Iran Varzeshi

ويسي برگشت، استقالل خوزستان برد

ماجراي يك استعفاي عجيب

- ‪Samira Shirmardi‬

هنوز سال 96 تمام نشده بود كه ناگهان خبر رسيد عبدا... ويسي از سرمربيگري استقالل خوزستان استعفا داد و كنار كشيد. اين اتفاق شايد خيليها را ياد روزهاي پاياني سال 95 ميانداخت. زماني كه ناگهان ويسي از سرمربيگري سپاهان كنار گذاشته شد. آن هم به داليل خيلي عجيب كه در ابتدا گفته ميشد بيماري ويسي عامل اصلي اين تصميم بود اما بعدها خبر رسيد چنين چيزي نبود و هيات مديره باشگاه سپاهان ديگر مايل به همكاري با اين سرمربي جوان نبود. به هر حال استعفاي ويسي در روزهاي پاياني سال 96 هم در نوع خود جالب بود كه البته ماجراي آن كمي عجيب به نظر ميرسد.

استقالل خوزستان اين فصل شرايط متفــاوت و عجيبي داشــت. ايــن تيم در بالتكليفي كارش را با عبدا... ويسي در ليگ هفدهم شروع كرد. در ابتدا يكسري كمك از سوي استانداري و البته شركت كشت و صنعت نيشكر هفتتپه باعث شد اين تيم سر پا بماند و با خيال راحت كارش را پيش ببرد. مدتي بعد تيم به مشكل مالي خورد كه ناگهان خبر رســيد عبدالرضا موسوي مدير شركت هواپيمايي زاگرس در مزايده شــركت گروه ملي فوالد ايران برنده شد و مالكيت اين شركت و البته باشگاه استقالل خوزستان را به عهده گرفت.

با حضور موسوي كه البته همشهري و از دوســتان قديمي عبدا... ويســي بود، به نظر ميرســيد مشــكالت اســتقالل خوزستان به حداقل برســد. مالك جديد باشگاه استقالل خوزســتان هم در همان ابتدا با اعضاي تيم جلســه گذاشــت و به آنها اطمينان داد نهايت تالشــش را براي حل مشــكالت انجام دهد. طبق قولهايي كه عبدالرضا موســوي داده بود، هفتهاي 300 ميليون به تيم تزريق ميشــد تا بين بازيكنان و اعضاي كادرفني تقســيم شود. اين روند حدود ‪3 2،‬ هفته طول كشيد كه ناگهان همه چيز تغيير كرد.

ظاهرا يكســري اختالفات بين عبدا... ويسي و عبدالرضا موسوي باعث شد مالك جديد باشگاه اســتقالل خوزستان دلسرد شــود و ديگر به تيم كمــك نكند. بعد از آن، بيپولي بهانهاي شــد براي اســتقالل خوزســتان كه ناكاميهاي خــود را با آن پوشش دهد. در اين بين، امير سلطاني هم بهعنوان مديرعامل جديد باشگاه استقالل خوزستان انتخاب شده بود و شروع به كار كرد.

روز بــه روز كــه ميگذشــت ايــن اختالفات بيشــتر و بيشتر ميشد كه البته از مالك باشــگاه به مديرعامل كشيده شد. فاصله بين ويسي و سلطاني بيشتر ميشد كه ناگهــان ماجراي لژيونر شــدن يونس دلفي پيش آمــد. دلفي ظاهرا بدون اجازه از باشــگاه و فقط با هماهنگي كه با ويسي داشــت، راهي هلند شــد تا در تستهاي تيم دوم باشــگاه آيندهوون شركت كند. اين مساله باعث شد باشگاه واكنش تندي نشان دهد و ويســي را به يكسري مسائل متهم كند. بعد از آن خبر رســيد، باشگاه اســتقالل خوزستان، ويســي را به كميته انضباطي فراخوانده اما ويسي به اين جلسه نرفت تا شرايط بدتر از قبل شود.

البته ســرمربي اســتقالل خوزستان معتقد بود نامهاي به او زده نشد تا به جلسه برود. به هر حال همانطور كه امير سلطاني مديرعامل باشگاه استقالل خوزستان اعالم كرده بود، قرار شــد به خاطر مصاحبههاي ويسي عليه باشــگاه، جريمهاي براي اين سرمربي در نظر گرفته شود.

همه منتظــر بودند ايــن جريمه در پايــان ليــگ اعالم شــود اما ظاهــرا در روزهاي پاياني ســال 96 نامهاي به آدرس خانه عبدا... ويســي ميرود كه طبق آن، باشگاه اســتقالل خوزستان، عبدا... ويسي بــه پرداخت 250 ميليــون تومان جريمه محكوم شــد. ويســي وقتي نامــه را ديد خيلي زود استعفايش را اعالم كرد و قصد داشت به باشــگاه برود تا به قول معروف، حق مديرعامل را كف دســتش بگذارد اما از سوي چند پيشكســوت خوزستان منع شــد. در واقع وقتي خبر استعفاي ويسي رســانهاي شــد، تعدادي از پيشكســوتا­ن فوتبال خوزســتان با اين سرمربي تماس گرفتنــد و از او خواســتند از تصميم خود منصرف شــود. در همين حال هم باشگاه استقالل خوزستان در بيانيهاي اعالم كرده بود، ويسي اگر قصد كنارهگيري دارد بايد رســما و به صورت كتبي اين مساله را به باشگاه اعالم كند.

همين مســاله باعث شــد همه چيز دســت ويســي بيفتــد و در آرامــش در مورد ماندن يــا رفتنش تصميــم بگيرد. صحبتهاي پيشكسوتان فوتبال خوزستان از جمله فاضل بختياري مديرعامل ســابق استقالل خوزستان باعث شد عبدا... ويسي بمانــد و كارش را دنبــال كنــد. در واقع خيلــي از اين پيشكســوتا­ن معتقد بودند رفتن ويســي در اين مقطــع از ليگ، به ضرر اين ســرمربي خواهد بود. چراكه اگر ويســي برود و تيم بيفتد، ميگويند مقصر اين ســقوط ويسي بود اما اگر تيم در نبود ويســي بماند، ميگويند مشكل از ويسي بــود و مربي جديد موفق شــد اســتقالل خوزســتان را در ليگ برتر نگه دارد. با اين صحبتها، ويسي از تصميم خود منصرف شد و ماند تا كارش را با قدرت ادامه دهد. همين اتفاقات هم باعث شد او مصممتر از گذشته تالش خود را براي نگه داشتن تيم در ليگ برتر بيشتر كند.

بــا اين روحيه و شــرايط، اســتقالل خوزســتان در نخســتين بــازي خود در ســال 97 به مصاف مشكيپوشان رفت و توانســت در يك بــازي 6 امتيازي كه در مشهد برگزار ميشــد، به پيروزي برسد و يك پله در جــدول ردهبندي صعود كند. حاال با اين شــرايط، استقالل خوزستان و ويسي اميد بيشــتري براي ماندن دارند و تــالش ميكنند در بازيهــاي بعدي هم اتفاق بزرگي رقم بزنند و تيم را در لحظات پاياني در ليگ برتر نگه دارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran