Iran Varzeshi

اميد فريرا به بازيسازي ژاوي

-

بازي پرســپوليس با السد در روز پاياني مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا جدا از تمام حساســيتها­يي كه در راه صدرنشــيني دارد براي فوتبالدوست­ان ايراني ميتواند شبي خاص قلمداد شــود. خاص از اين حيث كه السد در تركيب خود از بازيكني بهره ميبرد كه سالها با پيراهن بارســلونا در رقابتهاي باشگاهي و تيم ملي اســپانيا در رده ملي بــه دلربايي از فوتبالدوست­ان و طرفداران ايراني پرداخته بود.

ژاوي هرنانــدز همان مهنــدس و طراح بارســلونا­ي نويــن بهعنــوان يكــي از تكرار نشــدنيتري­ن بازيكنان تاريخ الروخا امشب در آزادي مقابل پرســپوليس ايران قرار ميگيرد، جدالي كه بــراي دومين بار پاي اين ســتاره سرشــناس را به تهــران و ورزشــگاه بزرگ پايتخت ايران باز خواهد كرد تا بعد از استقال او مقابــل ديگر تيم محبوب ايران زمين هم به ميدان برود.

كاپيتــان اســپانياي­ي بهعنوان ســتاره بيچون و چراي السد در حالي مقابل قهرمان ايران صفآرايي ميكنــد كه در بازي رفت 2 تيم در دوحه همين بازيكن با نمايش متفاوت در ميانــه ميدان تفاوتها را رقــم زد و ثابت كرد چرا تا اين حد ســران باشــگاه الســد به او دل بستهاند. تئوريســين اصلي حمات در ورزشــگاه حمد بن جاسم دوحه بار ديگر اميد اول اسوالدو فريرا براي تثبيت صدرنشيني در گروه خواهد بود.

ژاوي هرنانــدز كه در بدو ورود با كاروان الســد به تهران باز هم با استقبال طرفدارانش روبهرو شــد بهعنــوان ســفير محبوبيت در ميان فوتبالدوسـ­ـتان ايراني و همينطور ستاره رقيب قطري يكــي از خاصترين چهرهها در شــب آزادي خواهد بود، مهرهاي كه غفلت از او ميتوانــد براي برانكو و شــاگردانش تاوان سنگيني در پي داشته باشد.

ژاوي كه آخرين روزهاي فوتبال حرفهاي خود را با پيراهن الســد پشــت سر ميگذارد در حالي دومين تجربــه بازي در آزادي را در كارنامــها­ش به ثبت ميرســاند كه بار اول در پلي آف فصل قبل مقابل اســتقال در ماراتن 120 دقيقهاي چندان خاطره خوشي به دست نياورد. از همين رو بايد به انتظار نشست و ديد ستاره سابق بارسا و الروخا مقابل قهرمان ايران در جنگ صدرنشيني گروه C چه عملكردي از خود به ثبت خواهد رساند؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran