Iran Varzeshi

مرگ تدريجي فوتبال تهران

دیروز هما، کشاورز و سرخپوشان، امروز راه آهن و صبا

-

حوالي دقيقه 60 بازي مس رفسنجان و صباي قــم بازيكنان تيم صبا ميدان بازي را ترك كردند تا تصميمگيري درباره نتيجه اين بازي به آينده موكول شود.

صباييهــا در حالي دســت به چنين اقدامي زدند كه تا آن دقايق ۷ گل از ميزبان خورده بودند.

نماينــده فوتبال قم بــازي قبل را هم با شكســتي تحقيرآميز به پايــان برده بود تا در روزهايي كه ســقوط اين تيم به ليگ دو قطعي شــده اين ســوال به وجود بيايد كه مسووالن فوتبال قم چه تصميمی براي آينده اين تيم دارند.

صبا باشــگاهي بود كه بــا تصميمهاي سياســيون از تهران به قــم انتقال يافت تا شــايد فوتبال قم بتواند در ليگ برتر عرض اندام كند اما انتقال اين تيم نه تنها موجب شــكوفايي فوتبال قم نشــد بلكه هر روز به مشــكالت اين تيم تهراني افزود؛ تيمي كه روزگاري در پرداخــت رقمهــاي چند صد ميليوني به بازيكنان زبانزد همه اهالي فوتبال بود و اوضاع رو به راهي داشت. صبا اما پس از انتقال به اســتان همجوار هر روز شرايط بدتــري را تجربه كرد و حاال كار به نقطهاي رسيده كه اين تيم حتي نميتواند در ليگ يك هم ادامه حيات دهد و بايد سرنوشــت موهوم خود را در ليگ دو جســتوجو كند. متاســفانه وضعيتي كه اكنون براي صبا به وجود آمده در فوتبال ايران بارها تكرار شده است و بسياري از تيمهاي ريشهدار تهراني بــه اين وضع دچــار شــدهاند. همين حاال راهآهن نيز از ليگ يك به ليگ دو ســقوط كرده تا حســاب تيمهاي بــا اصالت تهراني سقوط كرده به ليگ دو به عدد 2 برسد. به اين اســامي ميتوان تيمهاي هما، كشاورز، نيروي زميني، سرخپوشــان، اكباتان، اتكا، آرارات، بانك ملي، بانك تجارت، گســترش، بنياد شــهيد، عقاب، دارايي، شاهين ...و را هم افــزود. تيميهايي كــه در ايامي براي تهرانيها و حتي شهرســتاني­ها مشغوليات ذهني جذابي ايجاد ميكردند و بســياري از فوتباليسته­اي بزرگ را در دل خود رشد و پرورش دادند. فوتبال تهران به كجا ميرود خدا ميداند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran