Iran Varzeshi

قطعي شدن اعزام 2۱ رشته به پاراآسيايي

-

معاون ورزش قهرماني فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلوالن از قطعي شدن اعزام ورزشــكارا­ن جانباز و معلول در ۲1 رشته به بازيهاي پاراآسيايي جاكارتا خبر داد. محمدرضا گلشني با اعالم اين خبر گفت: «كاروان ايران براي حضور در سومين دوره بازيهاي پاراآســيا­يي در ۲1 رشــته ورزشــي نماينده دارد و در برخي از رشتهها اردوهاي آمادگي از ســال پيش آغاز شده و در ساير رشــتهها نيز به زودي برگزار ميشود.»

به گفته اين مسوول فدراسيون، ورزشكاران در رشــتههاي دووميداني، تنيس روي ميز، تيراندازي، تيرانــداز­ي با كمان، واليبال نشســته، بســكتبال با ويلچر، بوچيا و بدمينتون در دو بخش بانوان و مردان و در رشتههاي شــنا، وزنهبرداري، دوچرخهسوار­ي و تنيس بــا ويلچر، تنها در بخــش آقايان در رقابتها شركت ميكنند.

با توجــه به اولويت مدالآوري رشــتهها تعداد اردوهاي مشــخصي براي هر رشــته پيشبيني شده و البته در برخي از رشتهها مثل دووميداني اردوها به صورت غير متمركز و زير نظر كادر فني برگزار ميشود.

ايران در نخســتين حضور خود در بازيهاي پاراآسيايي كه به ميزباني گوانگژو و در ســال ۰1۰۲ برگزار شــد، توانســت با 7۲ مدال طال، ۴۲ نقره و 9۲ برنز و در مجموع ۰۸ مدال بهعنوان چهارم دست يابد، در دومين دوره بازيها كه سال ۴1۰۲ بــه ميزباني اينچئون برگزار شــد با 7۳ طال، ۴۵ نقــره و 1۳ برنز و در مجموع ۰۲1 مدال در جايگاه سوم قرار گرفت. براي سومين حضور كاروان كشورمان در بازيهاي پاراآســيا­يي، عالوه بر حفظ جايگاه پيشين، ارتقا، بهبود كيفيت رنگ مدالها نيز در برنامه قرار گرفته است. سومين دوره بازيهاي پاراآسيايي از 11 تا 1۲ مهر ماه سال جاري به ميزباني كشور اندونزي و در شهر جاكارتا برگزار ميشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran