Iran Varzeshi

جهانبخش گرانترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران

-

قصه بــراي چند ماه قبل اســت. همان زماني كه شــايعه شد يك تيم مطرح از ليگ ايتاليا عليرضا جهانبخــش را زير نظر گرفته و بــراي جذب او پيشــقدم شــده. نــام اين باشــگاه ناپولي بود، هر چند التزيو هم عالقه فراواني به شــكار بال ايراني آلكمار داشــت. درخشــش جهانبخش اما بيش از حد تصور بود، بخصــوص در ماههاي اخير و با گلهايي كه به ثمر رســانده و پاس گلهايي كه براي همتيميهايش ساخته. همين درخشش كافي بود تا ناپولي تصميم نهايياش را بگيرد و براي جذب جهانبخش با طرف هلندي وارد مذاكره شود.

مدير ورزشي ناپولي كريستيانو جيونتولي نام دارد. مردي كه در هفتههاي اخير بارها به هلند ســفر كرده، بازيهاي جهانبخش را از نزديك ديده و البته با مديران آلكمار پاي ميز مذاكره نشســته. مذاكره براي جذب بازيكني كه بدجوري چشم او را گرفته و باعث شده تا ناپولي سر كيسه را شل كند و رقم پيشنهادي خود را افزايش بدهد.

سوال مهم اين اســت كه كدام بخش از بازي جهانبخش، ناپولي و نمايندهاش را براي جذب او آنقدر مشــتاق كرده است؟ عليرضا توانايي دريبل زدن، گذشتن از بازيكن مقابل، حفظ توپ و شركت در كارهاي دفاعي تيم را دارد. جهانبخش گاهي اوقات ســعي ميكند بــه مركز زمين نقــل مكان كنــد، از بيرون محوطه جريمه شــوت بزند و به مركز زمين بازگردد. همين خصوصيات بارز باعث شــده تا جيونتولي بهعنوان مدير ورزشــي و ساري كه روي نيمكت ناپولي مينشيند براي جذب جهانبخش به اتفاق نظر برســند و مذاكره با آلكمار را به مرز توافق نزديك كنند.

آلكمار در ســال 2015 جهانبخش را با رقم يك ميليون و 800 هزار يورو جذب كرد. عليرضــا در فصل جاري ليــگ هلند 14 گل زده و 11 پــاس گل هم براي همتيميهايش ساخته اســت. جهانبخش با توانايي بازي در دو ســمت زمين، پيش از پيوستن به آلكمار، نزد هــواداران نايمخن هلند هــم محبوبيت زيادي داشــت، تيمي كه او را در سال 2013 از داماش گيــالن در ازاي 250 هزار يورو به خدمت گرفته بود.

ناپولي ابتدا روي عليرضا، 8 ميليون يورو قيمت گذاشــت. رقمي كه مشخص بود مورد موافقت باشگاه هلندي قرار نميگيرد. آلكمار كه تا ســال 2020 با بال ايراني خود قرارداد دارد پاسخ منفياش را قاطعانه به گوش ناپولي رســاند اما تيم دوم جدول رده بندي سري آ دست از ســر جهانبخش بر نداشت و باز هم به مذاكره با آلكمار ادامه داد. رقم پيشنهادي ناپولي در مذاكــره دوم، 12 ميليون يورو بود كــه باز هم با مخالفت باشــگاه آلكمار همراه شد. آلكمار كه 2 فصل قبل وينسنت يانسن، آقــاي گل ليگ هلند را بــا مبلغ 19 ميليون يورو به تاتنهام فروخته، براي جهانبخش هم برنامههاي ويژهاي در ســر دارد. برنامههايي چون درآمدزايي از انتقال فعلي و البته آينده عليرضا از ناپولي به باشگاهي ديگر.

ســومين مرحله مذاكره 2 باشگاه ناپولي و آلكمار چنــد روز قبل برگزار شــد و گويا طرفيــن روي مبلغ 16 ميليون يورو به توافق رســيدهاند. آلكمار جــدا از 16 ميليون يورو، مبلغي نيز بابت انتقــال بعدي جهانبخش از ناپولي به باشگاهي ديگر دريافت خواهد كرد. انتقالي كه با توجه به خريد جهانبخش با رقم يك ميليــون و 800 هزار يــورو از نايمخن، سودي 10 برابري عايد باشگاه آلكمار خواهد كرد.

توافق 2 باشگاه حاصل شده اما جهانبخش هنوز پاي قرارداد را امضا نكرده. مذاكرهاي با او براي مشخص شدن دستمزد ساالنهاش در ناپولي انجام نشــده و مشخص هم نيست آيا باشــگاه ايتاليايي ميتواند خواستههاي مالي عليرضا را برآورده كند يا نه؟ گويا قرار اســت بعد از برگزاري فينال جام حذفي هلند ميان آلكمــار و فاينورد روتــردام، عليرضا و مدير برنامههايش با مديران آلكمار پاي ميز مذاكره بنشــينند، چك و چانههايشــ­ان را بزنند و احتماال به توافق برسند.

فينال جام حذفي هلند، 2 ارديبهشت در روتردام برگزار ميشــود و تا آن زمان، تمركز عليرضا روي موفقيت آلكمار در اردي ويژه و سپس تقابل حســاس با فاينورد خواهد بود. او فعال ناپولــي را از ذهن خود خارج كرده و قرار هم نيســت به همين زوديها درباره اين انتقال صحبتي انجام بدهد. او مثل هميشــه حرفهاي با ماجــرا برخورد ميكند و به آب و آتــش نميزند چون فعال چنــد كار مهم و نا تمام در فوتبال هلند دارد. ابتدا كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپــا و دوم قهرماني در جام حذفي هلند. آنوقت اســت كه نوبت به ناپولي ميرسد و گرانترين انتقال تاريخ فوتبال ايران كــه مبلغ آن با توجه به قيمت 7 هزار توماني يورو، 112 ميليارد تومان خواهد بود.

سوال مهم اين است كه كدام بخش از بازي جهانبخش، ناپولي و نمايندهاش را براي جذب او آنقدر مشتاق كرده است؟ عليرضا توانايي دريبل زدن، گذشتن از بازيكن مقابل، حفظ توپ و شركت در كارهاي دفاعي تيم را دارد.

 ??  ?? سومين مرحله مذاكره 2 باشگاه ناپولي و آلكمار چند روز قبل برگزار شد و گويا طرفين روي مبلغ 16 ميليون يورو به توافق رسيدهاند. آلكمار جدا از 16 ميليون يورو، مبلغي نيز بابت انتقال بعدي جهانبخش از ناپولي به باشگاهي ديگر دريافت خواهد كرد. انتقالي كه با توجه به...
سومين مرحله مذاكره 2 باشگاه ناپولي و آلكمار چند روز قبل برگزار شد و گويا طرفين روي مبلغ 16 ميليون يورو به توافق رسيدهاند. آلكمار جدا از 16 ميليون يورو، مبلغي نيز بابت انتقال بعدي جهانبخش از ناپولي به باشگاهي ديگر دريافت خواهد كرد. انتقالي كه با توجه به...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran