Iran Varzeshi

دژاگه: در جام جهاني براي كيروش جبران ميكنم

-

تاریخ سازي فقط شعار نيست

اشكان دژاگه 2 ماه پيش زانوي خودش را به تيغ جراحان سپرد و در حال حاضر در تهران مراحل بهبودي را سپري ميكند.

تيم ملي فوتبــال ايران با هدايت كارلوس كيروش پيش ميرود. اين مربي 65 ســاله كه بهعنوان كاشف نسل طايي فوتبال پرتغال نظير فيگو و روي كاستا معروف شــده است، در ســالهاي 1989 و 1991 به همراه تيم جوانان پرتغال قهرمان جام جهاني جوانان شــد. يكي از بازيكنان مهم او در تيم ملي فوتبال ايران، اشكان دژاگه است كه در تيم زير 21 سالههاي آلمان با نفراتي همچون مسوت اوزيل و مانوئل نوير هم تيمي بود كه توانست به موفقيت دست يابد.

او در حال حاضر 39 بازي براي تيم ملي فوتبال ايران انجام داده است و توانسته 7 گل به ثمر برساند. دژاگــه بعد از اتمام قراردادش با ولفســبورگ راهي فوتبال انگليس شــد و با تيم ناتينگهام قرارداد بست كه در اين تيم هم بار ديگر دچار مصدوميت شد.

دژاگه در يكي از عجيبترين سالهاي فوتبالي خود طوري صحبت ميكند كه گويي در برنامههاي نهايي ســرمربي تيــم ملي جايي محكــم دارد. اين بازيكن با وجــود مصدوميــت در اردوي ناتينگهام فارست در گفت و گو با بيلد آلمان با اطمينان خاطر از حضور در روســيه و دادن پاســخ اعتماد كارلوس كي روش صحبت كرد. اين بازيكن با ســابقه بيش از 150 بازي در بوندس ليگا براي تيمهاي هرتابرلين و ولفســبورگ با وجود اينكه ايران در گروه سختي قرار گرفته و با تيمهاي اســپانيا، مراكش و پرتغال همگروه شده است، از آرزوهاي بزرگي كه در سر دارد، صحبت كرد.

دژاگه در ابتداي صحبتهاي خود با بيلد گفت: «ميخواهيم تاريخساز شويم و نخســتين تيم تاريخ فوتبال ايران شويم كه به دور دوم جام جهاني راه پيدا ميكند. اين فقط يك شعار نيست. ما همگي به اين اتفاق باور داريم، چرا كه ظرفيت اين كار را در خودمان ميبينيم.»

كاپيتان ايران در بخش ديگري از صحبتهاي خود با اين نشــريه آلماني افزود: «ما در حال حاضر نســبت به گذشــته تيم قويتري شدهايم. هيچ وقت تا اين اندازه بازيكن لژيونر در اختيار نداشتيم. االن ما بازيكناني داريم كه به واسطه بازي در اروپا تجربه زيادي در كارنامه دارند. 4 ســال پيش ما فقط ميبايســت بر روي دفاع تيمي قوي متمركز ميشــديم و تنها ضد حمات كوتاهي روي دروازه حريفان داشتيم اما در اين دوره اســتحكام دفاعي خودمــان را حفظ كرديم و در كنار آن در حال حاضر بازيكناني داريم كه ميتوانند براي تيم ما موثر باشــند و در خط حمله به ســود تيم عمل كنند.»

يكي از ســتارههاي تيم ملي فوتبال ايران در خط حمله سردار آزمون 23 ساله محسوب ميشود كه در فوتبال روسيه عملكرد خوبي داشته و در ليگ قهرمانان اروپا توانست دروازه بايرن مونيخ را باز كند.

اشــكان با تمجيد از تواناييهاي سردار گفت: «آزمون واقعا مهاجم فوقالعادها­ي اســت كه نفوذهاي خوبي در محوطه جريمه حريفــان دارد. البته در كنار او عليرضا جهانبخش نيز بازيكن خوبي اســت كه عملكرد بسيار خوبي در تيم آلكمار در فوتبال هلند ارائه داده است.»

اشكان دژاگه در انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا در برخي از بازيها بازوبند كاپيتاني تيم ملي فوتبال ايران را در حالي به بازو بست كه هيچ باشگاهي نداشت.

دژاگه در پايان پيرامون اين اتفاق گفت: «كارلوس كيروش خيلي به من اعتماد به نفس داد و من ميخواهم كه در جام جهاني براي ســرمربي تيم ملي جبران كرده و پاســخ اعتماد او را بدهم. اين اعتماد مربي به من باعث شــد كه احســاس غرور و افتخار كنم. ما مثل پرتغال كريستيانو رونالدو نداريم و يا مثل اسپانيا اينيستا نداريم ولــي 150 درصد از توان خودمان را براي محقق كــردن آرزو و روياهايمان به كار خواهيم بست.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran