Iran Varzeshi

پیش به سوي دوزخ لیگ اروپا

- پيتر استانتون ‪Peter Staunton‬

تاتنهام پيش از بازي با چلســي، در 11 ديداري كه در اين فصل ليگ برتر از حريف عقب افتاده بود تنها يك بار پيروز شده بود. اين نشان ميدهد چلسي مقابل ايــن تيم چقدر ضعيف كار كرده اســت. تاتنهام با اين برد براي نخســتين بار در تاريخ ليگ برتر، در استمفوردبر­يج پيروز شد.

چلســي يك بر صفر پيش افتاد اما تنها طرفداران كوتهبين اين تيم ميتوانند اعتقاد داشته باشند كه تيمشان، حتي در لحظاتي از مســابقه، بهتر از حريف بوده است. آنتونيو كونته حاضر بود بازيكنانش حتي دهنفــره به دفــاع بپردازند. به اين ترتيب، تاتنهام نميتوانست فضايي براي حمله پيدا كند.

چلســي كه با گل آلوارو موراتا پيش افتاده بود وظيفه آشكاري داشت. آنها در دفاع باانضباط بودنــد، هم از نظر فردي و هم از نظر تيمــي. تنها چيزي كه مايه نگراني بود، شوتهاي بازيكنان تاتنهام در هنگامــي بود كه ايده ديگري براي حمله نداشتند.

كريستين اريكســن چند شوت زد تا اينكــه در اواخر نيمه اول، آن شــوت سهمگينش را به گل تبديل كرد. به اين ترتيب بــود كه بازيكنــان تاتنهام نقطه ضعف چلسي را پيدا كردند.

ويلــي كابايــرو كه اخيرا بــه دليل مصدوميــت دروازهبــا­ن اول تيــم ملي آرژانتيــن پيراهن اين تيم را به تن كرده بود و پنج گل از شــش گلي كه اســپانيا زد به دروازه او بود، اينجا هم جانشــين تيبو كورتوا شــده بود. او زماني كه شوت اريكسن به سمتش آمد، انگار وحشتزده شده بود. روند بازي از آن پس تغيير كرد و تاتنهاميها از تزلزل چلسي نهايت بهره را بردند.

شــايد انگولــو كانته ميتوانســت اريكســن را بهتر و ســريعتر مهار كند تا نگذارد كه او شــوت بزنــد. اين هافبك فرانسوي تصور ميكرد اريك المال شايد صاحب توپ شــود و حواســش به او هم بــود، و به ايــن دليل ميشــود كانته را بخشيد اما گل دوم با اشتباه موراتا به ثمر رســيد. اين بازيكن نتوانست مانع ارسال پاس اريك داير به دله آلي شــود؛ پاسي بلند كه تــوپ را در نقطهاي عالي به آلي رساند و او هم آن را گل كرد.

البته اين جزييات نبايد حواس ما را از اين گل كالس جهاني پرت كند. پاس داير عالي بود و ســرعت آلــي در مهار و زدن ضربه و دقت او روي ضربه نهايي هم حيرتانگيز بود. اين لحظهاي درخشــان براي بازيكن جواني بود كه تماشــاگرا­ن ضد او شــدهاند و جايگاهــش را دارد در تيم ملي از دســت ميدهد. اين نشــان ميداد كه او حتي در فصل دشــواري كه ميگذراند هم اســتعداد بااليش را به رخ ميكشد.

در گل بعــدي، باز هم درخشــش اريكسن كارساز بود. سه دقيقه بعد از گل دوم بود كه او توپ را به ســون هئونگ مين ســپرد و او هم پس از حركت، گل زد. تاتنهــام در نيمه اول نتوانســته بود فضــاي الزم را پيدا كند اما آنها روي گل سوم از ســمت ماركوس آلونسو صاحب فضا شدند. در محوطه جريمه چلسي هم آندرياس كريستنســن و كابايرو اشتباه كردند و نتوانســتن­د توپ را بهموقع دور كنند.

بازي كه به اين نقطه رســيد، برنامه چلســي خراب شــد. اين بازتابي از اين فصل چلسي اســت؛ قدمهاي اشتباه در نقل و انتقــاالت تابســتاني و همچنين زمستاني، باعث شــده كه قهرمان فصل پيش بازيكنان كافي در اختيار نداشــته باشــد. اين را ميشد زماني ديد كه كالوم هادسن اودوي، بازيكن محصول آكادمي چلسي در فاصله سه دقيقه مانده به پايان مســابقه، جاي موراتا را گرفت. ســران چلســي نتوانســتن­د كيفيت تيمشان را افزايش دهند و تنهــا آنتونيو روديگر در ميان خريدهاي جديد اين تيم توانســته در چلسي جا بيفتد.

پــس بايــد گفــت كه چلســي به ليــگ اروپــا مــيرود. ليگ اروپــا براي تيمهــاي بزرگ يعني دوزخ. آرســنال و منچستريونا­يتد اين را در فصلهاي اخير بهخوبي دريافتهاند. ليورپول و تاتنهام در فصلهاي اخير بهحدي خوب شدهاند كه ديگــر تيمهاي برتر انگليــس نميتوانند مانند گذشته، با قدمهاي لرزان در طول فصل، راهي ليگ قهرمانان شوند.

اوضاع براي چلســي بســيار دشوار خواهد شد و آنها هزينه اين ناكامي را در فصل بعد ميپردازند، زماني كه مجبورند پنجشــنبهه­ا و يكشــنبهها بازي كنند. چلســي اين را در فصل بعــد درخواهد يافت؛ چه كونته باشد و چه نه.

منبع: سايت گل

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran