Iran Varzeshi

خو‌شخبر:‌اين‌شركت‌ما‌را‌به‌آخر‌صف‌م‌يفرستد!

- محسن آجرلو ‪Mohsen Ajorloo‬

واليباليسـ­ـت‌هاي‌ايران‌كه‌از‌فرداي‌تعطيالت‌نوروز‌يعني‌چهاردهم‌تمرين‌ها ‌يشان‌را‌آغاز‌كرده‌اند،‌حاال‌با‌اضافه‌شدن‌با‌تجرب ‌هها‌ تمرين‌ها ‌يشان‌را‌ادامه‌بدهند.‌شــاگردان‌كوالكوويچ‌چيزي‌حدود‌چهار‌هفته‌ديگر‌بايد‌در‌سالن‌آزادي‌تمرين‌كنند‌تا‌در‌نهايت‌ راهي‌صربستان‌شــوند‌و‌پس‌از‌آن‌به‌طور‌مستقيم‌با‌سفر‌به‌فرانســه،‌ليگ‌ملت‌هاي‌واليبال‌يا‌همان‌ليگ‌جهاني‌را‌آغاز‌كنند.‌ ســفري‌طوالني‌و‌پنج‌هفته‌اي‌كه‌مقدمات‌زيادي‌نياز‌دارد.‌مقدماتي‌نظير‌تامين‌هزينه‌دالري‌و‌البته‌ويزا‌براي‌ســفر‌هاي‌ممتد‌و‌ پشــت‌سر‌هم‌ملي‌پوشان‌ايران.‌ماجرايي‌كه‌گويا‌مقداري‌پيچيده‌شده‌و‌مشــكالتي‌را‌براي‌مسووالن‌تيم‌ملي‌ايجاد‌كرده‌است.‌

بازيهاي تيم ملي ايران در ليگ ملتهاي واليبال، هفته نخست خرداد آغاز ميشود، جايي كه مليپوشــان ايران بايــد در روزهاي چهارم، پنجم و ششم خرداد در فرانسه به ميدان بروند. مليپوشــان ايران پس از اين ســه روز مسابقه راهي آرژانتين ميشــوند يا در روزهاي يازدهم تا سيزدهم خرداد، ديدارهاي هفته دوم را برگزار كنند و پس از آن هم به روســيه سفر ميكنند. ديدارهاي هفته ســوم تيم ايران در روسيه هم بيســتم خرداد به پايان ميرسد و واليباليست­ها ســفر طوالني به آمريكا را آغاز ميكنند. سفري كه رقابتهاي هفته چهارم را از 25 تا 27 تيرماه در خود خواهد داشت.

ســفر پاياني مليپوشــان هم از آمريكا به مقصــد تهران خواهد بود تا هفته پنجم و پاياني در ســالن دوازده هزار نفــري آزادي و از اول تا ســوم تيرماه برگزار شود و مرحله مقدماتي اين رقابتها به پايان برسد.

مشخص اســت كه با احتســاب سفر اول مليپوشــان ايران به صربســتان براي برگزاري ديدارهاي تداركاتــي، كاروان ايران چيزي بيش از يك ماه در ســفر اســت و بايد به كشورهاي مختلفي ســفر كند. پس از آن هم كه با فاصله دوماه، رقابتهاي قهرماني جهان در پيش است و سفر به دو كشور ميزبان اين رقابتها.

به همين دليل هم هســت كــه اين روزها چالش اصلي سرپرست تيم ملي واليبال گرفتن ويزا براي شــش ماه آينده اســت. شش ماه پر ســفري كه تنها تيم ملي بزرگساالن ايران دهها ســفر خواهد داشــت و بايد مقدمات آن از قبل مهيا باشد.

اميــر خوشخبر درباره وضعيت ويزاي تيم ايران و كارهاي انجام شــده به ايران ورزشــي ميگويد: «ما قبــل از عيد اقدامات الزم را براي گرفتن ويزاي آمريكا كه قدري زمان بيشــتري ميبرد انجام داديم و از مدتي بعد هم مشــغول انجام كار بــراي گرفتن ويزاي ديگر كشــورها شديم. نگاهي به برنامه ديدارهاي تيم ملي نشان ميدهــد كه نياز به ويزاي كشــورهاي مختلفي از جمله آرژانتين، روســيه و آمريكا داريم و در كنار آن هم به ويزاي بلندمدت مولتي شــينگن نيازمنديــ­م تا بــراي ســفرهايما­ن از خرداد تا شهريور مشكلي نداشته باشيم.»

سرپرســت تيم ملي دربــاره روند گرفتن ويــزاي مليپوشــان نيــز توضيــح ميدهــد: «خوشــبختان­ه ســفر به صربســتان ديگر ويزا نميخواهد و بــراي ديدارهــاي تداركاتي قبل از ليگ جهاني مشــكلي نداريــم. كارهای ديگر ســفارتخان­هها هم در حال اجراســت. مشــكل اصلي بر ســر ويزاي شــينگن است. ما از طريق ســفارت كشــور فرانســه براي گرفتن اين ويزا اقدام كرديم امــا آنها با ارائه توضيحات، ما را به شركت كارگزارشــ­ان معرفي كردند. شركتي كه مدتي است بسياري از سفارتها كارهاي صدور ويزايشان را به آن محول كردهاند.»

خوشخبر اما از عدم همكاري اين شركت خصوصي با ملي پوشــان ايران گاليهمند است: «ما در گذشــته، كارهايمان در ســفارتها هم به صورت وياي پي انجام ميشــد و به صورت ويژه پيــش ميرفت. بســياري از مدارك نظير ضمانتهــاي مالي را از مــا نميگرفتند و كارها را به ســهولت انجام ميدادند. اين شــركت اما هيچگونــه همــكاري با ما نميكنــد و ما را هم مانند همه به صف طول و درازش ميفرستد كه مشخص نيست چه زماني نوبت به ما برسد.»

او ادامه ميدهد: «با توجه به اين شــرايط كار ما قدري دشوار شــده و به همين دليل هم از طريق وزارت ورزش به دنبال اين هســتيم كه به شــكلي ديگر كارهايمان را پيش ببريم تا در فاصله يك ماه مانده به آغاز ليگ جهاني، ويزاي بازيكنان آماده شود تا در اين رقابتها به مشكل برنخوريم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran