Iran Varzeshi

اضافه خدمت، بازگشت عاليشاه را به تاخير مياندازد؟

-

اميد عاليشــاه آنطور كه گرشاســبي گفته بود، سربازياش 19 بهمن تمام شده اما هنوز نتوانسته به پرســپوليس برگردد. درباره او، امير سرتيپ جمشيد فوالدي رييــس تربيت بدني ارتش گفته: «اميد عاليشــاه چون در حال حاضر دوره خدمت ســربازياش در تيم تراكتورســ­ازي به پايان رسيده هيچ مشكلي براي بازگشــت به تيم پرســپوليس ندارد. او زماني كه بــراي گذراندن خدمت ســربازي خود وارد تيم تراكتورساز­ي شــد چون عضو باشگاه پرسپوليس بود و نه عضو تيم ملي، نميتوانســ­ت عنوان سرباز قهرمان را به خود اختصاص بدهد اما چون بازيكن درجه يك بود مشــكلي براي گذراندن سربازي خود در باشگاه تراكتورســ­ازي نداشــت. در حال حاضر نيز خدمت سربازي او در اين باشگاه به پايان رســيده و ميتواند در صورت داشــتن قرارداد با باشــگاه پرسپوليس، به اين باشــگاه بازگردد. وقتي بازيكني دوره خدمت سربازياش در يك باشگاهي به اتمام ميرســد، باشگاه موظف اســت برگه تسويهاش را بدهد تا به تيمي كه قرارداد دارد، برگردد مگر اينكه بازيكن اضافه خدمت داشــته باشــد و باشــگاه اجــازه خروج را تا زمان پايان اضافه خدمتش به او ندهد. عاليشــاه اگر هنوز با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد ميتواند بعد از دريافت برگه تسويه خود به اين باشگاه برگردد اما اگر قراردادش با پرسپوليس به اتمام رسيده باشد، بازيكن آزاد محسوب ميشود.»

به همان اندازه كه اين حرفها پرســپوليس را اميدوار كرده، صحبتهاي رييس تربيت بدني نيروهاي مسلح نگرانكننده به نظر ميرسد چرا كه عاليشاه و تراكتورساز­ي از مدتها پيش به مشكل خوردهاند و بارانچشمه هم گفته كه آجورلو بايد مشــكل عاليشــاه را حل كند: «عاليشاه سرباز سپاه است و موضوع خدمتش ارتباطي بــه رييس تربيت بدني ارتش ندارد كه در اين رابطه صحبت كرده است. خدمت سربازي عاليشاه به پايان رسيده اما برگه تسويه اين بازيكن را هنوز تربيت بدني ســپاه صادر نكرده است. شايد اين بازيكن با اضافه خدمت مواجه شده كه هنوز كارهاي مربوط به ترخيصاش صورت نگرفته است. سردار آجورلو مسوول تربيت بدني سپاه است و او بايد درباره وضعيت خدمت سربازي عاليشاه صحبت و برگه ترخيصش را صادر كند.» برانکو ميگفت چرا درباره رسن نميپرسید؟ راست هم ميگفت. یکي از بازیکنان تاثیرگذار تیم مدتهاست ذخیره شده و حتي در یکي دو بازي اخیر اصا بازي نکرده. مقصر هم برانکو نیست و شاید اگر بشار براي تیم ملي عراق بازي نميکرد شرایط فرق داشت.

در ایــن تصویــر آنچه بیشــتر به چشــم ميآید عضــات در هم پیچیده پاهاي منشاســت که تا االن براي درخشــش در پرسپولیس بــه کارش نیامــده. آیــا او امــروز از دوران افت خاص ميشــود؟

شــایان مصلح در بــازي رفت یکي از مهمتریــن گلهاي فصل پرســپولیس را به ثمر رســاند. کاري که بهتر از دفاع در پست تخصصياش انجام ميدهد. شــاید مصلح امروز در ترکیب اصلي باشــد و بعد از مدتها طعم بازي در ورزشــگاه آزادي را بچشد. حدس زدن ترکیب اصلي بازي امروز یکي از سختترینها در طول فصل بود. حتي با دیدن این عکس و سایر تصاویر تمرین دیروز هم نميشود حدس زد نفرات اصلي کاور دارند یا نه اما احتمال قویتر استراحت به نفراتي مثل سیدجال و کمال است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran