Iran Varzeshi

راه رفتن مقابل الهالل ممنوع

-

استقالل در صورت حفظ جایگاه اولي در گروه خود به احتمال فراوان با ذوبآهن بازي ميكند كه به لحاظ رواني رویارویي با چنین تیمي به مراتب شرایط بهتري را پیش روي استقالل قرار خواهد داد تا اینکه آبيها مجبور به بازي با الدحیل باشند.

استقالليها مقابل گسترش فوالد راه رفتند و نظارهگر بازیکنان حریف بودند كه اگر غیر این بود نتیجه دیگري به دست ميآمد تا اكنون دغدغه بازگشت به رتبه سومي یا دومي لیگ اردوگاه آبي را فرانگیرد. استقالل به دلیل تساوي مقابل گسترش فوالد تبریز اكنون در لیگ جایگاه چهارمي را دارد كه این رتبه یعني خداحافظي با سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا از راه لیگ. گرچه استقالل در فینال جام حذفي شانس بیشتري در قیاس با خونه به خونه لیگ یکي دارد و از این راه ميتواند به سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا دست یابد اما آنچه در آستانه بازي حیثیتي با الهالل عربستان نگران كننده مينماید این است كه همان بيانگیزگيه­ا كه در بازي با گسترش فوالد تبریز منجر به از دست رفتن رتبه چهارمي شد، در بازي با الهالل هم تکرار شود و احیانا استقالل جایگاه خود را از كف داده و در گروه آسیایي دوم شود.

مصاحبه وينفرد شفر بعد از بازي با گسترش فوالد كامال گوياي نگرانيهــا­ي پيرمرد آلماني از رفتارهــاي بازيكنان بود. جايي كه ســرمربي آبيها راهي جز به كار بردن اين جمله نداشــت: «بازيكنانم در02 دقيقه آخر بازي با گســترش فوالد راه ميرفتند.» اين جمله نشان ميدهد كه بازيكنان استقالل هرگز نتوانستهان­د خواستههاي سرمربي خود را در دقايق پاياني بازي با گسترش فوالد به اجرا بگذارند. وضعيتي كه بيم تكرار آن در بازي با الهالل عربستان را نيز قوت ميبخشد. حال شــايد بازيكنان استقالل به واسطه 2 بازي باقيمانده در ليگ همچنان فرصت بازگشــت به رتبه دومي را كه حاال از دســت رفته، براي خود محتمل بدانند اما در ليگ قهرمانان آسيا چنانچه استقالل مقابل الهالل شكست بخورد و از آن سو العين موفق به كسب پيروزي مقابل الريان شود كه احتمالش كم نيســت، آنگاه جاي استقالل و العين عوض ميشود و آبيها بايد در مرحله بعد با تيم الدحيل بازي كنند. ديداري كه به مراتب دشوارتر از بازي با ذوبآهن ايران است.

اســتقالل در صورت حفــظ جايگاه اولي در گــروه خود به احتمال فــراوان با ذوبآهن بازي ميكند كــه به لحاظ روانــي رويارويي با چنين تيمــي به مراتب شــرايط بهتــري را پيش روي استقالل قرار خواهد داد تا اينكه آبيها مجبور به بازي با الدحيل باشــند. ضمن اينكه تيمهاي اول گروه از اين امتياز برخوردارند كه بازي برگشــت در مرحله بعد را در خانه برگزار كنند كه استقالل در صورت حفظ ايــن جايگاه ميتواند بازي رفت را در اصفهان و بازي برگشــت را در تهران مقابل ذوبيها برگزار كند و از شــانس بيشــتري براي عبــور از اين مرحله بهرهمند باشــد. چالشهاي بازي با تيــم الدحيل قطر كم نيســت. اين تيم متشكل از بهترين بازيكنان، همين حاال بهعنوان يكي از مدعيان قهرماني در ليگ قهرمانان آســيا محسوب ميشود و نتايجش كامال گوياي وضعيت فني مناسبش است.

الدحيل تا قبل از بــازي آخر 15 امتياز به دست آورده و تمام رقباش را يكي پس از ديگري شكســت داده است. آنها در 5 بازي خود 12 بار موفق به گلزني مقابل رقبا شدهاند و تنها 6 گل خوردهاند. وضعيــت هجومي الدحيل فوقالعاده اســت و آنها به لحاظ دفاعي نيز شــرايط بسيار مطلوبي را تجربه ميكنند. در مقابل اســتقالل هــم اوضاع رو به راهي در ليگ قهرمانان آســيا دارد و با شكســت دادن هميــن الهالل كه فردا در كويــت به اصطالح ميزبانــي را برعهده دارد به آســيا فهماند در فصل جديد براي رسيدن به موفقيتهاي تازهاي گام به ميدان گذاشته است اما پرواضح اســت كه اســتقالل بايد تا ميتواند از مواجهــه با تيمهای بزرگ غرب آســيا دوري كرده و رويارويي بــا اين تيم را به مراحل باالتر موكول كند.

بدون شــك اگر اســتقالل موفق به حفظ صدرنشيني شــود و در مرحله بعد ذوبآهن را هم شكســت دهد فرصت بزرگــي براي تقويت فني خود خواهد داشــت كه ثمرات اضافه شدن بازيكنان جديد در مراحل باالتر اســتقالل را با انســجام تاكتيكي بيشــتري به مصاف تيمهاي بزرگــي نظير همين الدحيل خواهد فرســتاد و شانس آبيها را براي صعود به فينال اين رقابتها فزوني ميبخشــد. به واقع اگر استقالل مديريت كافــي در دوري از تيمهاي قدر منطقه غرب را در اين مرحله داشته باشــد، ميتواند با تقويت تاكتيكــي و جذب بازيكنان جديــد در مراحل يك چهارم نهايي اميدوار به عبور از سد اينگونه تيمها باشــد و حتــي از منطقه غرب آســيا به فينال اين رقابتها صعود كند. البته رســيدن به چنين موقعيتي تنها با مديريت بازيها به دست نميآيد و بازيكنان استقالل بايد انگيزههاي خود را در ايــن رقابتها حفظ كنند. با آنچه در بازي با گســترش فوالد رقم خورد كه نتيجهاش شد چهارمي در دو هفته مانده به پايان ليگ، طبيعتا نگرانيهاي سرمربي استقالل براي ادامه راه حائز اهميت است و بازيكنان استقالل بايد نسبت به اين نگرانيها حساس باشند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran