Iran Varzeshi

یوونتوس ميتواند رئال را حذف كند

-

الســاندرو دلپیــرو گفــت، یوونتوس همچنــان براي صعــود بــه دور بعد لیگ قهرمانان بخت دارد. یووه کار بسیار دشواري پیش رو دارد و باید شکســت ســه بر صفر خانگي مقابل رئال مادرید را در ســانتیاگو برنابئو جبران کند. دلپیرو گفته: «یوونتوس تیم بزرگي اســت و صعود بــراي این تیم همچنان امکانپذیر است. هر اتفاقي ممکن است روي دهد، حتي مقابل تیمهاي بزرگي مانند رئال مادرید و بارســلونا. جنبه رواني و اشــتیاق به نجات براي این تیم اهمیتي حیاتي دارد. بازي دشــواري پیش رو است اما بهعنوان یــک ایتالیایي و یک یوونتنیتو امیدوارم که تیمم صعود کند.»

او همچنین گفته کــه بازیکنان هرگز نباید دعــوت تیم ملي ایتالیــا را رد کنند. دلپیرو 91 بازي براي تیم ملي ایتالیا انجام داد و 27 گل زد و بــا این تیــم فاتح جام جهاني 2006 شــد. او گفــت: «این دعوتي اســت که باید همیشــه به آن پاسخ مثبت بدهید. این نظر من اســت. این هدف نهایي هر کسي است که فوتبال بازي ميکند. من 16 ســال براي آتزورو بــازي کردم و پس از 16 ســال قهرمان جام جهاني شدم. آن لحظه اتفاقــي منحصربهفرد بود؛ حضور در جام جهاني خودش رویاســت، چه برسد به قهرماني در آن.»

او دربــاره گلــي که به آلمــان زد هم صحبــت کرد: «مــن از زماني کــه طفلي خردســال بودم رویاي این را داشــتم. آن گل نمونــهاي زیبا اســت. شــاید زیباترین گل مــا هم بود، چــون روي حرکت تیمي فوقالعادها­ي به ثمر رسید. شب قبل از بازي بســیاري از بازیکنان در خوابیدن مشــکل داشــتند اما لحظهاي رســید که من دیگر مشکل خواب نداشتم. من یکي از بازیکنان ارشــد تیم بودم و باید الگوي بقیه ميشدم. گاهي این مهم است.»

او همچنیــن بــر این باور اســت که زینالدین زیدان وامدار فوتبال ایتالیا است. زیــدان بهعنوان مربي با رئــال دو بار فاتح لیگ قهرمانان شده اســت. او در یوونتوس هم زیر نظر مارچلــو لیپي و کارلو آنچلوتي بازي ميکرد. دلپیرو گفت: «ما ایتالیایيه­ا دیوانه بعضي چیزها هستیم. زماني که تیم او را ميبینید، کامال حس ميکنید که چیز خاصي در این تیم اســت. او دو مربي بزرگ داشــته که تغییرات بســیاري در او دادند. آنچلوتي و لیپي به دالیل بسیاري در آینده او تاثیر مهمي گذاشتند. بر این باورم که او در مربیگرياش بســیار وامدار ایتالیا است. او چیزهایــي را نشــان داده کــه در دوران بازي یاد گرفته اســت. تجربه یک مربي در ایتالیا منحصر به فرد است، چون تحت فشار طرفداران، رسانهها، باشگاهها و حتي گاهي بازیکنان هســتید. براي ما فوتبال مهمترین چیز اســت. شما باید 100 درصد توان خود را بگذارید. اینجا همچنان همه عاشق زیدان بازیکن هستند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran