Iran Varzeshi

تخفيف 300 هزار دالري

موفقیت در پرونده گولچ

-

سرپرســت باشــگاه پرســپوليس به دادگاه عالــي ورزش رفــت اما نه آنطور كه ادعا كرده بــود، براي رفع محروميت نقل و انتقاالتي. گرشاســبي گفته بود به سوييس ميرود تا پنجره نقل و انتقاالت تابســتاني را به روي پرســپوليس باز كند اما در واقع دليل سفرش، رســيدگي به پرونده آنتوني گولچ بود كــه موفقيتآميز هــم توصيف شــده. به قول حميدرضا گرشاســبي: «با پيگيريهاي انجام شده و دفاعياتي كه ارائه شــد، توانستيم با كاهش 300 هزار دالري، رقم پرداختي به گولچ را به 250 هزار دالر برسانيم.»

سرپرست باشگاه پرسپوليس در ادامه صحبتهايش سفر خود را اينطور توصيف كــرد: «با توجه بــه دعــوت دادگاه عالي ورزش و در ارتباط با پرونده آنتوني گولچ، سفر سه روزهاي به ســوييس داشتيم. در اين ســفر آقايان ذاكر وكيل و عضو كميته حقوقي باشگاه و حســيني مسوول بخش بينالملل نيز حضور داشتند. زمان تشكيل جلســه دادگاه بينالمللي ورزش ساعت 9 صبــح روز 8 فروردين تعيين شــده بود و نزديــك به 5 ســاعت طول كشــيد. رقم قرارداد گولــچ براي دو ســال 470 هزار دالر بود كه اين بازيكن در زمان حضور در ايران 32 هزار دالر دريافتي داشت و 438 هزار دالر باقي ماند. گولچ هم به دليل عدم پرداخــت حقوقش در زمان مقرر، فســخ قرارداد و به فيفا شــكايت كرد كه فيفا با احتســاب جريمه 5 درصدي و هزينههاي وكيل، باشــگاه را مكلف به پرداخت 550 هــزار دالر دانســت. اين رقــم و حكم با اعتراض باشگاه روبهرو شد كه در وهله اول به 450 هزار دالر كاهش يافته بود. در اين ســفر اما رقم نهايي را بــه 250 هزار دالر كاهــش داديم و 300 هــزار دالر تخفيف گرفتيم. البته در اين پرونده موضوع 100 هزار دالر حق انتقال به باشگاه شريف هم مطرح بود كــه پيش از اين با احتســاب جريمه اختصاص يافتــه با پرداخت 115 هزار دالر، بسته شده بود.»

حميدرضــا گرشاســبي ميگويد كه مذاكــره براي رفع محروميت پرســپوليس را هم در اين ســفر از ياد نبرده است: «در سفر اخير به سوييس پيگيريهايي در اين زمينه صــورت گرفت كه ما را اميدوار كرد. همچنين جلســه خوبي با وكيلي كه براي اين پرونده اســتخدام كردهايم، داشتيم كه بــا توجه به آن، از باز شــدن پنجره نقل و انتقاالت نااميد نيســتيم و تا آخرين لحظه پيگيــري را ادامه خواهيــم داد. اميدواريم رايي كه از ســوي دادگاه عالي ورزش صادر ميشــود، راي خوشــحالكن­ندهاي بــراي پرطرفدارتر­ين تيم آسيا باشد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran