Iran Varzeshi

ستارهها باختند اما دعوت شدند

-

نایب قهرماني جواد محجوب در جایزه بزرگ تفلیس جواد محجوب به نشــان نقره وزن به اضافه 001كيلوگرم ايپون بدرقه كرد و به نيمه نهايي راه يافت. جوان شايسته جودو رقابتهاي جودو جايزه بزرگ تفليس رســيد. ســومين مرحله ايران با پيروزي برابر حريف گرجستاني خود فيناليست شد و با رقابتهــاي جودو جايزه بزرگ ســال 2018 در شــرايطي به قبول شكست برابر گورام تاشي شويلي گرجستاني، دارنده نشان ميزباني شــهر تفليس كشور گرجستان به پايان رسيد كه جواد طالی گرنداسلم باكو در سال 2017 و قهرمان مسابقات مسترز محجوب نماينده وزن به اضافه 100 كيلوگرم جودو كشــورمان سنت پترزبورگ به نشان نقره رسيد. توانست مدال نقره اين رقابتها را از آن خود كند. محجوب با اين مدال شروع خوبي در سال جاري داشت و

محجوب پس از استراحت در دور نخست، جودوكای روسي فدراسيون را اميدوار به نتيجهگيري در بازيهاي آسيايي پيش را ايپون كرد و در ادامه نيز جودوكای فرانسوي را در 44 ثانيه با رو كرد.

برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي تكوانــدو با نتايج مهم و البته شكســت ستارههاي مطرح تيم ملي همراه شد. در اين رقابتها كه نفرات برتر مجوز حضور در اردوي تيم ملي را كســب ميكردند، تعــدادي از قهرمانان نامــدار تكواندوي ايــران مقابل رقباي خود شكســتهاي عجيبي را پذيرا شدند اما با نظر سرمربي تيــم ملي و كميته فني بــه اردوي تيم ملي دعوت شــدند. نفراتي چون آرمين هــادي پور، محمــد كاظمــي و فرزان عاشــورزاد­ه كه داراي ردهبندي جهاني هستند و در سالهاي اخير نام و نشاني را براي خود در ســطح جهان دســت و پا كــرده بودند مقابل جوانان جوياي نام شكست خوردند. حتي بهنام اسبقي كه بعد از مدتها تصميم به بازگشت گرفته بود با شكســت مقابل رقبــاي جوان از دور رقابتها كنــار رفت. در بين نفرات مطرح فقط مهدي خدابخشــي بود كه توانســت به فينــال وزن 80 كيلوگرم برســد و شــانس حضور در اردوي تيم ملي را كسب كند. البته او هم در فينال مغلوب عرفان ناظمي شد. در وزن +87 كيلوگرم هم سعيد رجبي قهرمان شد تا در بين نامدارهــا و قديميها او بهترين نتيجه را كســب كرده باشد. در هر وزن نفــرات اول و دوم به اردوي تيم ملي راه پيــدا كردند كه به ايــن ترتيب در وزن اول، وزن -54 كيلوگرم ابراهيم صفري و آرش صالحي نژاد، در وزن -58 كيلوگرم محمدحسين پلنگ افكن و جواد اميري سرخي، در وزن وزن -63 كيلوگرم امير حســين محمد خانلو و مهدي يوسفي، در -68 كيلوگــرم اميرمحمد بخشــي و ميرهاشــم حســيني، در وزن پنجم اميرحســين ساســان و مهدي جاللي، در وزن -80 كيلوگــرم عرفان ناظمي و مهدي خدابخشي، در وزن +87 كيلوگرم ســعيد رجبي و مرتضي شيري 16 نفر برتــر انتخابي تيم ملــي تكواندو بودند كه به اردوي تيــم ملي راه يافتند. البته وقتي اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي منتشــر شد نام 26 تكواندوكار ديده ميشــد كه (محمدرضــا هاديان، ســروش احمدي، محمد ساالر وحيدي، احمــد محمــدي و ســجاد مردانــي) نفراتــي بودند كه به دليــل مدال آوري در مســابقات جام رياســت فدراسيون جهاني ســهميه حضــور در اردوي تيم ملي را داشــتند. 5 نفــر ديگر هم يعني آرمين هادي پور، محمد كاظمي، فرزان عاشــورزاد­ه، ابوالفضل يعقوبي و عرفان حيدري شكســت خوردههــاي انتخابي بودنــد كه با نظر كميتــه فني و فريبرز عســگري به اردوي تيم ملي راه يافتند. موضوعي كه با انتقــادات زيادي روبهرو شــد و البته همان حرف حساب قديمي كه وقتي انتخابي برگزار ميشود بايد به نتيجه انتخابي احترام گذاشت كه البته واكنش منطقي فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي را در پي داشت: «نميخواهيم بــا تصميــم عجوالنــه و بــدون برنامه هوگوپوشان جواني كه هنوز به آمادگي مطلوب نرسيدهاند را به مسابقات سخت اعــزام كنيــم؛ همچنين قصــد نداريم نفراتي كه در ردهبنــدي جايگاه خوبي دارند و از قهرمانان ارزشمند ما هستند را به واســطه يك باخت به راحتي كنار بگذاريــم. اگــر تغييري هســت بايد به واسطه شايستگي باشد كه بايد با تالش به اثبات برسد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran