Iran Varzeshi

مرا فرامــــوش نکنیـد

- وصال روحاني ‪Vesal Rohani‬

ســردار اما با زدن دو گل و ســاختن گلی دیگر طــی پیروزی 3 بر 2 برابر گروژنی که آن هم یک ایرانی ملیپوش میالد محمدی را در ترکیبش دارد، به همه متذکر شــد که الزم نیست امید گلزنی را به سایرین ببندند و خود او حاضر و آماده است تا یک بار دیگر «سردار»ی شــود که میشناســیم و ارقــام گلزنیاش در مسابقات ملی حیرتانگیز است.

چه کسی جای «او» را میگیرد؟

کــیروش قطعا طی این مدت به این نکته فکر کرده اســت که اگر آزمون سرانجام همان آزمونی نشود که میشناســیم از کدام مهاجم دیگر در پیشانی خط حمله تیم ملی ایران سود جوید. کریــم انصاریفرد در المپیاکوس و رضا قوچاننــژا­د در هیرنفین از گزینههای آشــکار موجود هستند و حتی کیروش آمادگی الزم را دارد تا اگر چارهای نماند از علیرضا جهانبخش هم که پســت اصلیاش مهاجم نوک نیست در این مکان بهــره گیرد و مهدی طارمی نیز یک گزینه اســت و مهدی ترابی یک انتخاب دیگر و با دلگرمی حضور ســامان قدوس، ســرمربی پرتغالی با چیزی به نــام دغدغههای تهاجمی ناآشنا است.

درخشش تازه سردار اما به این معنای بهتر است که شاید اصال نیازی بر کنکاش کیروش برای یافتن یک جانشــین نباشد. فروغ سردار به گلزنی و گلســازی برابر تیم میالد محمدی در لیگ روســیه منحصر نشد و وی در مسابقه دوســتانه نوروزی تیمهای ملی ایران و الجزایر در گراتــس اتریش هم یــک گل عالی با ضربه سر به ثمر رســاند تا هم آمار عالی «ملی»اش را باالتر ببرد و هم این نکته را گوشــزد کند که تمامی پیگردها و کوششهای امثال التزیو برای صید او بی دلیل نبوده و او هنوز میتواند سردار قلوب فوتبالدوسـ­ـتان ایران چه در جام جهانی پیــش رو در روســیه و چه در جــام ملتهای آسیای 2019 باشد که دی و بهمن ماه امسال در امارات برگزار میشود.

تفاوتی محسوس با گذشته نزدیک

اینها در تضاد با وضع اســفناک آزمون در نیم فصل اول لیگ امســال روسیه است، زمانی که وی با دور افتادن مطلق از دوران درخشانش در تیم روســتوف نزدیک به هزار دقیقه پیاپی برای روبیــن گلزنی نکرد و همه را متقاعد کرد که بهترین کار برای این باشــگاه فروش وی در پایان فصل است. برخی دلمشغولیها­ی جانبی ســردار مثل مشــارکت او در امور اسبداری و نظایر آن نیز مزید بر علت میشــد تا بپنداریم وی اصراری برای بازگشــت سریع به اوج ندارد. اما 21 روز پس از شروع سال 1397 او نزدیک به همان حدود و ثغوری شده که پای وی را به لیگ روســیه باز کرد و وی را تبدیل به یکی از تحسین شــدهترین جوانان شاغل در این لیگ ساخت.

باالتر از التزیو

مــرد جوانــی کــه میتوانــد در صورت درخشــش در روســیه دروازههای باشگاههایی بزرگتــر از التزیو را هم به روی خود بگشــاید و چه چیزی امیدبخشتر از اینکه وی به سبب ســالها زندگی و بازی در روســیه با محیط و اســتادیوم­های این کشور بسیار آشناتر از سایر ملیپوشــان ما و به تبع آن برای درخشش تام و تمام در آن میدانها، مهیاتر از دیگران است.

سردار اما با زدن دو گل و ساختن گلی دیگر طی پیروزی 3 بر 2 برابر گروژنی که آن هم میالد محمدی را در ترکیبش دارد، به همه متذکر شد که الزم نیست امید گلزنی را به سایرین ببندند

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran