Iran Varzeshi

طباطبايي: بايد مشخص شود چرا نوجوانان نتيجه نگرفتند

-

كميته فني فدراســيون بسكتبال در نشستي عملكرد تيم نوجوانان در رقابتهاي قهرماني آســيا و انتخابي جهان كه با ناكامي در كسب سهميه و سكو همراه بود را بررسي ميكند.

تيم بسكتبال نوجوانان ايران در حالي يكشنبه به كار خود در پنجمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا پايان داد كه به خاطر شكست برابر نيوزيلند در مرحله يــك چهارم نهايــي و ناكامي از صعود به مرحلــه نيمه نهايي، نتوانســت يكي از سهميههاي مســابقات جهاني آرژانتين 9( تا 17 تير) و سكوي اين رقابتها را از آن خود كند. در پايان مسابقات بسكتبال قهرماني نوجوانان آســيا و انتخاباتي جهان كه به ميزباني فوشاين چين برگزار شد، تيــم ايران با مجموع ۳ بــرد و ۲ باخت در ميان ۳1 تيم شــركت كننده، در رده هفتم ايســتاد. اين بدترين نتيجهاي اســت كه بســكتبال ايران در رقابتهاي قهرماني نوجوانان آســيا كسب كرده اســت. ايران در نخستين دوره اين رقابتها (9۰۰۲ مالزي) ســوم شــد. تيم كشــورمان كه در دوره دوم و چهارم مســابقات (11۰۲ ويتنام و ۵1۰۲ اندونزي) غايب بود، ســال ۵1۰۲ ميزبان دوره سوم اين رقابتها بود و جايگاه ششم را از آن خود كرد. در پنجمين دوره مســابقات بســكتبال قهرماني نوجوانان آسيا و در مرحله مقدماتي، تيم ايران برابر ماكائو و چين تايپه پيروز شــد و به طور مستقيم راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

اين تيم در اين مرحله مقابل نيوزيلند شكست خورد و عالوه بر ناكامي از صعود به نيمه نهايي، از كسب سهميه جهاني هم بازماند. به گفته رامين طباطبايي رييس فدراســيون بســكتبال، اين عملكرد خيلي رضايتبخش نيســت و به همين دليل بايد در كميته فني فدراســيون مورد بررسي قرار بگيرد. طباطبايي گفت: «براســاس گزارشــي كه از كادر فني تيم نوجوانان دريافت ميكنيم و همچنين گزارشهاي خود و فيلمهايي كه از ديدارهاي تيم در اختيار داريم، عملكرد نوجوانان در كميته فني بررســي خواهد شد. به هر حال بايد مشــخص شــود كه دقيقا به چه دليل نوجوانان نتوانستند سهميه جهاني و مدال بگيرند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran