Iran Varzeshi

نوشاد: کسي خواب اين روزها را نميديد

-

نوشــاد عالميان ستاره ســال های اخير پينگ پنگ ايران كه دوباره به روزهای خوبش برگشته، درباره روند آماده سازی اش توضيح می دهد: «خوشــبختان­ه در حــال حاضر در شرايط بســيار خوبي قرار داريم و تمريناتمان به خوبــي جريــان دارد و خودمــان را براي مسابقات جهاني سوئد آماده ميكنيم.»نوشاد در حالي از شرايطش ابراز رضايت ميكند كه در رقابتهاي كاپ آسيا نتيجه خوبي نگرفت. البته درباره اين بازيها ميگويد: «رقابتهاي خوبي بود. من بايد دو بــازيام را با بازيكنان كرهاي و تايوانــي پيروز ميشــدم. در ديدار حريفــي از كره در گيم پنجــم، 0۱ بر 8 جلو بودم اما با بدشانســي بازي را باختم و همان بازيكــن بــه نيمهنهايي صعود كرد. شــرايط خيلي خوبي در اين رقابتها داشتم و بايد در گروهم اول ميشــدم اما عواملي باعث شد كه نتيجه دلخواهم رقم نخــورد. پرواز طوالني و اختالف ساعتي كه وجود داشت، در عملكردم تأثير گذاشــت. يك روز در راه بوديم و شــب قبل از مسابقه به خاطر همان اختالف ساعت دو - ســه ساعت نتوانســتم بخوابم اما با همه اين شــرايط بايد در گروه خود اول ميشدم. تجربه خوبي در كاپ آسيا داشتم و در دو دوره چهارم شــده بودم.»او در خالل صحبتهايش به عملكرد برادرش نيما هم اشارهاي ميكند: «نيما گروهش مشــخص بود و نسبت به ساير گروهها راحتتر. ۴ نفــري كه از مناطق آمده بودند، در يك گروه قرار گرفتند كه در آن بين فقط نيما صعود كرد. خوشبختانه او در مرحله پرتــاب قرار دارد و كاپ آســيا اين موضوع را ثابت كرد. بازيكني را برد كه رنكينگش خيلي باالتر از خودش بود.»نوشاد اطمينان دارد كه در ردهبندي جديد فدراسيون جهاني، او و نيما شرايط خيلي خوبي خواهند داشت: «مطمئناً در ردهبنــدي جديدي كه اعالم خواهد شــد، صعــود خيلي خوبــي خواهيم داشــت و من به همــراه نيما حول و حــوش ردهبندي 0۶ خواهيم بود. زمانــي در تنيس روي ميز ايران خــواب چنين رنكينگي هم ديده نميشــد و كسي فكرش را نميكرد.»

ايــن ملي پوش پينگ پنــگ با تاكيد بر اينكــه تيم ايران براي حضــور در رقابتهاي جهاني شــرايط خوبــي دارد، توضيحاتش را تكميل ميكند: «من به همراه نيما در شرايط خيلــي خوبي قــرار داريم و افشــين نوروزي هم با تجربهترين بازيكن تيم اســت، از سوي ديگر امين احمديان، درخشــش و پيشــرفت خيرهكنندها­ي در ماههاي گذشــته داشته و با اين شرايط اميد زيادي داريم كه به دسته اول صعود كنيم.»

از اينجا به بعد ســر درددل نوشــاد باز ميشــود. به قراردادش در ليگ برتر اشــاره ميكنــد و ميگويــد: «دانشــگاه آزاد هنوز قراردادمــ­ان را به طور كامــل پرداخت نكرده است. دو ســال سرباز بودم و ســال قبل هم دانشــگاه آزاد به مشــكل خورد. در اين ســه سال در دوران اوجم بودم اما درآمدي درست و حســابي نداشــتم و اين موارد بيانگيزهام ميكند.»با توجه به شرايطي كه در ليگ ايران وجود دارد، اين احتمال مطرح است كه نوشاد و نيما به اروپا بروند: «با چند باشگاه از آلمان، اتريش و لهستان مذاكراتي داشتم. البته با يك گزينه تقريبا به توافق رســيدم اما روي مبلغ آن مساله وجود داشت كه به سرانجام نرسيد. خودمان به جد پيگير هســتيم تا امسال ديگر در اروپا بازي كنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran