Iran Varzeshi

هفت ماه رویایي اولرایش

-

مانوئل نویر همچنان بازي نميکند و اسون اولرایش از فرصت بازي بهعنوان دروازهبان بایرنمونیخ به بهترین شکل استفاده کرده و خود را براي بازي امشب مقابل سویا آماده ميکند. اولرایش هفت ماه پیــش ناگهان خــود را در تیم اول باشگاه پرافتخار باواریایي یافت هنگامي که دروازهبان قهرمان جــام جهاني در تمرین پایش شکست.

این دروازهبان 29 ساله در آلیانتس آرهناي مونیخ کــه بلیتهایش به طور کامل فروخته شده، درون چارچوب قرار ميگیــرد و ميخواهد به تیمش کمک کند یک حضور دیگر در نیمهنهایي لیگ قهرمانان را تجربه کند.

بایرن از سفر به اســپانیا برد 2 بر یک را به دست آورد و به دنبال آن است که براي هفتمین بــار در 9 فصل اخیر بــه جمع 4 تیم پایانــي صعود کند. در حالي که امثال تومــاس مولر و روبرت لواندوفســ­کي به بازي در ترکیب اصلي بایــرن در مراحل حذفي لیگ قهرمانان عادت دارند اما ایــن یک اتفاق نو براي اولرایــش اســت. او بعد از بــازي رفت گفــت: «ســویا تجربه زیادي داشــت، بازي خوبي بود. من واقعا خوشحالم که توانســتم در یک بــازي مهم در مرحله یکچهارمنها­یي لیــگ قهرمانان تیم را همراهي کنم.»

بایــرن با حضــور اولرایــش این هفته ششــمین قهرماني پیاپياش در بوندسلیــگ­ا را بــا پیــروزي 4 بر یک در زمیــن آگزبــورگ جشــن گرفت و حــاال روي رقابتهــاي اروپایي تمرکز دارد امــا براي اولرایــش این موقعیت غیرقابل تصــور بود تا اینکه مصدومیت شــدید ابتداي فصل براي نویر حادث شــد. دروازهبان سابق اشتوتگارت، شهر خودش، قــرار بود یک فصل دیگر را به انتظار بنشــیند اما نویر از همان جایي دچار مصدومیت شــد که درست یک سال قبل آســیب دیده بود. او در سال 2015 از اشــتوتگار­ت خریداري شد و 24 تــا از 47 بــازياش در بوندسلیگا بــراي بایرن در این فصل رقم خورد که نتیجه مصدومیت نویر بود. اولرایش به ترکیــب اصلي بایــرن راه یافت و تنها غیرملي پوش این تیم محسوب ميشد امــا به تدریج و با ارائه بازيهاي باثبات خود را تثبیت و بــه خوبي جاي خالي نویر را پر کرد.

اولرایش به کیکر گفت: «انتظارات خیلــي باال بــود، کافي بــود چند گل بخورم تا از ایــن طرف و آن طرف صدا در بیاید که اگر مانــو بود این گلها را نميخوردیم. مردم عادت به دیدن یک بازیکــن کالس جهاني در این پســت کردهاند و شــما هم باید با این خواسته منطبق شــوید. ابتدا اذیتم ميکرد اما توانســتم خودم را از اثــرات منفي این قضیــه دور کنم. نظــر مربي هم خیلي مهم بود. شــما رشــد ميکنید وقتي با یک مبارزه روبهرو ميشــوید، در همین مدت هــواداران و بزرگترهاي باشــگاه مشــاهده کردند که من هم توانایيهاي خودم را دارم.»

دعوت به تیم ملي؟ 10 کلینشــیت او در 24 بــازي این فصل حتي نظــر یواخیم لوو مربي تیم ملي آلمان را هم جلب کرده. ماه گذشــته وقتي از لــوو درباره اینکه اولرایش ممکن اســت انتخاب ناگهاني آلمان در جام جهاني روسیه باشد، سوال شــد، اینطور پاسخ داد: «همه چیز را مد نظر داریم.»

از آن جهت انتخــاب اولرایش به نفع تیم ملي آلمان است که او هر روز با مدافعان این تیم متز هوملز، جروم بواتنگ، نیکالس سوله و یاشوا کیمیش بازي و تمرین ميکند. در سطح باشــگاهي، بازگشت قریب الوقوع نویر در چند هفتــه آینده احتماال اولرایش که تا سال 2021 با بایرن قرارداد دارد را به نیمکت هل ميدهد اما این دو هیچ مشکلي با هــم ندارند: «ما رابطه خیلي خوبي با هم داریم، معموال قبل از هر بازي برایم پیامک ميدهد. با هم زیاد حرف ميزنیم. اگر آماده باشــد او بازي ميکند بنابراین چندان جاي رقابــت وجود نــدارد هرچند بازگشــت به نیمکت واقعا سخت است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran