Iran Varzeshi

رونالدو به دنبال ركورد خودش

-

كريستيانو رونالدو در اين فصل ليگ قهرمانــان يك ركورد را شكســته اما در بازي برگشــت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان مقابــل يوونتوس ميتواند خــود را به يك دســتاورد بــزرگ ديگر نزديك كند.

او با گلزني بــه يوونتوس ركورد رود فان نيســتلروي را شكســت و نخستين بازيكني شد كه در 10 بازي متوالي ليگ قهرمانان گل زده اما او حاال تنها ســه گل بــا بهترين آمار خــود در يك فصل ليگ قهرمانــان فاصله دارد و اين يعني رونالدو در 33 ســالگي ميتوانــد بهترين ورژن خودش باشــد. او در 9 بــازي اين فصل 14 گل زده كه شــامل دوبل مقابل آپوئل نيكوزيا، بوروسيادور­تموند، پاريسنژرمن و يوونتوس هم ميشود.

اين يعني او تا اينجا ســومين فصل عالي خــود در ليگ قهرمانان را ســپري كــرده و با توجه به اينكه تيمش بيشــتر راه صعود تا نيمه نهايي را طي كرده، بعيد است درخشش رونالدو به همين جا ختم شود.

در فصــل 2015-2016 كه 16 گل زد و در فصــل 2013-2014 كه 17 گل زد و ركورد شكســت، تيمــش بهعنوان قهرماني رسيد و حاال هم ترديدي نيست كه بازي رونالدو روانتر شده و براي همين حركتش به سمت دروازه و گلزني براي او آسانتر از هميشه شده.

رونالــدو بــراي اينكــه آمادگــي و انرژياش را حفظ كند، فضاي كمتري را تحت پوشش قرار ميدهد و كمتر به توپ ضربه ميزند، در واقع وقتي به توپ ضربه ميزند و ميدود كــه بتواند بهترين فضا براي گلزني را ايجاد كند.

حتي سيســتم مورد نظر زيدان هم منطبق بــا مراقبت از رونالدو اســت؛ در سيستم 4-4-2 كريم بنزما نقش حمايتي دارد و به بالها دســتور داده شده به طور مناسب او را تغذيه كنند.

او روي سانتر ســاده گرت بيل روي تيــر دوم، در فاصله هفت متري تا دروازه يــان اوبالك، به اتلتيكوماد­ريد گل زد، در چنين شــرايطي رونالدو براي گلر حريف ويران كننده است.

او تعويض شــد در حالي كه بازي به تساوي كشيده شده بود و رئال ميتوانست با حضور او بيشتر به پيروزي فكر كند اما بدون هيچ واكنش منفي تصميم مربي را پذيرفت تا ثابت شود ليگ قهرمانان تمام چيزي اســت كه در اين فصل براي رئال مادريد اهميت دارد.

لوكا مودريچ و بنزمــا هم از تركيب اصلي بيرون ماندند و بيل 90 دقيقه بازي كرد، يعني ستاره ولزي در يك بازي ديگر اروپايي از ابتدا در تركيب سفيدپوشــا­ن نخواهد بود.

انتخاب اول بيــل جلب عالقه زيدان و ماندن در رئال اســت اما مربي فرانسوي نشانهاي از توجه به او بروز نداده.

زيــدان هفتــه قبل در تورين ســه تعويض كرد اما بيل به نيمكت چســبيده بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran