جديدش به دو گل برسد.

استقالل هرچند در امارات دو امتياز از دست داد، ولي ثابت كرد كه شكست فصل قبل به العين تنها يك حادثه بوده و بايد آن را خيلي زود فراموش كرد. استقالل در سه بازي خارج از خانه آسيايي توانسته پنج امتياز بگيرد و در سختترين گروه منطقه غرب ليگ قهرمانان خودش را در حد يك مدعي نشــان داده. اســتقالل و شفر ديروز نشان دادند كه براي بازيهاي بزرگ هم كامال آمادهاند و ســال آينده در ادامه مســير ليگ قهرمانان حرفهاي زيادي براي گفتن خواهند داشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran