Iran Varzeshi

وريا فيكسترين مليپوش استقالل

نه پژمان، نه روزبه

-

تيم ملي در دو بازي دوســتانه مقابل تونــس و الجزاير قرار گرفت. ديدارهايي كه براي شــناخت تركيب اصلي بسيار حياتي بود و سرمربي تيم ملي را براي شناخت نفرات اصلي يك قدم ديگر به جلو برد.

در بازي با تونس غالبا بازيكناني كه شــانس كمتري براي بازي در تركيب اصلي دارند را در تركيب تيم ملي ديديم اما در بازي با الجزاير كه اهميت بيشتري هم براي سرمربي تيم ملي داشت شاهد حضور مرداني در تركيب بوديم كه احتمال فيكس بودنشان در تركيب اصلي ميرود.

اين دو بازي نشــان داد كارلــوس كيروش براي بــازي دادن به وريا غفوري در تركيب اصلي نســبت به ديگر بازيكنان اســتقالل رغبت بيشــتري دارد و به احتمال بسيار اين بازيكن در تركيب اصلي تيم ملي در جام جهاني به ميدان خواهد رفت. البته روزبه چشــمي و پژمان منتظري هم شــانسهاي كمي براي ورود به تركيب اصلي تيم ملي در بازيهاي جام جهاني ندارند اما اينطور كه پيداســت كارلوس كيروش اعتماد بيشــتري به وريا دارد و اگر اتفــاق خاص و عجيبي رخ ندهد ايــن بازيكن را در تركيــب اصلي تيمش در جام جهاني قرار خواهد داد.

غفــوري در بازي بــا الجزايــر يكي از خوبهــاي تركيب تيم ملي بــود و نمايش قابل توجهي داشت.

بيشــك اگر وريا به همين منوال ادامه دهد و در بازيهاي باشــگاهي هم شــرايط فني مناسبي داشته باشد، در بازيهاي جام جهاني يكي از 11 مرد اصلي تيم خواهد بود. وريا در ماههاي اخير رشد قابل توجهي داشــته و اين وضعيت را در حالي شاهديم كه اساسا بر سر ماندن اين بازيكن در استقالل فصل هفدهم بحثهاي بسيار بود و حتي سرمربي ســابق استقالل قصد داشــت اين بازيكن را در فهرست فصل آينــده قرار ندهد كه در نهايت وريــا كه فصل پيش يكي از ضعيفترين بازيكنان استقالل بود، توانســت اعتماد دوباره مربيان استقالل را جلب كند. وريا اكنون به حدي آماده اســت كــه ميتواند در جام جهاني هم بدرخشد و احتماال به يكي از تيمهاي اروپايي منتقل شود.

هرچند كه اين بازيكن شرايط سني مناسبي ندارد اما براي بسياري از باشــگاهها بخصوص تيمهاي قطري مالك آمادگي است و دور از ذهن نيســت كه اين بازيكن بتواند با درخشش در تركيب تيم ملي به يكي از لژيونرهاي فوتبال ايران بدل شود.

البتــه غفوري در تيم ملي رقيبي همچــون رامين رضاييان را هم پيش رو دارد اما رضاييان در ماههاي اخير افت محسوسي داشته و بعيد اســت با اين شرايط فني ناآماده بتواند جاي وريا را در تركيب اصلي تيم ملي بگيرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran