Iran Varzeshi

از هتتریك جوانمردي تا میزباني والیبال نشسته از لیگ جهاني

-

سال 97 براي ورزش جانبازان و معلوالن توفاني شروع شد تا آمادگي خود را براي رقم زدن يك سال پر از موفقيت نشان بدهند. از درخشــش پاراتيراند­ازي و پاراتكواند­و گرفته تــا ميزباني تبريــز از نخســتين دوره ليگ جهاني واليبال نشســته همه گوياي روزهاي درخشان ورزش جانبازان و معلوالن است.

امســال بازيهــاي پاراآســيا­يي در جاكارتــای اندونزي برگزار ميشــود كه از اهميــت زيادي بــراي ورزش جانبــازان و معلوالن برخوردار است.

در اين بازيها ايســتادن بر ســكوي ســوم كه جايگاه ايران در دوره گذشته هم ميتوانست باشــد، هدف اصلي كاروان ايران اســت. در دوره گذشته كاروان ورزشي ايران با يك مدال طال كمتر نسبت به ژاپن در رده چهارم قرار گرفت و به نظر ميرســد كه رده سوم دور از دسترس نيست.

به همين دليل هم سال 97 را ورزشكاران اين رشــته با قدرت شروع كردند. در آخرين روزهاي سال 96 ورزشــكارا­ن پاراتيراند­ازي راهي مسابقات جهاني در امارات شدند و در نخستين روزهاي سال 97 درخشش اين تيم و بخصوص ساره جوانمردي حسابي خبر ساز شد. البته تعطيلي رسانهها به دليل ايام نوروز مانع از بازتاب شايسته اين درخشش شد اما با اين حال كسب سه مدال طال توسط ساره جوانمردي در اين رقابتها موضوعي نبود كه فراموش شود.

تيم ملــي پاراتيراند­ازي ايران با تركيب ســاره جوانمــردي، ســميرا ارم، خديجــه رستمي، معصومه خدابخشي، رقيه شجاعي، زهرا غالم زاده، مجيد فالح اردشير و مهدي زمانــي و با هدايت حســين اميري از دوم تا هفتــم فروردين در العين امارات مســابقات خــود را برگزار كرد كــه در پايان در بخش تيمي يك مدال طال توسط ساره جوانمردي، ســميرا ارم و مهدي زماني كســب كرد. در بخش انفــرادي هم دو مدال طال را ســاره جوانمردي در تپانچــه 10 متر و 50 متر به دست آورد.

ســاره جوانمردي كه چند سالي است بهعنــوان چهره شــاخص ورزش جانبازان و معلوالن خودش را معرفــي كرده در بخش تيمي و به همراه ســميرا ارم و مهدي زماني 1605 امتيــاز كســب كرد تا باالتــر از كره جنوبي و ژاپن در جايگاه نخســت ايستاده و صاحب مدال طال شود.

او در اين رقابتها دو مدال طالي ديگر هم كسب كرد؛ مدال طال در تپانچه بادي 10 متر نخستين نشان طالي او در اين رقابتها بود و بعد در تپانچه بادي 50 متر هم نشان طال را به گردن انداخت تا به تنهايي بار مدال آوري اين رشته را به دوش بكشد.

بعد از تيراندازي تيــم ملي پاراتكواند­و هــم در رقابتهاي قهرمانــي آفريقا خوش درخشــيد تا حاال نوبت به واليبال نشســته برسد. واليبال نشسته ايران از چند روز ديگر در تبريز از نخســتين دوره رقابتهاي ليگ جهاني واليبــال ميزباني ميكند. رقابتهاي مهمي كه براي نخســتين بار برگزار ميشود و فدراسيون جهاني ميزباني از آن را به ايران سپرده است.

اين رقابتها به مناسبت انتخاب تبريز در ســال 2018 بهعنوان پايتخت فرهنگي، در اين شــهر و با حضور هشت تيم از هشت كشــور مطرح در واليبال نشســته از جمله بوسني و برزيل برگزار ميشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran