Iran Varzeshi

ايوب اصغرخاني: سيستم جديد استقالل من را متعجب كرد

-

آبي پوشــان در هفته بيست و هفتم ليگ برتر دو نيمــه كامال متفاوت مقابل مشــكي پوشــان به نمايش گذاشــتند. شاگردان شفر در نيمه نخست بازي قابل توجهي را مقابل مشكي پوشان نداشتند امــا در نيمه دوم 4 بار دروازه اين تيم را باز كردند تــا يكي از پيروزيهاي پر گل اين فصل را جشن بگيرند.

ايــوب اصغرخانــي بازيكن ســابق اســتقالل در خصوص اين بازي اينطور صحبت ميكند: «وقتي تركيب استقالل اعالم شد قدري تعجب كردم چون ديدم نه خبري از وريــا غفوري در تركيب بود و نه از خســرو حيدري. با شــروع بازي ديدم تيــم با 3 دفاع مياني بازي ميكرد و ايــن تغيير سيســتم برايم عجيب بود. دفاع 3 نفره سيســتم جديــدي بود كه براي نخســتين بار آبي پوشــان با آن به ميــدان رفتنــد و اين باعث شــد تا اين تيم در نيمه نخســت نه تنها بازي قابل قبولي در فاز تهاجمي نداشته باشد، بلكه بارها اسير حمالت و ضد حمالت مشكي پوشــان شود. در كل ميتوانم بگويم آبي پوشان نيمه اول خوبي نداشتند اما شفر خودش اين موضــوع را فهميد و با يك تعويض زودهنــگام و ايجاد تغييراتي در بازي در نيمه دوم اشــتباهش را اصالح كرد. كار اســتقالل وقتي درست شد كه سيســتم اين تيم به دفــاع چهار نفره و خطي برگشــت و بازيكنان توانســتند با شــرح وظايفي كه با آن آشنا بودند كار كنند. براي هميــن بود كه در نيمه دوم آنها 4 گل زدند و بارها نيز موفق به خلق موقعيت در اين نيمه شدند.»

هافبــك ســابق آبــي پوشــان در خصوص گلزنيهــاي علي قرباني در اين بازي ميگويــد: «قرباني يكي از بهترين مهاجمان حال حاضر فوتبال ايران است كه متاسفانه يكسري از هواداران استقالل او را مورد هجمه قرار ميدهند و اين باعث ميشــود كه اعتماد به نفس يك بازيكن پايين بيايد. قرباني بارها شايســتگيه­اي خودش را نشان داده و فعال بهترين گلزن تيمش است. نميدانم دليل اين انتقادات كه از او ميشد چه بود. من اين انتقادات را خطي و تخريبــي ميدانم و اميدوارم هواداران استقالل هوشيارتر از اين باشند كه بازيچه دست ديگران شده و اينچنين بازيكن با كيفيتي مثل قرباني را تخريب كنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran