Iran Varzeshi

دفاع با ثبات، کليد صعود

- سایمون اوانز ‪Simon Evans‬

گاهي اوقات مثل اينكه سناريوي فوتبال را بهترين نويســندگا­ن هاليوود نوشتهاند كه واقعيتهاي بيپــرده، حتي آنهايی كه بيش از همــه اعتمــاد به نفس داشــتهاند، زمين ميزند. اگر منچسترســي­تي با پيروزي برابر منچســتريو­نايتد در بازي شنبه قهرمانياش در ليــگ برتر را جشــن ميگرفــت، پايان فوقالعــاد­هاي بــراي فصل عالــي تيم پپ گوارديــوا­ل رقم ميخورد اما ســيتي دو گل برترياش در ورزشــگاه اتحاد را از دست داد و اين شكست 3 بر 2 گوياي همه چيز بود.

بازيكنان ســيتي ســرافكنده و افسرده بودند، سرهايشــان پايين بــود و از آن افاده و تبختري كه در تمام فصل همراهيشــا­ن ميكرد، خبري نبود. اثر فوري اين شكســت به تعويق افتادن جشن قهرمانيشان بود كه دير يا زود رخ ميدهد با توجه به برتري 13 امتيازي كه در صدر جــدول دارند اما زخم اين باخت عميقتر از اين حرفها بود.

ســه روز قبــل از آن، ســيتي در ليگ قهرمانــان با 3 گل به ليورپول باخت. نگراني از اينكــه باخت آنفيلد اعتمــاد به نفس تيم را ويران كرده باشــد با بازي نيمه اول مقابل يونايتــد از بين رفت، ســيتي همــان بازي هجومي و روان هميشــگي را انجام داد. اين تيم در نيمــه اول با 2 گل از ميهمانش جلو افتاد در حالي كه ميتوانســت دو ســه گل ديگر بزند؛ به نظر ميرسيد خبري از كابوس آنفيلد نيســت اما وادادن سيتي سواالتي را مطرح كــرد كه گوارديوال حتمــا بايد مورد توجــه قرار دهد اگر بــراي آينده تيم برنامه دارد.

تيم گوارديوال در اين 2 بازي شش گل خورد اما آنچه بيشتر جاي نگراني براي مربي اسپانيايي است نوع ضرباتي است كه در يك بازه زماني بســيار كوتاه به تيم وارد شــد به نحوي كه ســيتي انگار هيچ كنترلي بر بازي ندارد. در آنفيلد ظــرف 19 دقيقه نيمه اول ســه گل خوردند و در اتحاد، يونايتد در 16 دقيقه نيمه دوم سه گل زد اين يعني سيتي در هــر 5/8 دقيقه يك گل خــورده. جالب اينكه قبــل از بازي با ليورپــول، گوارديوال نســبت به اينكه تيمــش در «لحظات بد» آرامش خود را حفظ نميكند، هشــدار داده بود: «آنچه در تيمهاي بزرگ برايم تحسين برانگيــز اســت و در همين مقطــع از فصل گذشته نتوانستيم انجام دهيم، حفظ آرامش در لحظات بد است. مادريد و بارسلونا وقتي رقبا حمله ميكنند، مثــل اينكه دارند يك فنجان قهــوه ميخورند چون ميدانند نوبت آنها هم ميشود.»

اشاره او به بازي مرحله يكهشتمنهاي­ي فصــل قبل ليگ قهرمانان برابــر موناكو بود، سيتي بازي رفت را 5 بر 3 برد اما اين سه گل را در 29 دقيقه دريافت كرد. در بازي برگشت هم 3 بر يك شكست خورد و حذف شد چون نتوانست ثباتي كه الزم است، نشان دهد.

آنهــا در بازي امشــب بايــد يك بازي عالي انجام دهند تا شانســي بــراي جبران باخت آنفيلد داشته باشند. توانايي بازيكنان سيتي خيلي بيشتر از زدن 4 گل الزم براي صعود اســت چون شهريور با 5 گل ليورپول را در هم كوبيدند اما اگر ميخواهند داستان خارقالعاده بازگشــت را رقم بزنند نبايد افت ناگهانی دفاع مشابه دو بازی اخير تكرار شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran