Iran Varzeshi

ماجراي‌عجیب‌و‌غریب‌یك‌اعزام

خوابيدن در نمازخانه و صدور مجوز پس از 24 ساعت

-

اولين حضور نمايندگان بسكتبال بانوان در رقابتهاي باشگاهي در قاره آسيا با حواشي بسيار و عجيب همراه شد.

حواشــي كه با برگرداندن نفرات نفــت تهران از پاي پرواز آغاز شــد و در ادامه هم با معطلي دوازده ســاعته آنها و خوابيدن در نمازخانه ادامه پيدا كرد.

در نهايــت هــم پــس از اينكه بازيكنان و كادر فني اين تيم نا اميدانه به خانه بازگشته بودند، خبر رسيد كه اين تيم با تاخير به اردن سفر ميكند و در رقابتها شركت خواهد كرد!

بسكتبال بانوان در سال 96 پس از چهار دهه توانست مجوز حضور در ميادين بينالمللي را كسب كند. اتفاق بزرگي كه پس از ســالها اين اجازه را به آنها داد تا با حجاب اســامي در مسابقات بينالمللي حاضر شوند.

با ايــن حال اينطور كــه به نظر ميرســد، هنــوز اين بخــش آنطور كــه بايد جــدي گرفته نميشــود و رفتارهايي كه با آن ميشــود، به هيچ وجه شايسته نيست.

تيم نفت آبادان كه قرار بود راهي رقابتهاي باشگاههاي غرب آسيا، آن هم براي اولين بار شــود، از فرودگاه و پاي پرواز بازگردانده شد!

داستان از آنجا شروع شد كه عصر يكشــنبه و در حالي كه همه منتظر ســفر اين تيم به اردن براي شــركت در رقابتهاي غرب آســيا بودند، خبر آمد كه مديران باشگاه نفت، پاي پرواز اين تيم تصميم به عدم اعزام گرفتهاند و دســتور دادهاند تا اين تيم به اردن نرود!

پس از اعام اين خبر، مذاكرات و رايزنيها آغاز شد و تاشهايي صورت گرفت تــا كاروان اين تيم كه از پرواز جا مانده بود، با پرواز ديگري به اردن بــرود. بازيكنان اين تيــم كه حوالي ساعت 16 از پاي پرواز برگشته بودند، تا شش صبح در فرودگاه بودند كه در نهايت با نااميدي به خانه رفتند. بازگشت اميد به اردوي دختران نفت

از همان دقيقههــاي ابتدايي لغو ســفر نفتيها، اعام شد كه نهادهاي مختلف و برخي مسووالن اين تيم در تاشاند تا مشكل اعزام اين تيم حل شود.

مشــكلي كه ســاعاتي بعد، عدم كسب مجوز الزم از وزارت نفت عنوان شده و مديران اين تيم در تاش بودند تا اين مجوز را كسب كنند.

مجوزي كه در نهايت ظهر ديروز صادر شد.

احمد پارو، مدير باشــگاه پااليش نفت آبادان با تاييد اين خبر به ايســنا گفت: خوشــبختان­ه موضوع حل شده و تيــم به اردن اعزام خواهد شــد. به هر حال مــا زيرمجموعه وزارت نفت هســتيم و با توجــه به اينكه ســفر برونمرزي اســت بايد مجــوز وزارت نفت را براي تيم ميگرفتيم.

با توجه به تعطيــات و طوالني شدن پروسه، ابتدا اين مجوز از شوراي ورزش وزارت نفت گرفته نشده بود و اين مشكات به وجود آمد.

طبق اعام مديران باشــگاه نفت، قرار بر اين شــد كه ايــن تيم بامداد امروز راهي اردن شود تا در رقابتهاي غرب آسيا شركت كند.

اين ماجرا در ظاهر حل شــد اما روحيه تخريب شده بازيكنان اين تيم و تصميمــات عجيب و غريب مديران ورزش هيچ گاه حل نميشود.

درســت اســت كه مديران نفت چه در باشــگاه و چــه در وزارتخانه مسووليت اين تيم را برعهده دارند اما سوال اينجاســت كه چرا پيش از اين درباره اين ماجرا تصميمگيري نكرده بودند و حــاال تعطيات را بهانه رفتار عجيب خود ميكنند!

همچنين تيم كوشاسپهر سبان، ديگر نماينده كشورمان كه يكي از دو سهميه را داشــت، صبح ديروز راهي اردن شــد تا نخســتين حضورش در رقابتهاي غرب آسيا را تجربه كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran