Iran Varzeshi

لجبازي با كيروش باعث باخت پرسپوليس؟

شروع 97 با شكست؛ قهرماني باز هم عقب افتاد

-

با اينكه شكســت در شهرآورد باعث شد تا پرسپوليس نتواند ركورد ويژه دو قهرماني در يك ســال را ثبت كند و قهرماني خاطرهانگيز مقابل چشمان رقيب سنتي و هوادارانش حاصل نشود اما دو برد شيرين مقابل الوصل در تهران و دبي تا حدودي آن شكست تلخ را از خاطر هواداران پرسپوليس پاك كرد و همه براي ثبت قهرماني منتظر نخســتين بازي ســال جديد ماندند تا اول قهرماني ليگ و بعد صعود آسيايي را جشن بگيرند كه باز هم بخش اول ماجرا به تعويق افتاد.

بدشانسي بزرگ

با اينكه اســتقبال نســبتا خوبي از اين بازي در تعطيالت نوروز شــد اما پرســپوليس در شرايط خوبي مقابل ســايپا قرار نگرفت. با اينكه مليپوشان اين تيم بالفاصلــه بعد از بازي الجزاير از اتريش برگشــتند اما برانكو حتي آنها را وارد فهرســت 18 نفرهاش نكرد تا بيرانوند، ســيدجالل و اميــري از خانه يا سكوهاي ورزشگاه تماشاگر اين مسابقه باشند. اما اين تنها كمبود پرســپوليس براي اين بازي نبود. برانكو در اين بازي بشــار رســن را هم به خاطر حضور در اردوي تيم ملي عراق در اختيار نداشت. بدشانسي بزرگتر از دست دادن فرشاد احمدزاده، آمادهترين هافبك تيم طي دو ماه گذشته بود كه اعالم شــد قبل از بازي مســموم شده و به شكل عجيبي از فهرست بيرون رفته بود. با اين كمبودها برانكو با تغييرات بســيار تيمش را مهياي بازي با سايپايي كرد كه دنبال سهميه آسيايي است و بعد از ســالها چند مليپوش دارد. مليپوشاني كه به نوعي پايهگذار پيروزي تيمشــان در اين مســابقه مهم بودند و بار ديگر قهرماني پرسپوليس را به تعويق انداختند.

اشتباه داوري

پرسپوليس نمايش ضعيفي در نيمه نخست بازي با سايپا داشت و خط مياني اين تيم روز بدي را پشــت سر گذاشت تا خط دفاع نه چندان هماهنگش تحت فشــار باشد. با اين حال گل اول ســايپا كه با اشتباه كمك داور رقم خورد در اين شكست بيتاثير نبود. اتفاقي كه باعث شد برانكو بعد از بازي بدون اينكه اصال درباره مسائل فني حرف بزند تنها به مسائل داوري پرداخت و اينكه در اين فصل چقدر داوريها عليه تيمش بوده. او از كارت زرد دقيقه 6 ســيامك نعمتي بهعنوان نشانهاي از ناداوري عليه تيمش اشاره كرد و به گل آفسايد سايپا رسيد كه نديدنش توســط كمك داور باور نكردني بود. برانكو در اين مصاحبه به شدت از ناداوري عصباني بود و به اين نكته اشاره كرد كه اين تيم سه نفره داوري قبال هم عليه تيم او كار كردهاند اما اشــكان خورشــيدي در اين فصل دو بار مقابل سپاهان (بازي رفت) و پارس جم قضاوت بازيهاي پرسپوليس را به عهده داشته كه هر بار كمكهايش با كمكهاي او در ديدار مقابل سايپا تفاوت داشتند. البته به نظر ميرســيد خورشيدي و كمكهايش در نيمه دوم دنبال جبران آن اشتباه و باالنس شرايط بودند و درباره پنالتي پرسپوليس هم نظرات متفاوت بود اما آن گل آفسايد زمينهساز شكست شد.

لجبازي با كيروش

براي قهرماني يك تســاوي مقابل سايپا كافي بود اما پرسپوليس نيمه اول را از دســت داد و در نيمه دوم هر كاري كرد نتوانست بيش از يك گل بزند. كمي بدشانســي و البته دست خالي برانكو باعث رقم خوردن اين نتيجه شد اما شــايد ميشــد كار را در همين بازي تمام كرد. برانكو قبل از اين (بازي رفت با گسترش فوالد) هم بازيكنانش را خيلي دير از تيم ملي تحويل گرفته و در نيمه دوم به ميدان فرســتاده بود اما اين بار هر ســه مليپوشش را از فهرست بيرون گذاشــت. در شرايطي كه رسن و احمدزاده هم در كار نبودند شايد وحيد اميري ميتوانســت در نيمه دوم به كار پرسپوليس بيايد. برانكو حتي محمد انصاري را در نيمه دوم به بازي فرســتاد تا نشان دهد به خاطر مصدوميت او در اردوي تيم ملي از كيروش لطمه خورده. برانكو بعد از بازي گفت به خاطر محروميت شجاع از بازي نسف نميتوانسته ريسك كند و انصاري نيمه مصدوم را از ابتدا به ميدان بفرستد اما شايد اگر سر لج نميافتاد و كمي ريسك ميكرد با استفاده بيشتر از بازيكنانــ­ي مثل انصاري يا وحيد اميري آنقدر راحت (مروري كنيد به صحنه گل دوم ســايپا كه تقريبا هر چهار مدافع پرسپوليس اشتباه ميكنند) گل نميخورد و آنقدر سخت به گل نميرسيد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran