Iran Varzeshi

نفت و حاشيههاي خانمانسوزش

وقتي باخت افاضلي معادلههاي پایین جدول را تغییر ميدهد

-

ســه امتیاز بازي با اســتقالل بــراي نفت تهران از اهمیت و حساســیت ویــژهاي برخوردار بود. ســه امتیازي كــه اگر نفت، مال خود ميكرد ميتوانســت شــانس بقایــش را افزایش دهد اما ایــن اتفاق نیفتاد تا با شکســت نفت، معــادالت تیمهاي پاییــن جدولــي به كلي تغییــر كند. حاال نفــت تهران با وجــود همه تالشهــاي هومن افاضلــي، با 24 امتیــاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفته و بعد از مشــکي پوشــان كاندیداي ســقوط اســت. در این شــرایط حاشــیه و نابســامان­ي بیش از پیــش راه خود را بــه درون این تیم بــاز كرده و امیدها را براي بازگشــت این تیم به شــرایط مطلوب كاهش داده اســت.

هومــن افاضلــي كه به تيــم نفت پيوســت، در واقع ويرانــهاي را تحويل گرفت كه هيچكس اميــدي به ترميم و بهبود اوضاعش نداشــت. او اما در طول چند هفته توانســت تغييــرات مثبتي را در ايــن تيم به وجود بيــاورد و به نفت شــخصيتي بدهد كــه خيليهــا را به تحسينش واداشــته بود. دومين شكست نفت امــا مقابل اســتقال در حالي رقم خورد كه نتيجهاش تغييرات عمدهاي در پايين جدول رده بندي ايجاد كرد و نفت را بيش از پيش به سقوط نزديك كرد.

اين شكســت اما تنها يك شكست ساده نبود چرا كه اخبار رسيده از نفت به خوبي از آشــفتگيها­يي خبر ميدهد كه در نفت وجود داشته و شايد دليل اصلي شكســت اين تيم مقابل استقال را بايد در همين آشفتگيها و حواشي جست و جو كرد.

بعد از شكست نفت مقابل استقال، ناگهان مســووالن اين باشگاه دو بازيكن و يك مربــي خود را اخــراج كردند كه دليل اخــراج هر يك از آنهــا به وضوح خبــر از تنشهايي ميدهد كه شــرايط تيم افاضلي را براي ادامه مســير سخت ميكند. باشــگاه احمد آل نعمه و حامد آقايي را به دليل مسائل انضباطي اخراج كرده است. گويا احمد آلنعمه در اردوي قبل از بازي وقتي متوجه ميشود كه در تركيب نفت قرار ندارد از ســوار شدن به اتوبوس تيم و رفتن به اســتاديوم تختي خودداري ميكند. از طرفي حامد آقايي هم بعــد از بازي با يكــي از اعضاي تيم دعــوا ميكند و تلويزيون رختكن نفت را ميشكند.

ديگر پس لرزه اين شكســت، كنار رفتن جال بشــرزاد؛ مربــي دروازهبانا­ن اين تيم اســت. مسووالن نفت دليل اين بركناري را برخي اختافات درون تيمي دانستهاند كه بعيد نيست اين اختافها ريشه در هفتههاي اخير داشته باشد.

شــروع روند نامناسب تيمي از چند هفته پيش را، ديروز(دوشــنبه) ماحي پــس از اعام كنارهگيريا­ش تأييد كرده اســت. كريم ماحي كه بهعنوان مشاور مالك باشــگاه، با نفت تهــران همكاري ميكرد، به يكباره تصميم به كنارهگيري از ســمتش گرفت و دربــاره اين جدايي ناگهاني اينطور توضيح ميدهد: «حدود 3 مــاه قبل من با مالك باشــگاه نفت به توافق رســيدم كه بهعنوان مشاور عالي مالــك به تيــم كمك كنــم. همان روز بــه اين عزيزان گفته بــودم تا زماني كه امكانات فراهم كنيد و شــرايط نرمال و منطقي باشد، هستيم و فعاليت ميكنيم. من گفته بودم اگر روال طبيعي مديريت بــه هم بخورد، ديگر كنار تيم نميمانم و از همكاري معذورم.»

او همچنيــن توضيــح ميدهــد: «خوشــبختان­ه از ابتــدا بــا هماهنگي و همــكاري كادرفنــي و بازيكنــان نتايج خوبي به دســت آمد امــا حدود يك ماه پيش بعد از بازي با اســتقال خوزستان احســاس كردم كه روند خوبي در پيش گرفته نشــده و برخي مسائل در باشگاه روي روند و نتايج تيم تاثيرگذار است. به همين خاطر اعام كردم كه ديگر شرايط براي همكاري مناسب نيست و به صورت يكطرفه قطــع همكاري كــردم. برهم خوردن شــرايط تيم نفت تهران از نظر مديريتي باعث شد تا ديگر به اين باشگاه نــروم و قطعهمكاريا­م نيــز به صورت كاما يكطرفه از سوي خودم بود.»

بــا اين حجم از نابســامان­يهايي كه نفــت تهران را درگير خود كرده اســت، تنها اتفاقي كه ميتواند نفت را از سقوط مصون كند، اصاح سياستهاي مديريتي در اين باشــگاه اســت و بس. آن هم به شــرط اينكه تأثير اين اصاحات به عمر نفت در اين فصل كفاف دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran