Iran Varzeshi

سکته در پيچ دومی

-

چهارشــنبه ،97/1/22 هفته بيست و هشتم هفدهمين دوره ليگ برتر، ورزشــگاه بنيان دیزل، تماشاگر: 5 هزار نفر، ساعت: 17 گسترش: یك گل: خالقي )55(رف استقالل: یك گل: علي قرباني )11( داور: موعود بنياديفر، كمكها: حسن یوسفي، مهدي عاليقدر اخطار: محمد جــواد محمدي از روي نيمكت، داریوش شجاعيان(استقالل)، آندو تيموریان، عزیز معبودي (گسترش) بازیكن برتر: جباروف (استقالل)

گســترش: فرناندو دخســوس ،)5/5( مسيح زاهدي ،)4( ادسون هنريكه ،)4( احمد موسوي )3( (۹5 -پيمــان بابايي) عزيز معبودي )4/5( آندرانيك تيموريان(5) (6۸ - سيد محمدخرم حسيني) ميالد زنيدپور ،)6( يوسف ســيدي(5) اسماعيل فرهادي ،)4/5( سامان نريمانجهان(5/3)(۹7 -سيد محسن حسيني) رضا خالقيفر(5) سرمربي: فيروز كریمي

اســتقالل: سيدحسين حســيني ،)6( ميالد زكيپور(5/5)، روزبه چشمي(5/5)، آرمين سهرابيان ،)5( پژمان منتظــري(6)، اميــد ابراهيمي(5/5)، بويــان(4)(26 - فرشــيد اســماعيلي) ســرور جباروف(7)(0۸ - اميــد نورافكن)، جابر انصاري(4) 61( - جابرانصــا­ري)، علي قربانــي(5/5)، داريوش شجاعيان(4) سرمربي: وینفرد شفر

استقالل با چند تغيير در تبريز به ميدان رفت. طبيعــي بود كه به دليل مصدوميــت چند بازيكن، شفر دســت به تغييرات بزند و البته به چند بازيكن هم اســتراحت داد. بعد از مدتهــا ميالد زكيپور در تركيب اصلي قرار گرفت و در پســت دفاع چپ براي اســتقالل بازي كرد. به دليــل غيبت همزمان وريا غفوري و خســرو حيدري، منتظري دفاع راست اســتقالل بود و چشــمي هم در اين بازي بهعنوان دفاع وســط به ميدان رفت تا در كنار ســهرابيان از دروازه اســتقالل دفاع كند. بويان مثل بازي قبل از همان ابتدا به زمين مسابقه رفت اما نه در پست دفاع راست، اين بار بويان هافبك استقالل بود. نكته ديگر در مورد تركيب استقالل حضور شجاعيان در تركيب اصلي تيم بود. پيشبيني ميشــد به دليل رفتار اين بازيكن موقع تعويض در بازي قبلي، شــفر او را روي نيمكت بنشــاند اما شجاعيان از ابتدا در تركيب قرار گرفت. بازيكناني مثل نورافكن، فرشيد اسماعيلي و تيام هم روي نيمكت نشستند تا براي بازي با الهالل خيلي خســته نشوند. اســتقالل از همان ابتدا بازي را هجومــي آغاز كرد. جباروف كــه حاال به يك مهره بيبديل در اســتقالل تبديل شــده و بازيگردان بسيار خوبي اســت در دقيقه 11 با پــاس خوبي كه به علي قرباني داد اســتقالل را به نخســتين گل بازي رساند. پژمــان منتظري با حركت تيمي مناســب توپ را در موقعيت ايدهآل به جباروف رســاند و ســانتر زميني و دقيق او را علي قربانــي در موقعيت دروازه خالي وارد دروازه گسترش فوالد كرد.

دو دقيقه بعد حركت تركيبي مناســب بازيكنان اســتقالل باعث شــد توپ در موقعيت ايدهآل به جابر انصاري برســد اما توپ از اين بازيكن جدا شــد و اين موقعيت خوب از دست رفت. دقيقه 14 باز هم جباروف بود كه توپي را براي جابر انصاري ارســال كرد اما اين بازيكن نتوانســت از اين موقعيت استفاده كند. دقيقه 26 توپ ارســالي و دقيق اميــد ابراهيمي را مهاجمان استقالل به هدر دادند. دقيقه 33 جابر انصاري باز هم در موقعيت ايدهآل صاحب موقعيت شد اما ضربه دقيق او را دخسوس با عكس العملی زيبا دفع كرد.

دقيقه ۹3 ضربه شــروع مجدد خوب حسيني در موقعيت خوب در ســمت چپ به زكيپور رســيد اما ســانتر او را دخســوس قبل از اينكه به جابر انصاري برسد مهار كرد. نيمه اول با همان نتيجه يك برصفر به نفع اســتقالل تمام شد تا شفر مجبور نشود مثل بازي قبــل در رختكن گرد و خاك به پــا كند. نيمه دوم را اما اين تيم ميزبان بود كه بهتر آغاز كرد. تيم گسترش ســعي كرد استقالل را تحت فشــار قرار دهد تا بتواند دروازه اين تيم را بازكند. دقيقه 55 نريمان جهان يك تنه خط دفاع اســتقالل را به هــم ريخت و پاس او با ضربه دقيق خالقيفر تــوپ را وارد دروازه آبيها كرد. گسترشــيها متوجه شــده بودند كه چطور ميتوانند اســتقالل را آزار دهند و از همين نقطه ضعف استفاده كردند و بارها اين تيم را اذيت كردند. شوتهاي از راه دور در دســتور شاگردان فيروز كريمي بود كه در اين نيمه به كرات اين كار را تكرار كردند.

از طرفي اســتقالل كه نقطه قوتش سمت راست بود به دليل غيبت بازيكناني مثل وريا غفوري نتوانست مثــل بازيهاي قبــل تيم حريف را تحــت تاثير قرار بدهد. دقيقه 66 شــوت زنيدپــور از فاصله 30 متري را سيدحســين حســيني به كرنر فرستاد. چند دقيقه بعد اين بار بابايي بود كه شانس خود را براي زدن گل امتحان كرد. دقيقه 70 شــوت پيمان بابايي از پشــت محوطه جريمه با عكس العمل حســيني به كرنر رفت. دقيقه 72 فرشيد اسماعيلي چند بازيكن را جا گذاشت اما وقتي به دروازه حريف رســيد توپ را از دست داد. دقيقه 73 باز هم اين پيمان بابايي بود كه شانس خود را بــراي زدن گل امتحان كرد اما شــوت اين بازيكن خطري براي دروازه اســتقالل ايجاد نكرد. دقيقه ۸۸ سانتر اميد ابراهيمي با استپ سينه فرشيد اسماعيلي جلوي پاي تيام قرار گرفت اما ضربهاش را دير به سمت دروازه زد و مدافعان گســترش فوالد توپ او را بالك كردند.

نكاتــي كه در ايــن نيمه قابل توجــه بود يكي تعويض همزمان بازيكنان اســتقالل بود كه شفر سعي كرد نيــروي تازهاي بــه تيم خودش تزريــق كند تا اســتقالل بتواند دوباره سوار بر بازي شود از طرفي هم گسترشــيها هنگام تعويض بسيار ناراضي نشان دادند و دلشــان نميخواست بازي را ترك كنند اما دو مربي در نهايت سعي كردند از داشتههاي خود براي شكست حريف استفاده كنند كه در نهايت هيچ كدام نتوانستند مربي پيروز ميدان باشــند و فقط امتيازات را بين خود تقسيم كردند. شايد اســتقاللي­ها كه امتياز كامل اين بــازي را از آن خــود نكردند به اين اميد هســتند كه در جام حذفي قهرمان شــوند و بدون دغدغه سهميه آسيايي را كسب كنند. استقالليها بعد از اين مساوي و بازي نه چندان دلچسب بايد راهي كويت شوند تا با تيم الهالل بازي كنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran