Iran Varzeshi

سرگرداني3 ساله نفت به خاطر دو امضا

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

حضور پليس امنيت در محل تمرين نفت و توقيف اموال نداشته اين باشگاه، اوج فاجعهاي بود كه ميتوانست در اين باشگاه ليگ برتري رخ دهد. تصورش را بكنيد كه كار يك باشگاه ليگ برتري در ليگ حرفهاي به جايي برسد كه توپها و تير دروازههاي تمرينياش را توقيف كنند و ببرند! ديگر چه چيزي از آن تيم و باشــگاه باقي خواهد ماند؟ اصال آن باشگاه به كجا رسيده كه توپهاي تمرينياش هم توقيف ميشوند؟ درست اســت كه اتفاقات ديروز به خاطر شكايت عليرضا بيرانوند براي دريافت طلبش بوده اما همه ميدانند كه مشــكل نفت بسيار حادتر از شكايت شخص بيرانوند است و مسووالن هم كه هيچ پاسخ قابل قبولي در برابر اين اتفاقات ندارند.

نفت حال خوبــي ندارد. اين جمله، كم كم به كليشــهاي آزار دهنده تبديل ميشود كه هر بار با شدت بيشتري بايد بيانش كنيم. از وقتي تغييرات پي در پي ســرمربي و مالك، بازيكنان را سردرگم ساخته بود تا بعدترها كه مشكالت مالي كارد به استخوانشان رساند. حاال هم كه كار به جايي رسيده كه يك روز بازيكن به نشــانه اعتراض تلويزيون ميشكند و اخراج ميشود و روز ديگر پليس امنيت ملي به خاطر شكايت عليرضا بيرانوند به تمرين ميآيد و تــوپ و تير دروازههاي تيم را توقيف ميكند!

در جنجال اخير كه ميتواند چوب حراج بزند بــه امتياز نفت، ماجرا از اين قــرار بوده كــه عليرضــا بيرانوند براي دريافــت طلبش از باشــگاه نفت، حكم توقيف اموال اين باشگاه را گرفته. وكيل او اما روز يكشــنبه موفق نشــده بود در تمرين تيم حاضر شود. به همين خاطر صبح ديروز(دوشنبه)، مصطفي سليماني وكيل بيرانوند، نماينده دادستان، دادورز اجــراي احكام و نيروهاي كالنتري براي اجراي حكم در باشگاه نفت حاضر شدند.

هرچند با وساطت سرمربي تيم، از برگزاري تمرينات تيم جلوگيري نشد اما توپها و ديگر ابزار تمرين توقيف شدند و حتي ممكن است امتياز باشگاه هم در روزهاي آينده به مزايده گذاشته شود. با اين وضعيت معلوم نيست نفتيها براي بازيهاي باقيمانده حتي شرايط تمرين هم داشته باشند.

در اين هياهو سوال بزرگي كه ذهن را آزار ميدهد بي شــك اين اســت كه مســووالن باشــگاه باالخره چه زماني ميخواهند مشــكل باشگاه را حل كنند و گرهي كه با دســت باز ميشود را باز كنند؟

اين ســوال بازيكنان تيــم نفت را برآن داشــته كه خودشان دست به كار شــوند و با تماس با مســووالن باشگاه، چند و چــون كار را جويا شــوند. نكته جالب اينجاســت كه در تماسهايي كه بازيكنان با مســووالن عاليرتبه باشگاه گرفته و درباره علت عدم واگذاري كامل اين باشگاه به مالك فعلي جويا شدهاند، مشكل واگذاري، دو امضايي عنوان شده كه هنوز پاي برگهها ثبت نشده است!

آن هم در شرايطي كه هم فردي كه در بخش دارايي بايد امضا را بزند حضور دارد و هم مشــكلي براي ايــن امضاها وجود ندارد اما معلوم نيست چرا ۳ سال است هنوز اين دو امضا زده نميشود؟

محمد نصرتــي در اين رابطه مثال جالبــي ميزنــد. او ميگويــد: « مثل اين اســت كه شما ماشــين خرابي را از صاحبش بخريد و شــروع كنيد به خرج كردن براي ماشين اما مالك اصلي حاضر نشــود سند را به نام شما كند. يك سال خرج ميكني، دو سال خرج ميكني اما سال ســوم نگران ميشوي كه مبادا من

هفته سي و یكم ليگ دسته اول

همــه اين خرجها را بكنــم و در نهايت ماشين هم به نامم نشود! اين دقيقا هم مشكل بهنام پيشرو بود، هم جهانيان و هم مالك فعلي.»

او همچنين توضيح ميدهد: «علي عزتي با مســووالن تمــاس گرفته و با چند نفر از آنهــا درباره روند واگذاري و پرداخت طلبها صحبت كرده. آنها هم گفتهاند فقط دو امضاي ديگر مانده! سه ســال است كه هنوز اين دو امضا را پاي سند واگذاري اين باشگاه نزدهاند.»

نصرتي معتقد اســت: «باشگاههايي با شــرايط مشــابه نفت در حال تكثير هســتند و اين اصال اتفاق خوبي نيست. با اين شــرايط اگــر تيم ملــي به جام جهاني صعــود نكرده بــود، بايد عطاي اين فوتبال را به لقايش ميبخشيديم. با ايــن وضعيت ما با خواهش آقاي فتاحي مقابل فوالد هم بازي كرديم وگرنه واقعاً نميخواســت­يم بازي كنيم. اين دو سه بازي آخر را هم به خاطر آبروي خودمان هم شــده بازي ميكنيم اما واقعا ليگ فوتبال يك فدراســيون 5 ستاره اينطور نبايد باشد!»

بازيكنان نفت بــا حرفهايي كه از مسووالن باشگاه شــنيدهاند و وضعيتي كه مشــاهده ميكنند، بدون شك بايد منتظر اتفاقاتي باشــند به مراتب بدتر از آنچه ديروز در تمرين رخ داد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran