Iran Varzeshi

نگران تمديد قرارداد شفر نيستم افتخاري: بزرگترين مشكل ما بيپولي است

-

سيدرضا افتخاري مديرعامل اســتقالل درباره جلسه هيــات مديره اين باشــگاه صحبت كرد. افتخــاري بعد از جلسه هيات مديره استقالل در جمع خبرنگاران گفت: اين نخستين جلسه ما در سال ۷9 بود. موارد مختلفي در اينجا مطرح شد. يكي از اين موارد موضوع پرداخت مبلغ قرارداد بازيكنان بــود. ما تا االن 55 تا 60 درصــد از قراردادها را پرداخت كرديم. امروز براي مانده اين پول صحبت كرديم و توافق كرديم تا تالش كنيم تا پايان مسابقات و اگر بشود تا قبل از جام حذفي پول پرداخت شــود و با بازيكنان تسويه حساب كنيم.

او افــزود: من در تمرين تيم فوتبال اســتقالل حاضر شــدم و با بازيكنان صحبت كردم. به آنها قول دادم اگر به جمع چهار تيم پاياني رقابتهاي ليگ قهرمانان برسيم، هر پاداشي كه ایافسی بدهد را بين بازيكنان تقسيم ميكنيم و ريالي براي باشگاه برنميداريم. به دنبال اين هستيم كه در فصل ۷9 همه توافقاتي كه با طلبكاران داشتهايم، پولشان را فراهم كنيم و با آنها تسويه حساب كنيم. برخي بازيكنان بزرگ ميمانند كه بزرگ بودهاند و مبلغ قراردادشــ­ان هم بزرگ بوده است. اينها را هم بايد دعوت كنيم و مشكلشان را حل كنيم چون تعداد زياد بود نشــد همه آنها را دعوت كنيم و مشكلشان را حل كنيم. بايد تالش كنيم مطالبات آنها را هم پرداخت كنيم. اميدوارم تا پايان ســال استقالل به كســي بدهكار نباشــد و اين باشــگاه بتواند از سال 98 درآمدهايش را هزينه خود باشگاه بكند.

مديرعامل اســتقالل در پاسخ به اين سوال كه آيا اين باشــگاه ميتواند روزي بدون اينكه بدهي داشــته باشد در رقابتهاي آســيايي شركت كند؟ اظهار كرد: صد درصد. ما امسال خيلي بدهيمان ســنگين بود. توافقي كه كرديم ۷ ميليارد تومان بود كه 4 ميلياردش را پرداخت كرديم و سه ميلياردش باقي مانده كه تالش ميكنيم امسال پرداختش كنيم. آن چيزي كه باقي مانده اســت، بازيكنان و كســاني هستند كه نامشان و خودشان بزرگ بودهاند و ثبت شكايت نكردهاند و مراجعــه هم نكردهاند؛ مثــل آقايان مظلومي، قلعهنويي، فرهاد مجيــدي و آرش برهاني. بايد يك فكري بكنيم. امســال اگر نتوانستيم همه پولشان را بدهيم، يك بخشــي از پولشــان را میدهيم تا كار سبك شود و بدون دغدغه در آســيا باشــيم. نميخواهم از كار باشگاه تعريف كنم ولي سال گذشــته كار بزرگي انجام شد. با وجود همه بدهيها مربي بزرگ و بازيكنان خارجي خوبي جذب كرديم و اين در تاريخ باشــگاه بيســابقه بوده است و حفظ وضع موجود هم در دستور كار ما قرار گرفت. من هم به بازيكنان گفتم دو سال زحمت كشيديد كه تيم به اينجا رسيده. بايد همدل باشيم تا تيم آسيب نبيند. همه بايد تالش كنيم اين تيم را حفظ كنيم. اين تيم نماينده ايران در آســيا است و هر عنواني كسب كند، باعث افتخار ايران است. پس ما همه تالشمان را ميكنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا حامي مالي جديدي به اســتقالل اضافه ميشــود؟ بيان كرد: طرحي به باشگاه دادند و قرار اســت اين طرح اجرايي شود. اگر اين طرح به خوبي اجرا شــود درآمد خوبي براي باشگاه دارد. اين طرح يك نوع پيشبيني اســت. اسم اين طرح را گذاشتهاند گل بزن. آنها عكس مســابقات اســتقالل را استفاده ميكنند و جاي توپ را حذف ميكنند و از هواداران خواسته ميشود جاي توپ را پيدا كنند و جايزه بگيرند. يك كاري است كه افرادي كه تخصص دارند، زود تشــخيص ميدهند. كساني كه ميبازند، پولش به حساب باشگاه ميآيد و صرف هزينه باشگاه ميشود.

افتخاري درباره بحث تمديد قرارداد شفر، اظهار كرد: من نميدانم چرا اين موضوع را حساس كردهاند. من خودم كه با او قرارداد بســتهام هيچ نگراني بابت تمديد قراردادش ندارم. مطمئن هستم كه اين اتفاق رخ ميدهد. به هر حال او مربي بزرگي اســت و پيشنهادهاي­ی دارد و ما هم در حال بررسي هستيم. در واقع ما با هم براي تمديد قرارداد توافق كردهايم. فقط بحث مالي، نحوه پرداخت و دستيارانش باقي مانده است. ما سال گذشته با او توافق كرديم. ما شرطهايي داشتيم مثل سهميه آســيايي و قرار داشتن در هشت تيم بااليي و فيناليســت شدن در جام حذفي كه محقق شدند. اين بحثهايي كه براي شفر مطرح ميشود به صالح فوتبال ما نيست. ديگران از قول ما حرف ميزنند. تا چيزي مسجل نشــود به مردم چيزي نميگوييم. مثال اگر من هفته قبل ميگفتم اين توافقات را با شــفر داشــتيم و در عمل مردم ميديدند كه چيزي اتفاق نيفتاده اســت، بــراي اعتبار ما خوب نبود. وقتي به پاي امضا برســيم به شــما خبرنگاران ميگويم بياييد تا شاهد باشيد.

او درباره فهرســت خريــد وينفريد شــفر بيان كرد: فهرســتي به من ندادهاند. آخرين بار كه با او صحبت كردم گفت بعد از عقد قراردادش فهرســت مــد نظرش را به ما ميدهد.

مديرعامل اســتقالل در پاســخ به اين سوال كه آيا با برخي بازيكنان استقالل قرارداد داخلي بسته است؟ گفت: امضا نكردهايــم ولي با برخي بازيكنان مذاكره داشــتهايم. منتظريم تا شفر نظرش را بدهد و تصميم نهايي را بگيريم.

او در پاسخ به اين ســوال كه نظرش راجع به مذاكره برخي باشــگاهها با برخي بازيكنان مثل جباروف چيست؟ گفت: جباروف جدا نميشود چون من با او صحبت كردهام. او كامال از اســتقالل راضي اســت و بهتر از اينجا، جايي را نميبيند. خودش گفت دوست دارد در استقالل باشد. يك درخواست دارد كه در حال بررسي است تا در قرارداد اعمال شود.

افتخاري درباره بويــان نايدنوف بازيكن جديد تيمش گفــت: من با ديدن او در بازي آخر اســتقالل به آيندهاش اميدوار شدم. يك مقدار اوايل نگران بودم. بعد از مصدوميت گفتيم شــايد مصدوميتــش طوالني شــود و نتوانيم از او استفاده كنيم. ولي بازي آخر ديديم كه خوب بازي ميكند. بازيكن خوب و با تكنيكي اســت و كم اشتباه ظاهر شد. او در بازي آخر خوشفكر ظاهر شد.

او دربــاره جايگزينــي يك بازيكــن خارجي به جاي پادوانــي عنوان كرد: ما در اين رابطه امروز در هيات مديره صحبت كرديم. با توجه به نوسانات ارزي به هيچوجه امسال بازيكــن خارجي جذب نميكنيم چون نميتوانيم حقوقش را بدهيم.

افتخاري در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است پادواني به كادرفني تيمش اضافه شــود، گفت: ما تالش ميكنيم او را خوب كنيم و بستگي دارد كه شرايط جسمانياش چگونه خواهد شد. اگر شرايط خوبي داشته باشد، استفاده ميكنيم چون بازيكن خوب و خوش اخالقي است ولي اگر شرايطش خوب نباشد، طبيعتا نميتوانيم از او استفاده كنيم. ما حق و حقوق او و محسن كريمي كه مصدوم شده را هم پرداخت كرديم اما درباره سوال قبلي بايد بگويم با اين شرايط ارزي كشــور نميتوانيم بازيكن خارجي بگيريم. حاال اگر شرايط عوض شــد كه ما راه را نبســتهايم. به هرحال سياستمان جذب بازيكنان خوب ايراني است.

وي در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر بزرگترين مشكل باشگاه اســتقالل چيست؟ گفت: بيپولي (باخنده). واقعا بدهيهاي باشــگاه بزرگترين مشــكل ماست. بله ما حامي مالي داريم ولي اين پولي كه از حامي مالي ميگيريم هزينه تيم را ميپوشاند و يك بخشي از آن را به بدهيهاي قبلــي دادهايم. اين پول در حدي نيســت كه همه چيز را صاف كند.

مديرعامل اســتقالل در پاســخ به اين ســوال كه آيا پولي بابت تبليغات محيطي گرفته اســت؟ گفت: خير پولي نگرفتهايم.

او درباره طلب باشــگاه اســتقالل از تبليغات محيطي گفت: تقريبا حدود 3 تا 4 ميليارد بايد بگيريم.

افتخاري در پاسخ به اين سوال كه آيا طلب سال قبل را دادهاند؟ گفت: ســال قبل را گذاشتهاند به حساب بدهي باشــگاه. كاش ير به ير كنند، بدهكارمان ميكنند. اين پول بابــت رايهاي انضباطي و درصد بازيكنان و بليت فروش و مسائلي از اين دست است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran