Iran Varzeshi

3 مدال براي تيم يازده نفره

-

در پايــان رقابتهاي كاپ آزاد ازبكســتان، جودوكاهــا­ی نوجوان كشورمان موفق به كسب يك نشان نقره و ۲ برنز شدند. رقابتهاي جودو كاپ آزاد آسيا در شرايطي با حضور 55۲ جودوكا از ۰1 كشور به ميزباني ازبكستان برگزار شد كه جودوكاهای نوجوان ايران با يك نقره و دو برنز به كار خود پايان دادند. جودوي ايران كه مدتها به لحاظ پشتوانهســ­ازي بــا دغدغههاي زيــادي روبهرو بوده است؛ در دو ســال اخير سعي شده كــه بتواند ايــن نقــص را بر طرف كند. به همين دليل هم مســووالن فدراســيون تاش ميكنند تا نفرات نوجوان و جوان را به مســابقات مهم بينالمللي اعزام كنند تا بتوانند اين مشــكات به حداقل برسانند. با اين حال تيــم 11 نفــره در رقابتهاي بينالمللي ازبكستان حضور پيدا كرد كه در نهايت هم از بين اين 11 نفر فقط يك نفر توانســت به فينال راه پيدا كند كه البتــه او هم در فينال نتوانســت برنــده باشــد. ابوالفضل شــجاعي تنها فيناليســت ايران در اين مسابقات بود كه در وزن منهاي ۰9 كيلوگرم با غلبه بر جودوكاهای كشورهاي ازبكستان، تاجيكستان و قزاقستان به فينال رسيد اما در اين مرحله نيز مقابل حريف قزاقســتان­ي شكست خورد تا به مدال نقره برسد. در وزن به اضافــه ۰9 كيلوگرم رضا عزيزي هم تنهــا جودوكاي مرد بود كه توانســت براي ايــران مدال برنز كسب كند.

ديگر برنز تيم ايــران را مارال مردانــي در وزن بــه اضافــه ۰7 كيلوگرم با پيــروزي برابر جودوكای كشــور ميزبــان در جدول شــانس مجدد كســب كرده بود. شكست يا پيــروزي در رده نوجوانان نميتواند خيلي اهميت داشته باشد بلكه مهم در اين رده آموزش صحيح و كســب تجربه بــراي ردههاي بزرگســاال­ن اســت كه بايد ديد آيا فدراســيون ميتوانــد اين دو كار مهــم را انجام بدهد يا نه؟ اين ورزشــكارا­ن بايد به مرور به رده بزرگساالن اضافه شوند و اگر فدراسيون بتواند در سالهاي آينده از اين نفــرات در تركيب تيم بزرگساالن اســتفاده كند، مشخص ميشود كه كار در نوجوانان به خوبي پيش رفته است.

ايران ورزشــی- در پايــان دوازدهمين دوره مســابقات تكواندوی قهرماني نوجوانان جهان 81۰۲، تيم نوجوانان ايران با 7 طا و ۲ برنز بعد از هشت سال قهرمان جهان شد. بعد از تيم ايران، تيم كره جنوبي با يك مدال طا، يك نقــره، دو برنــز و 54 امتياز نايب قهرمان شــد و تركيه هم با يك مدال طا، دو نقره و ۲5 امتياز بر سكوي سوم ايستاد.

تيم ملي تكواندوی نوجوانان پسر ايران در اين دوره از رقابتهاي قهرماني نوجوانان جهــان در تونس، با تركيب حســين لطفي، محمد رســتمنژاد، امير وليپور، اميرســينا بختياري، حامــد اصغري، عرفــان مرادي، محمدمهــدي عمــادي، علي اشــكوريان، محمدعلي خسروي و نيما مهرعلي به مصاف رقبايش رفت كه در پايان با كســب 9 مدال و ۰۰1 امتياز توانســتند بر سكوي قهرماني تكيه بزننــد و جام قهرمانــي را براي ايران به ارمغان بياورند. جامي كه هشــت سال از ايران دور بود و حــاال ميتواند حال و هواي تكواندوي ايران را تغيير بدهد.

حــاال بايد بعــد از مدتهــا ناكامي و حاشــيه، تكواندوي ايران اين موفقيت بزرگ را جشــن بگيرد. تكواندوكار­ان نوجوان ايران

در پايــان رقابتهــاي تكوانــدوی قهرمانــي نوجوانان جهــان 81۰۲ كه به ميزباني تونس برگزار شــد، حسين لطفي عنوان فنيترين بازيكن و وحيد عبداللهي عنوان بهترين مربي را كسب كردند.

در دوازدهميــ­ن دوره مســابقات تكواندوی قهرماني نوجوانان جهان 81۰۲ كه با حضور ۰59 هوگوپوش از 118 كشور تقريبا دو برابر تيم كره جنوبي امتياز كسب كردند. تيمي كه مهــد تكواندوي جهان نام دارد و در اين رقابتها بهعنوان نايب قهرماني رسيد. اختاف ايران با كره جنوبي اگر چه در رده نوجوانان است اما نميتوان آسان از كنار آن گذشت. 7 طاليي كه نوجوانان ايران در اين مسابقات كسب كردند در مقابل تك طاليي كه كره جنوبي به نام خودش ثبت كرد، نشان از اقتدار تكواندوي ايران در رده نوجوانان دارد.

7 طايــي كــه نوجوانــان ايــران در اين مســابقات كســب كردند در مقابل تك طايي كه كره جنوبي بــه نام خودش ثبت كرد، نشــان از اقتــدار تكوانــدوي ايران در رده نوجوانــان دارد. 7 مدال طــاي ايران به ميزباني سالن «ساله كوارت» الحمامات كشــور تونس برگزار شــد، تكواندوكار­ان ايران توانســتند با كسب 7 مدال طا و ۲ برنز پس از 8 ســال عنــوان قهرماني اين مسابقات را از آن خود كنند. در پايان اين رقابتهــا با اعام كميته فني مســابقات، وحيــد عبداللهي بهعنــوان بهترين مربي جهان انتخاب شد. همچنين حسين لطفي در اين مســابقات توسط حسين لطفي، امير وليپور، اميرســينا بختياري، حامد اصغري، محمدمهــدي عمــادي، علي اشــكوريان و محمدعلي خســروي و دو برنز هم توســط عرفان مرادي و نيما مهرعلي به دســت آمد. يك مدال برنز هم در تيم بانوان به دست آمد تا زمزمههاي ورود يك بانوي با استعداد ديگر بعــد از كيميا عليــزاده در تكواندو به گوش برســد. مبينا كليوند دختر نوجواني بود كه توانست مدال برنز مسابقات نوجوانان جهان را به خود اختصاص بدهد.

پيش از مســابقات نوجوانــان قهرماني جهان، رقابتهاي كســب ســهميه المپيك نوجوانان هم برگزار شد كه تيمملي ايران با 6 نماينده، سه دختر و سه پسر در اين رقابتها حضور داشــت كه موفق شــد صــد در صد ســهميه حضور در بازيهاي المپيك 81۰۲ آرژانتيــن را مقتدرانه كســب كند. در پايان اين رقابتها حامد اصغري (مدال طا)، علي اشكوريان (مدال نقره)، كيميا همتي (مدال نقره)، محمد خاني و يلــدا ولينژاد (برنز) و مها مومنزاده توانستند نام خود را در ميان نفراتــي كه موفق به كســب جواز حضور در بازيهاي المپيك جوانان شدند، ثبت كنند. نماينده وزن اول كشــورمان كه توانسته بود در تمامي مســابقات حريفان خود را با اختــاف بيش از ۰۲ امتياز شكســت دهد و بر ســكوي قهرماني بايستد، عنوان فنيترين بازيكن را به دست آورد. افتخار بزرگي كه ميتواند نشــان دهنده ظرفيت بــاالي تكواندوي ايــران در رده نوجوانان باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran