Iran Varzeshi

از هر 5 شوت يك گل زده

-

از بيــن بازيكناني كــه حداقل 20 شوت در ليگ هفدهم زدهاند، بر اساس آمــار متريكا فقط علــي عليپور مهاجم پرســپوليس، آرمان رمضانــي مهاجم سايپا، مرتضي تبريزي مهاجم ذوبآهن و رضا خالقيفر مهاجم گســترش فوالد موفق شدهاند حداقل يك شوت از هر 5 شوت خود را به گل تبديل كنند و نرخ تبديل به گل باالتــر از 20 درصد را به ثبت برسانند.

عليپــور آقاي گل ليــگ برتر ۶۷ شــوت زده كه 18 بار از خــط دروازه حريفان رد شــده و بهتريــن آمار را از نظر نرخ تبديل شــوت به گل در ليگ برتــر دارد؛ ۴2 درصد. البته نرخ تبديل شــوت به گل رمضاني هم همين ميزان است اما مهاجم سايپا فقط12 شوت زده كه 5 بار وارد دروازه حريفان شده است. خالقيفر نفر ســوم است و تقريبا نصف عليپور شــوت زده. 31 شــوت و ۷ گل كــه نرخ 23 درصد را بــراي او به ثبت رسانده است. تبريزي هم اختالف اندكي بــا اين دو بازيكــن دارد و با 13 گل از 58 شوت نرخ تبديل 22 درصدي را در اختيار دارد.

بعــد از اين ۴ بازيكــن، مرتضي آقاخــان مهاجم پيكان قرار دارد كه 33 شــوت زده و با ۶ گل نــرخ تبديل 18 درصدي را به ثبت رسانده است. پهلوان از تراكتورســ­ازي هم هميــن نرخ را به ثبت رســانده اما با 28 شــوت و 5 گل. جانفزا مهاجم فوالد خوزستان هم با 22 شــوت و ۴ گل نــرخ 18 درصد برايش ثبت شده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran