Iran Varzeshi

زمان مربيگري منصوريان استرس ما زياد بود

شجاعيان: هر جا شفر بخواهد بازي ميكنم

-

شــجاعيان در چه پستي بازي ميكند؟ اين ســوالي اســت كه هافبــك - مهاجم اســتقالل به آن پاسخ ميدهد: «من هافبك راســت، چپ و هافبك نفوذي در استقالل بــازي كردم. زير نظر آقــاي كمالوند نيز در همه پســتهاي خط هافبك به ميدان رفتم و پســت براي من مهم نيست. هر جايي كه آقاي شــفر صالح بدانند به ميدان ميروم و براي ارائه بهترين عملكردم تالش ميكنم.»

باخت در شــهرآورد نيم فصل نخست يكــي از داليلي بــوده كه موجــب برتري اســتقالل در شــهرآورد نيم فصل دوم شده است.

گرچه از پيروزي اســتقالل زمان كمي نگذشــته است اما شجاعيان ترجيح ميدهد دوباره خاطــرات آن بازي را در ذهن تداعي كند: «در شــهرآورد اول شكســت خورديم. قبل از بازي با بازيكنان صحبت كردم و فكر ميكــردم يك فوتبال اســت و هر نتيجهاي ممكن اســت رقــم بخورد امــا بازيكنان به من ميگفتند كه شــرايط فــرق ميكند و هيچگاه چنين شــرايطي را نخواهي ديد. در شــهرآورد اول شكســت خورديم و عملكرد خوبي نداشــتم. بعد از باخت شــب درست نميخوابيدم زيرا روزهاي تلخي را داشــتيم. بازي برگشــت را برديم و در پوست خودمان نميگنجيديم. هواداران خوشــحال بودند و بــه ما حرفهاي مثبــت ميزدند و با انرژي نيــز برابر العين ظاهر شــديم. اســفند 96 واقعا ســنگين بود و خوشحالم كه سربلند از مسابقات خارج شديم.»

داريــوش شــجاعيان اعتقــاد دارد كه اســتعداده­اي زيادي در فوتبال ايران حضور دارند كه ديده نميشــوند. هافبك - مهاجم آبيهــا كه در هفتههاي آغازين ليگ يكي از ضعيفترين بازيكنان ليــگ بود و هيچ كار مثبتي براي اســتقالل نميكــرد حاال پس از قــدري دور شــدن از آن وضعيت نااميد كننــده و ارائــه بازيهاي بهتــر حرفهاي متفاوتي ميزند. شجاعيان ميگويد: «خيلي از اســتعداده­ا در كشور ديده نميشوند. اين بازيكنان در ســطوح پايينتــر فوتبال بازي ميكنند و شايد از امثال من هم بهتر باشند. در ليگهاي پايينتر ما ســازمانده­ي خوبي نداريم. من در ليگ دو بازي ميكردم كه 40 تيم حضور داشت و بسياري از بازيكنان بعد از ديده نشدن به سمت راههاي ديگر رفتند. بايد بيشتر روي رده پايه و تيمهاي پايينتر تمركز كنيم و مطمئنم بازيكنان بيشــتري ديده ميشوند.»

شــجاعيان اعتقاد دارد كه شفر باعث ايجاد تحوالتي در استقالل شده است: «بعد از حضور شــفر، يك شوك به تيم وارد شد و انگيزه ما دو چندان شــد. مصدومان ما نيز به تيم اضافه شــدند و همه دست به دست يكديگر داديم تا هواداران خوشــحال شوند. خدا را شكر كه اكنون در اين جايگاه هستيم و هواداران از عملكرد ما خوشحال هستند. ما ابتداي فصل برابر نفت آبادان كه تيم خوبي اســت به ميدان رفتيم و يكسري محروميت از سوي فدراســيون داشتيم كه سه بازيكن خود را از دست داديم. روي اين سه بازيكن حساب كرده بوديم اما با باخت شروع كرديم و استرس روي بازيكنان زياد شد. منصوريان تالش كرد تا اين استرس را كم كند اما اين استرس روي بچهها زياد شده بود. بازيهايي كه نتيجه نميگرفتيم، روي خودمان فشــار ميآمــد و كار به جايي رســيد كــه آقاي منصوريان استعفا كرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran