Iran Varzeshi

شايعه عجيب قبل از هفته پاياني

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

در واقع اين فصل قبل از اينكه به پايان مسابقات برسيم، يكســري شايعه به وجود آمده كه طبق آن، تيمهاي در خطر سقوطي كه ميتوانند در ليگ برتر بمانند به گونهاي مشخص شده. در واقع از االن اتهامها شروع شده تا شايد جلوي يكسري اتفاقات گرفته شــود. اين روش هم به تازگــي در فوتبال ايران رايج شده. اينكه با يكسري اتهام مثال اينكه داور پرسپوليسي يا استقاللي است يا با فالن مربي دوســت است و از فالن مربي بدش ميآيد، ميخواهند روي ذهن داوران تاثيــر بگذارند. اين مســاله حــاال در مورد مربيان هــم به وجود آمده. مثال اينكه فالن مربي به مربي تيم مقابل كه دوستش است، راه داده تا به او كمك كند كه اخراج نشود.

حاال كــه به هفتههاي پاياني ليگ برتر نزديك ميشويم از اين دست شايعهها زياد شده. اين در حالي است كه 3 هفته به پايان ليگ باقي مانده و هنوز معلوم نيست تكليف چه تيمهايي به هفته پاياني ميكشد. ضمن اينكه هفته گذشته ســقوط مشكيپوشان مشهد به دسته پايينتر مسجل شده و حاال رقابت بين چند تيم بــراي ماندن در ليگ برتر ادامه دارد و فقط يك تيم ديگر به ليگ يك سقوط خواهد كرد.

االن مهمترين شــايعهها به سپيدرود رشــت ارتباط پيــدا ميكند. بــا توجه به اينكه ســپيدرود در 2 هفتــه آينده مقابل تراكتورساز­ي و فوالد خوزستان بازي دارد، عــدهاي معتقدند كار تيم رشــتي به هفته پاياني ميكشــد و بازي با پرسپوليس. نكته جالب اين است كه قبل از اينكه اين 2 هفته ســپري شود و ببينند سپيدرود چه نتايجي ميگيرد، شايعه شده قرار است پرسپوليس در هفته پاياني به تيم علي كريمي راه بدهد تا در ليگ برتر بمانند. در واقع گفته ميشود دوستي علي كريمي و برانكو به صورتي است كه احتمال دارد ســرمربي پرســپوليس در بــازي پاياني ليگ برتر، تيمش را به گونهاي به ميدان بفرستد كه سپيدرود بتواند آن را شكست دهد اما اين حرفها و وصلهها نه به كريمی میچسبد نه به برانكو.

فصل گذشــته هم اين شايعه در مورد پرســپوليس به وجود آمده بــود. زماني كه برانكــو از بازيكنان ذخيــره در بازي پاياني ليگ برتر مقابل سياهجامگان استفاده كرد. در آن بازي، سياهجامگان به پيروزي رسيد و در ليگ برتر ماندني شد. سياهجامگان در حالي در ليگ برتر مانــد كه اگر صباي قم در بازي آخر خود مقابل استقالل خوزستان شكســت نميخورد ميتوانســت در ليگ برتر بماند اما همان پيروزي ســياهجامگ­ان در مقابل تيم قهرمان ليگ برتر باعث شــد شايعههاي زيادي به وجود بيايد و اتهامهايي به تيم پرسپوليس و سياهجامگان زده شود. ايــن در حالــي بود كه با توجه به شــرايط بازيكنــان و خســتگي آنهــا، منطق حكم ميكرد وقتي پرسپوليس از چند هفته قبل قهرمانياش مسجل شد، برانكو به بازيكنان اصلي استراحت دهد و به سراغ نفراتي برود كه فرصت كمتري بــراي حضور در ميدان پيدا كردند.

با اين وجود، هنوز به هفته پاياني ليگ برتر نرســيديم، اين بار شايعه در مورد بازي سپيدرود رشت و پرسپوليس به وجود آمده. اينكه سپيدرود به طور حتم با اين بازي در ليگ برتر ماندني خواهد شد.

ايــن شــايعهها البته فقــط مختص ســپيدرود نيســت و در مورد 2 تيم پايين جدولــي ديگر هــم به وجود آمــده. مثال درباره استقالل خوزســتان. اينكه با توجه به هماســتاني بودن اســتقالل خوزستان و صنعتنفــت آبــادان، احتمــال اينكــه صنعتنفــت در بازي پاياني خــود به تيم آبي اهوازي ببــازد تا اين تيم در ليگ برتر بماند، زياد اســت. اين شايعه هم در حالي به گوش ميرســد كه صنعتنفت آبادان با توجه به اينكه شانسي براي كسب سهميه آســيا ندارد و يــا اينكه در خطر ســقوط نيست، امكان دارد در بازيهاي پاياني خود از بازيكنان ذخيرهاش اســتفاده كند. البته همين مساله هم يك احتمال است و همه چيز به سرمربي بســتگي دارد. شايد فراز كمالوند در 3 بازي پاياني هم از نفرات اصلي اســتفاده كند تا با كسب حداكثر امتيازات به جايگاه بهتري در جدول ردهبندي برسد و هوادارانش را خوشحال كند.

ديگر تيمــي كه درگير شــايعههاي عجيب روزهاي اخير شــده، پديده مشهد است. تيمي كه شرايط نسبتا بهتري نسبت به 2 تيــم ديگر دارد و شــايد با پيروزي مقابــل نفت تهــران در بازي ايــن هفته، بتوانــد ماندنش در ليگ برتر را مســجل كند. پديده مشــهد در حالي كه ميتواند زودتر از هفته پاياني ماندنش در ليگ برتر را حتمــي كند، اين روزها با شــايعههاي جالبي مواجه شده. اينكه اگر كار به هفته پاياني بكشد، شايد گسترش فوالد تبريز به اين تيم كمك كند. دليل اين مســاله هم ظاهرا چيزي نيســت جز ارتباط دوستانه و ديرينــهاي كــه رضا مهاجــري و فيروز كريمي بــا هم دارنــد. در حالي كه بدون شك گسترش فوالد تبريز براي حضور در نيمه اول جدول و بهتر شــدن رتبهاش در جدول تالش ميكند. با اين شرايط به نظر ميرسد شايعههاي عجيب ليگ هفدهم تا مدتها ادامه خواهد داشت. مگر اينكه اين 3 تيم، خيلي زودتر و قبل از هفته پاياني، ماندنشان در ليگ برتر را مسجل كنند.

 ??  ?? تي ‌مهايي‌كه‌سقوط‌مي‌كنند‌ معموال‌تيم‌هاي‌در‌خطر‌سقوط‌ را‌كه‌در‌ليگ‌برتر‌مانده‌اند‌ متهم‌مي‌كنند‌كه‌حق‌آنها‌ نبوده‌و‌تي ‌مشان‌شرايط‌بهتري‌ براي‌ماندن‌نسبت‌به‌آنها‌ داشته.‌اين‌بح ‌ثها‌تا‌مدتي‌ ادامه‌پيدا‌مي‌كند‌اما‌خيلي‌زود‌ به‌پايان‌م ‌يرسد.‌اتفاقي‌كه‌...
تي ‌مهايي‌كه‌سقوط‌مي‌كنند‌ معموال‌تيم‌هاي‌در‌خطر‌سقوط‌ را‌كه‌در‌ليگ‌برتر‌مانده‌اند‌ متهم‌مي‌كنند‌كه‌حق‌آنها‌ نبوده‌و‌تي ‌مشان‌شرايط‌بهتري‌ براي‌ماندن‌نسبت‌به‌آنها‌ داشته.‌اين‌بح ‌ثها‌تا‌مدتي‌ ادامه‌پيدا‌مي‌كند‌اما‌خيلي‌زود‌ به‌پايان‌م ‌يرسد.‌اتفاقي‌كه‌...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran