Iran Varzeshi

صدرنشيني مهمتر از انتقام

-

پرسپوليس حتما در خانه ميتواند به خواستهاش برسد اما اين تيم مدتي است از كيفيت قبلياش دور شده، در حالي كه براي شكست تيم متمول قطري نياز به ارائه كيفيتي باالتر از روزهاي خوبش دارد. اين مساله وقتي بدانيم دو بازيكن سرخها از فهرست بيرون رفتهاند دشوارتر خواهد شد

پرسپوليس بايد بازي آخر خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان را مقابل يكي از قدرتمندتري­ن تيمهاي غرب آسيا در فصل 2018 اين رقابتها برگزار كند. مسابقهاي كه به نوعي حكم فينال اين گروه را خواهد داشــت و با توجه به اينكه هر دو تيم هفته قبل صعودشــان را قطعي كردهاند تنها براي تعيين صدرنشين برگزار ميشود. شايد گفتنش تكراري شده باشد اما پرسپوليس فقط با پيروزي در اين مسابقه ميتواند صدرنشين شود چراكه 13 امتيازي خواهد شد و باالتر از السد 12 امتيازي به مرحله بعد ميرود اما نايب قهرمان ليگ ستارگان قطر با يك تساوي صدرنشينياش را حفظ كرده و كارش را براي مرحله يك هشتم نهايي راحتتر خواهد كرد. هر دو مربي البته ميگويند برايشان فرقي نخواهد داشــت كه در مرحله بعد با كدام تيم رودررو شوند اما خيلي دوست دارند ثابت كنند بهترين تيم گروه هستند و همين كري پنهان مسابقه امروز را جذاب و حساس خواهد كرد.

پرســپوليس مثل فصل قبل در مرحله گروهي يك شكســت بد داشت و از قضا اين شكست مقابل تيم قطــري رخ داد. در بازي رفت تيم برانكو از هم گسيخته، پر اشــتباه و ضعيف بازي كرد تا شكست ســختي را متحمل شود. اين شكست حاال حكم به صدرنشيني السد و كار راحتتر اين تيم براي حفظ ايــن عنوان داده اما پرســپوليس همچنان ميتواند سرنوشتش را به دست خود تغيير دهد. پرسپوليس ميزبان مســابقه نهايي گروه اســت و فرصت اين را خواهد داشت تا با استفاده از ميزباني انتقام شكست دور رفت را از حريف قدرتمندش گرفته و صدرنشين شود. صدرنشيني از آن جهت اهميت خواهد داشت كه پرسپوليس به احتمال زياد از رويارويي با االهلي عربســتان و بازي در كشور ثالث فرار خواهد كرد و بازي برگشت مرحله بعد را در تهران برگزار ميكند. در تيم پرســپوليس همه دنبــال پيروزياند و البته بيشــتر از اينكه به انتقام و جبران نتيجه دور رفت فكر كنند به پيروزي و صعود بهعنوان صدرنشــين ميانديشند. پرســپوليس براي اين مهم دو بازيكن اصلــي خود را در اختيار ندارد اما الســد با تمام قوا به تهران آمده و حتي حســن الهيدوس كه در بازي رفت غايب بود نيز در اين مسابقه حاضر است. ژاوي و پورعلي گنجي دو ســتاره السد در بازي رفت هم بعد از مصدوميت آماده اين مسابقه بزرگ هستند و بغداد بنجاح الجزايري كه در ديدار رفت درخشــيد و حاال در صدر جدول گلزنان ليگ قهرمانان اســت همچنان خطرناكترين بازيكن حريف در مصاف با خط دفاعي سرخها به حساب ميآيد.

در جبهه پرســپوليس جــدا از اينكه اين تيم انگيزه و اشــتياق كافي را براي پيروزي دارد و البته از امتياز ميزباني ســود ميبرد مســاله كيفيت اين تيم و نمايشــي كه منجر به پيروزي و صدرنشيني شود با ترديدهايي اساسي مواجه است. پرسپوليس حتما در خانه ميتواند به خواستهاش برسد اما اين تيم مدتي اســت از كيفيت قبلياش دور شــده، در حالي كه براي شكست تيم متمول قطري نياز به ارائه كيفيتي باالتر از روزهاي خوبش دارد. اين مساله وقتي بدانيم دو بازيكن ســرخها از فهرســت بيرون رفتهاند دشوارتر خواهد شــد و حتما غيبت فرشاد احمدزاده بهعنــوان بهتريــن بازيكن تيم طي دو ماه گذشــته ميتواند تيم برانكو را در فــاز تهاجمي با چالشهاي اساسي مواجه كند.

گفتني اســت تــا قبل از بــازي امروز الســد و پرســپوليس يك بار در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند كه آن تك بازي همان ديدار رفت اين فصل اســت كه با برد السد همراه شــد. البته السد ۵۱ بار بــا تيمهاي ايرانــي بازي كرده كه صاحــب ۴ برد، ۶ مســاوي و ۵ باخت شده است. در ســوي مقابل اين بازي دوازدهمين تقابل پرسپوليس با تيمهاي قطري در ليگ قهرمانان آسياســت كه سرخها در ۱۱ بازي قبلي ۴ پيروزي، ۴ شكست و 3 تساوي به دست آورده است. پرسپوليس فصل گذشته كه در مرحله گروهي با الريان قطر همگــروه بود در بازي رفت 3 بر يك به الريان باخت و در بازي برگشــت دو تيم به تســاوي بدون گل رضايت دادند. در يك هشــتم نهايي هم با لخويا بازي كرد، بازي رفت در تهران صفر - صفر شد، پرســپوليس بازي برگشــت را يك بر صفر برد. جالب اينكه پرســپوليس در پنج بازي قبلي آسيايياش سه گل دريافت كرده كه هر ســه گل از السد بوده است. اين بازي تقابل بهترين خط دفاع گروه (پرســپوليس) اســت مقابل بهترين خط حمله گروه (السد) و از اين حيث ميتواند جذابيتهاي زيادي داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran