Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

حسن خان روشن لطف كرده و به آقاي شفر گفته مربي درجه دوي خارجي! البته قطعا آقاي شــفر در دوران جوانــي هم مربي درجــه يك نبود چرا كه در دنيا به آدمهايــي ميگويند درجه يك كه مربي باشــگاهها­ي ســوپرلوكس يا تيمهاي ملي سوپر موفق شــوند و جامي چيزي كسب كنند. با اين همه بدترين روزهاي مربيگري آقاي شــفر از بهترين روزهاي مربيگري آقاي روشــن سه هيچ كه جلو هســت هيچ، چهار تا گلــش را هم داور آفسايد گرفته! اين چه اصراري است كه حسن آقا روشن دســت از مايلي كهن بازي خود برنميدارد و هــر چند روز يكبار يك حرفي ميزند كه نه به درد خــودش ميخورد نه به درد اســتقالل نه به درد طنزنويسها و نــه حتي به درد وايت واكرها. دســتكمش اينكه احتماال آقاي شفر هيچ وقت به جرم تالش براي زدن تماشــاگر حريف از بازي اخراج نشــده! حاال آقاي روشــن تا فردا بيايند در باب نتايج پانزده ســال قبل شــفر و چهل ســال قبل هيتلر و چهل و دو ســال قبــل لئوپولد دوم در بلژيك سخن بگويند. حقيقت ماجرا اينجاست كه اگر زامبيها دو سوم مردم زمين را بخورند هم كسي مربيگري استقالل را دست ايشان نميدهد! نتيجه مشــاعرهاي: محتاج جنگ نيســت برادر، نميكنم! ترجمه شعر باال: برادر من! عليه شفر مصاحبه نكن! كسي به شما تيمي، پستي، چيزي نميدهد.

پيشنهاد به توييتر رم

بله آقا! جرعهاي هم از شــير سانسور شده گرگ رم نچشــيده بوديم كه چشيديم. يعني هم ما چشيديم هم بارساييها چشيدند و سرشان گيج رفت و حذف شــدند. المصب شير گرگ نبود. شير شتر غني شده چرب بود. همزمان با اين بازي باشگاه سانسور شده رم توييتر فارســياش را هم افتتاح كرد تا رسما به نخستين باشگاه بزرگ اروپايي تبديل شود كه توييتر فارســي دارد. پيشــنهاد ميكنيم مســوالن توييتر باشــگاه رم از اين به بعد گــزارش بازيها را بدهند سرهنگ عليفر انجام بدهد. هم دابسمش خور است، هم فالوور جمع ميكند و هم اينكه ســرهنگ صدا و ســيما آشنا دارد لوگويتان هم از سانسور در ميآيد! هم فال است و هم فان.

داداش اشتباهي!

روزنامه ايران ورزشي خودمان در گزارشي پرسيده: با ۵۸3 ميليارد تومان براي كشتي چهكار ميشود كرد؟ كشتي را خبر نداريم ولي همين پول را اگر بگذاريد بدهيهاي فوتبال ايران كل يوم پاك ميشود! حاال نميدانيم كشــتي در طول سال چقدر خرج دارد و چقــدر بدهي دارند ولي بدهيهاي اســتقالل و پرسپوليس و تراكتور و حتي پاس همدان و صبا و نفت تهران و راهآهن و بيست تا باشگاه ديگر را هم اگر بگذاريد روي هم با اين پول پرداخت ميشود. البته مرد ميخواهد برود سراغ آقاي خادم بگويد: داداش! ايــن پول را بــده بدهيهــاي فوتبال را بپردازيم! يك بارانداز ميزند بدهي يادت برود! ســوال: االن كــه صحبــت آقاي خــادم و بدهي اســتقالل و پرســپوليس شــد ياد اخوي ايشان افتاديم. احتماال آقاي گودرزي در انتخاب برادران دچار اشــتباه شده بود كه براي سر و سامان دادن به وضعيت استقالل و پرســپوليس كار را به امير خادم ســپرد. كار را ميسپردند به رسول سه روزه قالش را ميكند، بدهي هم بار نميآمد!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran