Iran Varzeshi

والورده: مسووليت همه چيز بر عهده من است

-

ارنســتو والورده اعتراف كرد بارســلونا به انــدازه كافي براي غلبه بر رم و صعود به نيمهنهایي ليگ قهرمانان خوب نبوده.

مربــي كاتاالنها بهانهجویــ­ي نكرد و پذیرفــت كه تيمش در برابر رم حرفي براي گفتن نداشته:«وقتي اینطور ميبازید، واقعا سخت است اما به سادگي ميتوان گفت كه حریف از دقيقه اول تا آخر عالي بازي كرد. در تمام بازي از یک ســوم دفاعي ما پرس را آغاز كردند و این كار ما را ســخت كرد، نميتوانســ­تيم با پرسينگ آنها كنار بيایيم. توپهــاي دوم را مــال خــود ميكردند و زمانبندي گلهايشــان هم اهميت زیادي داشت. امروز روز بد ما بود و همه چيز براي آنها همانطور پيش رفت كه ميخواستند.»

والورده ادامه داد:«شكست تلخي است بدون شک. ما هر دو به دنبال صعود بودیم اما در پایان تنها یک تيم ميماند. ما ماندیم اما هيچ چارهاي نداریم جز اینكه در روزهاي ســخت آینده به كار و تالشي كه در طول فصل انجام دادهایم، ادامه دهيم. جو رختكن واقعا ســنگين بود اما بعــد از چنين باختي طبيعي اســت. باید از نظر رواني خودمان را جمع و جور كنيم تا در دو رقابت باقيمانده به قهرماني برسيم.»

بارســلونا با 11 امتياز اختالف در صدر جدول الليگا قــرار گرفته و 10 روز دیگر با ســویا در فينال جام حذفي اسپانيا روبهرو ميشود.

تغيير سيســتم بازي رم به 3-4-1-2 روي بارســلونا تاثير زیادي گذاشت:«ما را از منطقه مورد عالقهمــان بيرون كردند و جایي بردند كه خودشان ميخواستند، هيچ وقت راحت نبودیم. به خاطر پيروزي بازي رفت هيجان زیادي داشتيم، مثل هواداران و حاال واقعا برایشــان متاســفيم. فوتبال همين اســت و من نميتوانم تقصير را به گردن بازیكنانم بيندازم. ما مثل هميشــه بازي نكردیم و رم عالي بود. من مسووليت همه چيز را كامال بــه عهده ميگيرم، من بازیكنان را انتخاب كــردم، براي تغييرات تصميم گرفتم و تيــم را آماده كردم. همه چيز با مربي است.»

ریيــس باشــگاه بارســلونا تلویحا از احتمــال اخراج مربي حــرف زد، در حالي كه تيمش تا قبل از این بازي شــانس اصلي ســهگانه بود:«تحليل این بازيها هميشه با افراط همراه اســت. مشــخصا رم یک بازي خوب داشت و ما نه، اميدوارم روي كار تيم اثر منفــي نگذارد. ما اهداف زیبایي داریم و ميخواهيم به آنها برســيم. به هر حال همه تيمهــاي مدعي با رویــاي قهرماني در این رقابتها شركت ميكنند و فقط یكي به آن ميرسد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran