Iran Varzeshi

جنــگ داخلي

- نيل اشتون ‪Neil Ashton‬

ستارگان آرسنال با هم مشكل پيدا كردهاند و از پشت به هم خنجر ميزنند.

مشــكل از زمانــي آغــاز شــد كه برايتــون چهارمين شكســت پياپي اين تيم را رقم زد. مسعود اوزيل كه بهتازگي پردرآمدتري­ن قرارداد تاريخ باشگاه را امضا كرده اســت، به دليل نمايش ضعيفي كه داشت با انتقادات گسترده روبهرو شد.

هنريک مخيتاريان، خريد زمستاني آرســنال هم نتوانســته در ايــن تيم جا بيفتد. او و اوزيل باعث شدهاند خط مياني آرســنال بسيار ضعيف باشــد و حريفان از ايــن موضــوع بهره ببرند. شــكودران موستافي، مدافع تيم هم با انتقاد روبهرو است چون هميشه زماني كه آرسنال گل ميخورد، ديگر بازيكنان را مقصر ميداند.

هكتور بهيرين هم از دســت آرسن ونگر عصباني اســت كه تنها دو ســاعت مانده به بــازي با برايتون، او را از تركيب كنار گذاشــت. بهيرين انتظار داشت در تركيب باشد اما اين اتفاق نيفتاد.

ونگر بهشــدت در تالش اســت كه روحيه تيــم را بهبود بخشــد اما پس از چهار شكســت پياپي، بازيكنان عليه هم شدهاند. آرســنال اميدي به چهارم شدن در ليــگ ندارد و براي كســب ســهميه ليگ قهرمانان فصــل بعد بايد ليگ اروپا را فتح كند و اين در حالي اســت كه آنها پنجشــنبه ديدار دشواري با ميالن پيش رو دارند.

ونگر در آرسنال تحت فشار شديدي اســت اما اميدوار است كه بتواند قهرمان ليگ اروپا شود. تيم او هيچ رهبري ندارد و به نظر ميرســد كه راه دشواري پيش روي اين تيم باشد.

آنها مقابــل برايتون هيــچ ايدهاي نداشته و برنامهاي براي مقابله با ضربات ايستگاهي رقيبان نداشتند. انگار ونگر كه يكــي از بزرگترين مربيان تاريخ اســت، هيچ بينشــي درباره بازي بــه بازيكنان منتقل نكرده بود.

ونگر ميخواسته كه بازيكنان آرسنال بازي خودشان را انجام دهند و خودشان در زميــن راه حل پيدا كننــد. البته اين كار زماني جواب ميداد كه تيمش سول كمپــل، پاتريک ويهرا و تيــري آنري را داشت. زماني كه تيم متكي به موستافي، اوزيل و مخيتاريان است، چنين كاري به نتيجه نميرسد.

اكنون ديگر كســي بــه حرف ونگر گوش نميكند و اصال توجه هم نميكند. تنها كسي كه نارضايتي خود را علنا ابراز كــرد، بهيرين بود كه به اين اعتراض كرد كه چرا در تركيب ثابت نيســت. او پيش از مسابقه، دو روز در پست مدافع راست در تيــم اصلي تمرين كــرده بود ولي در تركيب جايي نيافت. كالوم چمبرز كه در شكست سه بر صفر مقابل منچسترسيتي بازي كرده بــود، در اين بازي هم در اين پســت به ميدان رفت. بهيرين كه شبكه تلويزيونــ­ي طرفداران آرســنال به دليل پوشــيدن دمپايي از او انتقاد كرده است، بر اين باور بــوده كه او را قرباني كردهاند و مقصر روند ناكامی اخير آرســنال جلوه دادهاند.

زماني كه سوت پايان زده شد، ونگر حرف خاصي نزد و اجــازه داد بازيكنان بنشــينند و به هــم خيره شــوند. ونگر پيشتر همه پاسخها را در اختيار داشت و نكاتــي را به بازيكنان گوشــزد ميكرد كه باعث شــده بود امثال دنيس بركمپ، روبــرت پيرس، ويهرا و آنــري تبديل به بازيكناني در كالس جهاني شوند. زماني كه آنري در چند ماه نخســت در فوتبال انگليس نتوانست جا بيفتد، ونگر او را به گوشــهاي برد و از او خواســت كه وقت بيشــتري را در محوطه جريمه بگذراند. اين حرفهــاي ونگر در تمرينات بود كه تفاوتهــا را رقم مــيزد. او بيش از دو دهه اســت كه مربي آرسنال است و حاال خودش هم باور ندارد كه ميتواند باشگاه بحرانزده آرســنال را بــه روزهاي خوب برگرداند.

ونگر حاال ديگر بهندرت فيلم بازيها را مرور ميكند و به بازيكنان اشتباهشــا­ن را نشان ميدهد. رابطه او با مديران باشگاه هم به هيچ وجه خوب نيست. آنها عملكرد او را پــس از هر بازي ميســنجند و اين امكان وجود دارد كــه ونگر پيش از پايان فصل اخراج شود. گزينه فعلي جانشيني او ميكل آرتتا است كه محبوبيت چنداني در رختكن آرسنال ندارد. منبع: سان

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran