Iran Varzeshi

رونالدو براي هر دروازهباني كابوس است

-

در واكنش به گل قيچي برگردان كريســتيان­و رونالدو به بوفون در ديدار رئال مادريد برابر يوونتوس، در فضاي مجازي شــوخيهايي با عليرضا بيرانوند دروازهبان تيم ملي انجام شد كه به نوعي تواناييهاي اين مهاجم گلزن پرتغالي را به رخ اين دروازهبان ميكشيد. بيرانوند هم در واكنش در برنامه نود با بيان جمله: «چطوري كريس؟ » براي رونالدو كري خواند تا نسبت به اين موضوع بي تفاوت نبوده باشد.ابراهيم ميرزاپور كه سابقه 75 بازي ملي و حضور در جام جهاني 2006 آلمان را دارد، مصاحبه كرده و مواردي را با دوست همشهرياش در ميان گذاشته است. كري خواني بيرانوند براي كريستيانو رونالدو را ديديد؟

بله! اي كاش اين اتفاق رخ نميداد. من قبال هم از طريق رسانهها يا ديدارهايي كه با اين همشــهريام داشتم از او خواســته بودم كه تمركزش را روي تمرين و مســابقات بگذارد. در حال حاضر ما بازيكنان زيــادي در تيمهاي خارجي داريم كه اتفاقا بيشــترين تعداد در اعضاي ثابت تيم ملي را هم تشكيل ميدهند و اين شــرايط را بهتر و بيشتر ديده و درك كردهاند. متأســفانه به نظر ميرسد هنوز بــراي تعدادي از بازيكنان داخلي مان كــه در ليگ توپ ميزنند اين موضوع جا نيفتاده است. چه موضوعي؟

اينكه تحت تأثير جو حاكم بر اتفاقات فضاي مجازي نباشــند و با كري خواني براي خودشــان هجمه بهوجود نياورند. اين مســائل قطعا روي تمركزشان تأثير خواهد گذاشت. كريخواني اينچنيني چه تأثيري روي طرف مقابل خواهد داشت؟

طبيعي است كه طرف را جري ميكند كه خالف موضوع مطرح شده را نشان بدهد. من خودم در بســياري از بازيهايي كه به ميدان ميرفتم اگر تماشاگران حريف عليه من شــعار ميدادند يا حرفي ميزدند انگيزه بيشــتري ميگرفتم تا بهترين عملكردم را داشته باشم. اتفاقا توپهاي بهتري هم ميگرفتم. روي رونالدو هم تأثير ميگذارد؟

خيلي بعيد است كه رونالدو اين مسائل را ببيند يا متوجهاش بشود... اما همانطور كه ملي پوشان ما روي دروازهبانا­ن يا مهاجمان حريف آناليز ميكنند پرتغاليها هم ميخواهند اين كار را بكنند؟

درست! ولي بعيد است كه رونالدو متوجه كري خواني بيرانوند شود. او يكي از آماده ترين مهاجمان دنياســت كه خالقيتش در گلزني به او كمك ميكند براي هر دروازهباني مانند يك كابوس باشد. شما رودرروي او بازي كرديد. خصوصيت بارزش چيست؟

آن زمان، يعني حدود ۲۱ ســال قبل خيلي جوانتر و ســرعتش ديوانه كننده بود ولي االن اگر به آن اندازه ســرعت نداشته باشد ولي در عوض تجربهاي دارد كه بيش از سرعت به كمكش ميآيد. گرچه از نظر بدني هم چيزي كم ندارد. اگر جاي كي روش بوديد بين بيرانوند، حســيني، عابدزاده، حقيقي يا رشيد مظاهري كداميك را در جام جهاني بازي ميداديد؟

اول بايــد بگويم اين اتفاق مثبت را بايد به فــال نيك گرفت كه تيم ملي اين همه دروازهبان آماده و همسطح دارد. كي روش مربي باهوشي است و با استفاده به موقع از همه اين نفرات تقريبا تك تك شــان را در شرايط خوبي حفظ كرده اســت اما اگر من بودم بيرانوند را انتخاب ميكردم كه در اين سالها با دروازهباني در مســابقاته­ا و ديدارهاي ملي زيادي كه حضور داشته تجربه بااليي به دست آورده و ميتواند كيفيت بهتري در جام جهاني داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran