Iran Varzeshi

بازيكنان با 17 روز تاخير در اختيار كيروش

-

ليگ برتر فوتبال ايران در فصل جاري به خاطر جام جهاني زودتر از سال گذشته به پايان ميرســد. فصل جاري كه در حال حاضــر 2 هفتــه از آن باقي مانــده، هفتم ارديبهشــت به كار خود خاتمــه ميدهد امــا اين پايان كار نيســت. جام حذفي ۳۱ ارديبهشت و ليگ قهرمانان آسيا در مرحله يك هشــتم نهايي ۵2 ارديبهشت به اتمام ميرســد و تازه تيم ملي ميتواند بازيكنان اســتقالل و پرسپوليس را در اختيار بگيرد. تداخــل برنامههــا­ي AFC بــا ليگهاي خارجــي، مهمترين عامل بــه وجود آمدن مشــكل فعلي اســت چرا كه 4 سال قبل كيروش توانســت با وجود فشردگي زياد مسابقات، بازيكنان را زودتر از اين موعد در اختيار بگيرد.

جــام جهانــي 4۱۰2 برزيــل، بهار و تابستان ســال ۳۹ برگزار شد. در آن سال ليگ برتر 22 فروردين يعني ۷۱ روز زودتر از تاريخ فعلي به پايان رســيد. آن كار براي اينكــه بازيكنان در فاصله ليــگ قهرمانان آســيا و جــام حذفــي در اردوي تيم ملي شــركت كنند، صورت گرفت. در آن مقطع تيم ملي راهي آفريقاي جنوبي شد اما چند باشگاه از جمله ســپاهان بازيكنان خود را در اختيار تيم ملي نگذاشتند كه نتيجه آن خط خوردن نام اميد ابراهيمي از فهرســت بازيكنــان حاضر در جــام جهاني به خاطر لجبازي كيروش و زالتكو كرانچار بود.

اين مشــكل براي جام جهاني ۸۱۰2 هــم به وجود آمــده و كــيروش خواهان حضور بازيكنــان در اردوي تيــم ملي در فواصل مســابقات شــد كه اين موضوع با مخالفت باشــگاهها مواجه شد و در نتيجه تيــم ملي به خاطــر نبــود بازيكنان ليگ برتري، بازي تداركاتي خود را با سوريه لغو كــرد. از طرفي در اين دوره بازيكنان ديرتر از ســال ۳۹ به تيم ملــي ميآيند كه قطعا كادر فني زمان كمتري براي آمادهســاز­ي بازيكنــان براي حضــور در جــام جهاني خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran