Iran Varzeshi

بازگشت ولبك بعد از مصدوميت استثنايي بود نميدانم چرا خوب به چلسي گل ميزنم

-

آرســن ونگر پس از پيروزي 3 بر 2 تيمش در خانه برابر ساوتهمپتون از ناجي توپچيها، دني ولبك كه در بازگشتش به ميادين پس از مصدوميتي طوالني دو گل به ثمر رساند، تمجيدي خاص انجام داد و بازگشت اين مهاجم انگليسي را استثنايي دانست.

ولبــك در دقيقه 81 بــازي با ضربه ســر گل برتري تيمش را به ثمر رســاند و بــه همين دليل به طــور ويژه در كانون توجه قرار گرفت. اين دومين باري بود كه ولبك در سه بازي آخرش بهعنوان بازيكن تركيب اصلي خــودش را دو گله ميكرد و اين در حالي اســت كــه او به تازگي از بند مصدوميتي طوالني مدت از ناحيه زانو رهايي يافته است.

ونگــر در تمجيــد از ولبــك گفت: «وضعيت دني ولبك بهتر و مدتي است كه او تند و تيزتر شــده است و كمكم دارد به روزهاي اوجش برميگردد. من به شخصه براي او بســيار خوشــحالم چون اين پسر روزهاي ســختي را سپري كرد. من شاهد بودم كه در آن مدت چه رفتاري داشت و چطور با آن اوقات ســخت كنار آمد. پس االن لياقت تمام موفقيتهايي كه كســب ميكنــد را دارد. مطمئنا او براي تأســف خوردن بابت مدتي كه به خاطر مصدوميت خانهنشــين بود حق دارد و اينكه فكر كند يك كوه بسيار بزرگ پيش رويش قرار دارد كه بايــد از آن صعود كند. او اول از ناحيه زانوي راست، بعد زانوي چپ مصدوم شد و يك سال درگير مصدوميتهای مختلف بود و سختكوشــيا­ش به چشــم كســي نميآمد. مــردم ميپرســيدن­د كه ولبك باالخره چــه زماني برميگــردد، آيا اصال برگشتني هست؟ تحمل اين وضعيت براي هر ورزشــكاري سخت است. به عقيده من كاري كه ولبك انجام داد، استثنايي بود.» ونگــر در ادامه به صحنــه جنجالي بازي، درگيــري بازيكنان دو تيم كــه منجر به اخراج جك استفانس از ســاوتهمپت­ون و محمد النني از آرســنال شد، اشاره داشت و گفت تعجب ميكند كه چرا داور بازيكن تيــم او را اخراج كرد. اســتفنز در ابتدا به خاطر هل دادن جك ويلشــر، بال آرسنال اخراج شــد و در ادامه النني كه در دفاع از همتيمياش با استفنز درگير شده بود هم كارت قرمز گرفت.

سرمربي فرانسوي آرســنال با اعالم اينكــه امكان دارد باشــگاه در اعتراض به كارت قرمــز الننــي از كميته اســتيناف اتحاديه فوتبال انگليس فرجامخواهي كند، دربــاره اين موضوع گفت: «از اخراج النني كمي تعجب كــردم چون او بازيكن آرامي است و با كسي درگير نميشود. نميدانم كه آيا او به صورت بازيكن حريف ضربهاي زده اســت يا نه. اگر حتي اين كار را انجام داده باشد، هم احتمال دارد تصادفي بوده باشد. فردا بايد فيلم اين صحنه را ببينم و اينكه آيا ميتوانيم نسبت به كارت قرمزي كه به او داده شده است، اعتراض كنيم يا نه. نميدانم.»

ونگــر در ادامــه از خانهنشــين­ي دو هفتهای هافبك ارمنستاني تيمش هنريك مخيتاريان به خاطــر مصدوميت از ناحيه زانو خبر داد.

او دربــاره بازيكــن پيشــين منچســتريو­نايتد كــه در پيــروزي 4 بر يك پنجشــنبه هفته گذشــته توپچيها برابر زســكا مســكو مصدوم شــد، گفت: «مخيتاريــا­ن از ناحيه زانو آســيب ديده است. او قطعا سه بازي بعدي ما را از دست ميدهــد اما هنوز هم امــكان دارد كه به بازيهاي پايانيمان در اين فصل برسد.»

خاويــر هرنانــدس ميگويد نميتوانــد دليل اينكه چــرا آمار گلزنياش مقابل چلســي نسبت به خيلي از تيمهاي ديگر بهتر اســت را توجيــه كند. مهاجــم مكزيكي تيــم فوتبال وســتهم، يكشــنبه شب در هفته ســيودوم ليگ برتر انگليس، براي نهمين بار در دوران بازيگــريا­ش دروازه تيــم فوتبال چلســي را بــاز كرد و بــا اين گل تيمش را از شكست در خانه رقيب همشــهري نجات داد تا شانس آن را بــراي بقا در ليــگ برتر افزايش دهــد. اين نخســتين گل او بعد از دو مــاه بود اما نهميــن گلش برابر چلسي در تمام رقابتها، تيمي كه بيش از همه به آن گل زده اســت. او درباره اينكه چرا اينقدر خوب به چلسي گل ميزند، به شبكه اسكاي اسپورتس گفت: «اين اتفاقي است كه رخ ميدهد. گاهــي اوقات گل ميزنيد و گاهي اوقات نه. نميدانم. توضيــح دادنش ســخت اســت و دوســت هم ندارم كــه دربارهاش صحبت كنم چون اين بخشــي از فوتبــال اســت. گاهــي اوقات من مقابل تيمهاي ديگر نميتوانم گل بزنم و گاهي اوقــات هم به گلزني مقابل يك تيم مثل چلســي ادامه ميدهم.»

چيچاريتو با گلي كه به چلسي زد در اين فصل ليگ برتر هشت گله شــد و اين در حالي اســت كه او در اين فصل تنها 16 بار بهعنوان بازيكن تركيب اصلي به ميدان رفته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran