Iran Varzeshi

استقالل-نفت؛ پيروزي در نيمه مربيان

9 فروردين براي آبيها شيرين بود

-

بازي بــا نفت تهــران در هفته بيست و ششــم ميرفت با نتيجهاي غيرمنتظره به پايان برسد.

گل محسن بنگر كه روي غفلت مدافعان و دروازهبان آبيها در نيمه اول به ثمر رســيد، اســتقالل را به ناكامي نزديك كرده بود اما وينفريد شــفر به خوبــي توانســت در نيمه مربيان شاگردانش را متحول كند و با تزريق روحيه پيروزي و باال بردن توان ذهنــي و فني آنها، بازي باخته را با پيروزي تاخت بزند.

در نيمه دوم آن بازي استقالل بــه واقع متحــول شــد؛ تيمي كه هماهنگي قابل توجهي داشــت و با پاسهاي دقيق و پرســينگ مناسب تاكتيكهايش را بــر حريف ديكته كرد.

در 45 دقيقــه دوم هافبكهاي اســتقالل به خوبي نقش خود را در ميدان بازي با نفت تهران ايفا كردند و با ايجاد موقعيتهاي پيدرپي بارها تيــم خود را در آســتانه گلزني قرار دادند. مدافعان هم آرايش دقيقتري داشــتند و ديگر آرمين سهرابيان را در نقــش يار دوازدهــم نفت تهران نميديديم.

در اين نيمه ابتدا جابر انصاري با تيزهوشــي توانست دروازه نفت را باز كند و بازي را به تساوي بكشاند. سازنده اين گل خسرو حيدري بود. بازيكن باتجربهاي كه در بازي با نفت تهران وظايف خود را به نحو احسن در ميــدان اجــرا كــرد و بيتعارف ميتــوان گفت بهتريــن بازيكن آن بــازي لقب گرفــت. گل دوم را هم اميد نورافكن به ثمر رساند.

مدافع-هافبــك باانگيزهاي كه توانســته جايگاهش را به خوبي در تركيب اســتقالل تثبيــت كند و به عنصري سازنده بدل شود. نورافكن با گلي كه زد، سبب شد تمام گفتههاي وينفريد شــفر در نيمه مربيان به بار بنشيند و استقالل برنده اين ميدان لقب بگيرد.

پاس اين گل را هم وريا غفوري ارســال كرد تــا مدافع-هافبكهاي راست استقالل روز خوبي را در ايجاد موقعيت رقم بزنند.

با بــردي كه اســتقالل مقابل نفت تهران به دســت آورد، در ليگ همچنان بــا اميد پيش مــيرود تا شايد يكي از ســهميهها را به چنگ آورد.

گرچه اســتقالل در فينال جام حذفــي هم ديده ميشــود اما براي محكــم كاري عاقالنــه اســت كه آبيها از راه ليگ هم روي ســهميه ليگ قهرمانان آســياي فصل آينده برنامهريزي كنند تا احيانا اگر در جام حذفي نتوانستند به قهرماني برسند الاقل بتوانند از راه ليگ به ســهميه ليگ قهرمانان آسيا دست يابند.

اســتقالل هفتــه آينــده بــا مشكيپوشان مشــهد بازي دارد كه پيروزي در آن بازي براي اســتقالل دور از ذهن نيست و آبيها ميتوانند روي 3 امتيازش حساب كنند.

با توجــه به اينكه اســتقالل تا پايــان ليگ به جز پيــكان حريفان ســختي در پيش ندارد و با تيمهاي گســترش فوالد و ســپاهان مصاف ميدهد به احتمال بســيار ميتواند يكي از رتبههاي دومي يا ســومي را به دست آورد.

البته اكنون استقالل در جدول ردهبندي جايگاه سومي را در اختيار دارد و ايــن ذوبآهن اســت كه در رتبه دوم قــرار دارد اما دور از ذهن نيســت كه تيم اصفهاني به ســبب بازيهاي ســختتر در روزهاي آتي اين موقعيــت را از دســت بدهد و استقالل به رتبه دومي برسد.

جايگاهي كه بدون شك حضور استقالل در رقابتهاي ليگ قهرمانان فصــل آينده را قطعــي خواهد كرد و خيال آبيپوشــان پيش از بازي با استقالل خوزســتان در فينال جام حذفي بابت به دست آوردن سهميه آسيايي آسوده خاطر خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran