Iran Varzeshi

شفر دبه كرد

-

علي جباري با تاييد درخواست مالي بيشتر سرمربي استقالل

علي جباري يكي از پيشكســوتا­ن باشــگاه استقالل است كه رك حرف ميزند و انتقادهايش را صريح مطرح ميكند.

جباري كه ســابقهاي طوالني در باشگاه اســتقالل دارد و يكي از نوادر اين باشــگاه محسوب ميشــود در مصاحبهاي به انتقاد از سياستهاي شفر پرداخته و بر اين باور اســت كه مربي آلماني نبايد شــرايط تازهاي را پيش روي باشگاه استقالل قرار دهد. جباري با اشاره به زماني كه شفر پايش را به ايران گذاشت و با سران باشــگاه استقالل مذاكره كرد، ميگويد: «هنگامي كه شفر به اســتقالل آمد صحبتهايي بين او و مديريت باشگاه انجام شد و او توافقاتي كرد كه اگر نتايج مثبتي در اســتقالل بگيرد و عملكردش خوب باشد رقمي به قرارداد ســال گذشته او اضافه شود و باشگاه هم اين موضوع را پذيرفته و حاال از شــفر انتظار ميرود به صحبتهايي كه ســال گذشته با اســتقاللي­ها انجام داده پايبند باشد اما ظاهرا يكسري از اطرافيان وي به او حرفهايي زدهاند و چيزهايي يادش دادهاند كه چندان خوشايند نيست.»

جباري در حالي از اطرافيان شفر كه به او خط ميدهند حرف ميزند كه ترجيح ميدهد در شرايط فعلي نام آنها را به زبان نياورد.

جباري ميگويد: «در آينده نزديك اســم آنهــا را خواهم گفت. اين افراد براي اســتقالل مشكلساز هستند و هر وقت ميخواهد تيم اوج بگيرد اقدام به شــيطنت ميكنند. االن صالح نيست اســم آنها را بگويم چون استقالل بازي آســيايي مهم دارد و طبيعتا تيــم بايد تمركز داشته باشد.» جباري با اشاره به عملكرد خوب شفر در استقالل به حرفهايش ادامه ميدهد: «او تيمي را كه دســت ديگران بوده تحويل گرفته و خوشــبختان­ه نتايج خوبي هم كســب كردهاند اما وقتي با مديران باشگاه مذاكره كرد گفته بود كه مثال با N ميليون تومان كار ميكنم و اگر موفق شــد شرايط تيم را عوض كند و جام بياورد، بندهای ديگري به قراردادش اضافه شــود. حاال هم باشگاه اين موضوع را پذيرفته اما خود شفر حرفهاي ديگري ميزند و ظاهرا درخواستهاي ديگري دارد.»

در حالي كه باشــگاه استقالل كوشيده درخواســت شفر براي افزايش قراردادش را از ديد رســانهها مخفي نگه دارد امــا علي جباري اين موضوع را تاييد كرده اســت. جباري با تاييد خواستههاي جديد شفر ادامه ميدهد: «همينطور است. باشــگاه به صحبتهايي كه با شفر انجام داده پايبند است و دوســت دارد شــفر بماند چون هواداران اين مربي را ميخواهند، سرمايه باشگاه استقالل هواداران هستند و باشگاه هم دوست دارد اين اتفاق بيفتد.» جبــاري حتي با انتقاد از رفتار شــفر در اســتخدام همــكاران جديدش به ماجراهايي اشــاره ميكند كه تا كنون رسانهاي نشده است: «روزي كه شفر به ايران آمد تا با باشــگاه مذاكره كند ما در كميته فني نشستيم و اين مربي اعالم كرد كه فقط خودش و پســرش به ايران سفر ميكنند اما در ادامه در حالــي كه قرار بود مربيــان ايراني با او كار كنند وي تنهــا بيژن طاهري را پذيرفت. بعد از آن هم يكي يكي خارجيها اضافه شدند.

قرار بود پسر شفر فقط آناليزور باشد و از باال بازيها را تماشا كند و مربيان ايراني از سرمربي آلماني كار ياد بگيرند درست مثل زمان سكوموروخوف كه من سرپرست تيم بودم و رضا نعلچگر و ملكاحمدي دستياران آن مربي. در نهايت هم تيم به موفقيت رســيد و باال آمديم. همه حرف من اين است اگر يك نفر حرف ميزند بايد به حرفش پايبند باشد و نميدانم آيا گفتن چنين كلمهاي درست اســت يا نه اما به اعتقاد من نبايد «دبه» كند. اين را هم به او ياد دادهاند چون نتيجه گرفته و حاال هم كه هواداران خوشحال هستند او نبايد اين كار را بكند. حال من يك سوال دارم.»

جباري حرفهايش را با اين ســواالت تمــام كرد:«فكر كنيد امروز تازه شــفر به استقالل آمده و قولي هم نداده است. اگر او با تيم نتيجه نميگرفت آيا االن چنين شــرايطي را داشــت؟ ديروز شــنيدهام گفتهاند شفر با برانكو قياس شــده و حتي قــرارداد اين دو مربي را با هم قيــاس كردند اما اينجا استقالل اســت و با پرسپوليس فرق دارد. اين اطرافياني كه به شفر گفتهاند به خاطر نتايج خوب درخواستش را باال ببرد اشتباه كردهاند، اين كار درست نيست و به زودي آنها را معرفي ميكنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran