Iran Varzeshi

دليلانتخاب­سيدعباسيبر­ايدورهمربي­گريواليبال؛بيكاريياشا­يستگي؟

-

ایرنا- حضور «جهانگیر سیدعباسي» در یک دوره مربیگــري مهم بینالمللي والیبال، این ابهــام را به وجود آورد که آیا او واقعا شایسته حضور در این کالس بوده یــا بیکاري به او کمــک کرده که راهي مجارســتان شــود؟ از 28 اسفند یک دوره مربیگري والیبال در دانشــگاه ســملوایز مجارســتان زیر نظر کمیته بینالمللي المپیک آغاز شــده است که با تصمیم فدراســیون، در این دوره که تا 18 خرداد طول ميکشــد، جهانگیر سیدعباسي از ایران حضور دارد که حاال انتخاب این مربي ابهامهایي را به همراه دارد، چراکه او ایــن اواخر خیلي نتیجه قابل توجهي به دست نیاورده است.

ابتــدا گفتــه ميشــد قرار اســت سیدعباســي دبیر فدراســیون شــود و ایــن روزها هم به نظر ميرســد حضور او در ســمت ســرمربیگر­ي تیــم «ب» بــراي شــرکت در بازيهاي آســیایي قطعي اســت. رابطه صمیمانه ضیایي با سیدعباسي که اتفاقا هر دو هم ارومیهاي هســتند بر کسي پوشــیده نیست و به همین خاطر انتخاب سیدعباســي براي این دوره سوالبرانگی­زتر است. او در این رابطه ميگوید: «کمیتــه ملي المپیک ایران از فدراسیون خواست یک مربي که شرایطي مانند تسلط به زبان انگلیسي و باالترین مدرك مربیگري را داشته باشد، براي شــرکت در این دوره معرفي کنیم. این نامه را به کمیته آموزش فدراسیون ارجاع دادیم و آنها نیز چند نفر از مربیان واجــد شــرایط را معرفــي کردند و در نهایت پس از بررسي گزینههاي مختلف، جهانگیر سیدعباسي برگزیده شد.»

جــواد مهــرگان، رییــس کمیته آموزش فدراســیون والیبــال هم درباره ایــن مســاله ميگویــد: «گزینههــاي مختلفي براي شرکت در این دوره مطرح شد اما برخي از آنها مربیاني هستند که هماکنون در اردوي تیم ملي در ردههاي ســني مختلف فعالیت ميکنند و عمال امکان حضور ســه ماهه در مجارســتان را نداشــتند. یکي از شــرایط حاضران در این دوره این اســت که فرد منتخب بتواند در آینده به والیبال کشــور کمک کند و سیدعباسي که یکي از فعالترین مدرســان کمیتــه آموزش محســوب ميشود، کامال شایستگي شرکت در این دوره مربیگري را داشت.»

سیدعباســي در حالي انتخاب شده کــه مدتهاســت در هیچ تیــم ملي و باشــگاهي مربیگري نميکنــد. همین موضوع از نگاه عدهاي، شایســتگي او را براي شرکت در یک دوره مهم مربیگري بینالمللي زیر سوال ميبرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran