Iran Varzeshi

اينجا همه چيز شوآف است!

-

ملي پوش تنيس ايران ميگويــد بازيكنان ايراني بايد ســختي بكشند و خودشان را وقف تنيس كنند اما آنهــا ميخواهند به صورت الكچري مســافرت بروند و در دو مســابقه خوب هم شركت كنند. شاهين خالدان پس از ســقوط دوباره ايران به دســته سه آسيا، درباره اين ناكامــي و علل آن صحبت ميكنــد. او ميگويد: «من به حرف آقاي احمدوند ســرمربي تيم ملي اشاره ميكنــم كه گفته بــود بازيكنان مــا فرهنگ حرفهاي تنيس را ندارند. بازيكني كه در رده 150 جهان اســت، حامــي مالي دارد و به صورت شــخصي در مســابقات شــركت ميكند و در طول ســال زحمت كشيده است تا به اين جايگاه در جهان رســيده اســت. در ايران اما متاســفانه بازيكنان ما به اين فرهنگ نرسيدند كه اگر واقعا عاشــق تنيس هســتند بايد خودشان را وقف آن كنند. نميتوانند در روز يك ساعت تمرين كنند و بعد بگويند خب ما تمرين كرديم.»

او ادامه ميدهد: «بازيكنان ما بايد مسابقه بروند، در خوابگاههاي بد بخوابند، سختي بكشند و در نهايت نتيجه هم خواهند گرفت اما آنها میخواهند به صورت الكچري به مســافرت بروند و در دو مسابقه خوب هم شــركت كنند همين ميشــود كه ما ردهبندي خوب در تنيــس ايران نداريم. آقــاي احمدوند هم همين را ميخواســت بگويد اما بعد از حرفــي كه زد خيلي به او انتقاد شد.» تالش براي انتشار عكس در اينستاگرام مليپوش تنيس ايران از تجربه تمريناتش در آمريكا ميگويد:«وقتــي در جو مســابقات قــرار ميگيري يا با بازيكن 200 دنيا تمرين ميكنــي ميبيني كاري كه او انجام ميدهد شوآف نيست يا نميخواهد چيزي را نشان دهد در حالي كه متاسفانه در تنيس ايران همه چيز شو آف اســت و ميخواهند در اينستاگرام عكس بگذارند. در واقع بيشتر در جو ماجرا هستند تا در داخل آن.»

او ادامه ميدهد: «وقتي وارد مســابقات شوي آن شــرايط و جو مســابقه را ببيني اصال نظرت در مورد تنيس عوض ميشــود. اگر بازيكنان ما هم بيشــتر در مسابقات شركت كنند مســلما ديدگاهشان نسبت به تنيس، تمرين و حضور درمسابقه عوض ميشود و اين همان چيزي است كه باعث پيشرفت بازيكن ميشود. خود من در دو ســال گذشته مشــكل مالي داشتم و نتوانستم خيلي اين كار را انجام دهم، االن هم مقداري دير اســت اما از آنجا كه ميتوان تا 35 سالگي بدن را به صورت حرفهاي نگه داشت و در حال حاضر72 ساله هستم، فكر ميكنم بتوانم رنكينگم را بهتر از اين كنم. تمام تالشم را ميكنم، دنبال حامي مالي هم هستم و به مســابقه ميروم. از نظر مالي مشكل هست اما خب فدراسيون هم كمك ميكند. اميدوارم بتوانم بيشتر به مسابقات بروم تا رنكينگم پايينتر بيايد.»

انتقاد از فردوسي پور خالدان در ادامه صحبتهايش از عادل فردوسيپور هــم انتقــاد ميكنــد و ميگويــد: «انتقــادي از آقاي فردوســيپو­ر دارم. او در برنامه دورهمي گفت خالدان با نتيجه6 بر صفر و 6 بر صفــر به فدرر ميبازد. اول اينكه او بايــد از بازيكنان ايراني حمايــت كند و اين صحبتش قشــنگ نبود. از طرفي من او را در فوتبال قبول دارم اما از تنيس چيزي نميداند كه ميگويد من دو تا ست 6 بر صفر ميبازم. از آقاي فردوسي پور انتظار نداشتم چون به گونهاي وجهه من را خراب كرده است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran